Support:
Zoek in het forum:
Beantwoorden
Berichten: 2.729
Onderwerpen: 160
Kudos: 46
Oplossingen: 189
Geregistreerd: ‎20-08-2012

Ik heb een nieuw abonnement, en nu?

[ Bewerkt ]

Nieuw_Abonnement_icon.pngYes! Een nieuw abonnement met het toestel dat je zo graag wilde hebben. Hoe gaat het nu verder? 

 

Ik ben een nieuwe klant en ik neem mijn nummer niet mee:

 

Als dit op jou van toepassing is, dan hoef je eigenlijk alleen een bestelling te plaatsen. Dit kan telefonisch, online of in een Vodafone winkel. 

Als je telefonisch of online bestelt gaat je abonnement in op het moment dat de simkaart bij je arriveert. Als je de simkaart en het toestel in de winkel aanschaft, activeren de medewerkers de simkaart voor je en kun je er thuis gelijk mee aan de slag.

 

Ik ben een nieuwe klant en neem mijn nummer mee vanaf een andere provider:

 

Het overzetten van je nummer naar een andere provider noemen we nummerbehoud of een nummerportering. Afhankelijk van de opzegtermijn van de andere provider kun je bij ons je nieuwe abonnement aanvragen. Zodra de aanvraag voor nummerbehoud door je oude provider is goedgekeurd, zal de overstapdatum worden bepaald. Je krijgt de simkaart en het eventuele toestel dan toegestuurd en je simkaart wordt dan actief op de datum die je eerder hebt doorgekregen via sms.

Op het moment dat je Vodafone simkaart actief wordt, zal de simkaart van je oude provider niet meer actief zijn. Het kan daarna ongeveer 24 uur duren totdat alles helemaal is overgezet naar Vodafone.

Als je dit alles liever in een Vodafone winkel of Belcompany afhandelt, dan kan dat uiteraard ook. Je krijgt dan van hen een seintje als de overname van je nummer is goedgekeurd door je huidige provider. Je kunt dan je toestel afhalen.

 

Ik ben al Vodafone klant en heb mijn abonnement verlengd:

 

Zodra je met een Sim-Only abonnement verlengt via de website of de telefonische verkoopafdeling gaat je nieuwe abonnement direct in. Verleng je met toestel? Je toestel wordt dan binnen een aantal dagen naar je toegestuurd. Het nieuwe abonnement gaat in zodra we het toestel na je opsturen. Zo kun je bij ontvangst van het toestel meteen gebruik maken van je nieuwe abonnement. 

Als je je abonnement verlengt in de winkel werkt dit hetzelfde, met als enig verschil dat je het toestel direct meekrijgt! Uiteraard kan dit alleen als het toestel ook op voorraad is.

 

Hoe vraag ik eigenlijk nummerbehoud aan?

 

Voor alle ins en outs over het nummerbehoud neem dan een kijkje in dit topic.

Als dat geregeld is, dan kunnen we verder met het verwerken van je aanvraag en het bezorgen van je toestel. Hoe we dat doen, hebben we in een video samengevat. 

 

Om over je bestelling te discussiëren met andere forumgebruikers kun je natuurlijk ook op ons forum terecht. Het topic met meer informatie vind je hier: Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

 

-----------------------------------------

 

Gebruikers en moderators die aan dit topic hebben bijgedragen: @Per 

Nieuw op het forum? Lees eerst de

huisregels



Op privéberichten reageer ik alleen als deze op verzoek zijn gestuurd.
Bericht 1 van 1 (24.105 weergaven)