Support:
Zoek in het forum:
Beantwoorden
Onderwerpen: 84
Kudos: 15
Oplossingen: 111

Doorschakelen en Voicemail voor abonnementen - Alle ins & outs

[ Bewerkt ]

voicemail.pngSoms is het gewoon even niet handig om een gesprek aan te nemen. Dan is het handig als je jouw nummer kunt doorschakelen. Naar je Voicemail, of (bij abonnementen) zelfs naar een ander nummer.

Algemene informatie over Vodafone Voicemail lees je op onze website of in de handleiding

In dit topic behandelen we een aantal veel gestelde vragen over doorschakelen en Voicemail die je niet op onze website vindt. 

Hoe schakel ik mijn nummer door naar Voicemail? 

Hoe schakel ik mijn nummer door naar een ander nummer via het Vodafone netwerk?

Hoe schakel ik mijn nummer door naar een ander nummer via mijn toestel?

Wat kost doorschakelen? 

Hoe kan ik instellen hoe lang mijn telefoon rinkelt voordat het gesprek wordt doorgeschakeld? 

Kan ik al mijn doorschakelingen in één keer uit zetten?

Ik heb VastOpMobiel. Hoe schakel ik deze door naar mijn Voicemail?

Kan ik doorschakelen naar alle nummers?

Hoe vaak kan ik na elkaar doorschakelen? 

Kan ik ook mijn sms doorverbinden?

Mijn doorschakeling werkt niet (meer)

Ik weet mijn Voicemailcode niet meer/ Mijn voicemailcode werkt niet meer

Ik wil dat iemand alleen een bericht hoort bij mijn voicemail maar niets kan inspreken

Kan ik mijn notificaties aanpassen naar SMS

Hoe schakel ik mijn nummer door naar een ander nummer via het Vodafone netwerk? 

Heb je een abonnement dan kun je je nummer doorschakelen naar de voicemail, maar ook naar mobiele en vaste lijnen. Gebruik daarvoor de volgende netwerkcodes:

• doorschakelen bij geen gehoor

Aanzetten: **61*gewenst nummer#
    Uitzetten: ##61#

• doorschakelen bij in gesprek

Aanzetten: **67*gewenst nummer#
    Uitzetten: ##67#

• doorschakelen bij niet bereikbaar

Aanzetten: **62*gewenst nummer#
    Uitzetten: ##62#

• Direct doorschakelen

Aanzetten: **21*gewenst nummer#
    Uitzetten: ##21#

Hoe schakel ik mijn nummer door naar een ander nummer via mijn toestel? 

Via netwerkcodes doorschakelen is betrouwbaarder dan via het toestel. Maar soms wil  je dit toch liever via je eigen toestel instellen. Kijk daarvoor in de handleiding van je toestel. Prepaid-nummers kun je alleen doorschakelen naar Voicemail.

Wat kost doorschakelen?

Voicemail

In Nederland gaat bellen naar de voicemail van je tegoed af

In het buitenland betaal je de kosten voor bellen in het buitenland.

Doorschakelen naar een ander nummer

De kosten vallen buiten je tegoed. Je betaalt de tarieven die horen bij jouw abonnement

Hoe kan ik instellen hoe lang mijn telefoon rinkelt voordat het gesprek wordt doorgeschakeld? 

Zelf de tijd van de doorschakeling instellen: toets *vertraging in na de teleservicecode (of het gewenste nummer). De vertraging is in te stellen met 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden. Voorbeeld: **61*gewenst nummer*11*25# (25 is het aantal seconden).

Kan ik al mijn doorschakelingen in één keer uit zetten?

Alle doorschakelingen via het Vodafone netwerk kun je in één keer uitzetten door te bellen naar de volgende code: ##002#

Ik heb VastOpMobiel. Hoe schakel ik deze door naar mijn Voicemail?

VastOpMobiel kun je niet doorschakelen naar Voicemail.

Kan ik doorschakelen naar alle nummers?

Nee, er zijn nummers waarnaar je niet kunt doorschakelen. Je kunt niet doorschakelen naar:

• Buitenlandse nummers
    • 0900 koop- en tariefnummers
    • 0800 gratis informatienummers
    • VPN, als je daar geen deel van uitmaakt

Hoe vaak kan ik na elkaar doorschakelen? 

Er zijn maximaal 2 doorschakelingen achter elkaar mogelijk. Een derde doorschakeling wordt door het netwerk opgeheven. Stel Jan schakelt zijn nummer door naar Piet. Piet heeft ook al een doorschakeling aan staan naar Henk. Dan wordt een gesprek naar Jan doorgeschakeld naar Henk. Heeft Henk ook doorgeschakeld? Dan komt het gesprek naar Jan toch bij Henk uit. Verder doorschakelen is niet mogelijk.

Dus Jan -> Piet -> Henk -> Karel

Kan ik ook mijn sms doorverbinden?

Nee, dat is niet mogelijk

Mijn doorschakeling werkt niet (meer)

Controleer of alle instellingen correct zijn. Let vooral op dat er geen spaties staan in het nummer waarnaar je wilt doorschakelen. 

Is jouw nummer geblokkeerd? (op verzoek of bijvoorbeeld vanwege een betalingsachterstand) Dan is doorschakelen niet mogelijk.

Staat alles correct en heb je geen blokkades? Neem dan even contact op met onze klantenservice

Ik weet mijn Voicemailcode niet meer/ Mijn voicemailcode werkt niet meer

In Nederland: Neem contact op met de klantenservice. Zij resetten dan je pincode. Bel vervolgens naar de voicemail om je pincode opnieuw in te stellen.

In het buitenland: Neem contact op met de klantenservice. Bel daarna de Voicemail (1233). Je hoort een melding dat je geen toegang hebt en de verbinding wordt verbroken. Vervolgens krijg je een sms met een willekeurige pincode. Met deze pincode krijg je weer toegang tot jouw voicemail.

Ik wil dat iemand alleen een bericht hoort bij mijn voicemail maar niets kan inspreken

Alleen een welkomstbericht laten horen is niet mogelijk. De beller krijgt altijd de mogelijkheid om jouw voicemail in te spreken.

Kan ik mijn notificaties aanpassen naar SMS?

Je kunt dit aanpassen via My Vodafone. Je vindt de optie onder ‘mijn toestel’ > ‘voicemail instellen’. Het is niet meer mogelijk om dit aan te passen door te bellen naar 1233.

Dit geldt ook voor (groot) zakelijke klanten. Het is van belang dat gebruikers een eigen My Vodafone account aanmaken om de voicemailnotificatie te kunnen wijzigen.

Groet - Kind regards,
Astrid
Moderator

Smartphone Crew - Forum NL

Heb jij hetzelfde probleem? Ik ook
Bericht 1 van 1 (13.479 weergaven)