Support:
Zoek in het forum:
Beantwoorden
Onderwerpen: 22
Kudos: 31
Oplossingen: 22

Je rekening - Veelgestelde vragen

[ Bewerkt ]

rekening2.png 

Rekeningen… Ze horen erbij als je een abonnement hebt. Leuker kunnen we de rekening niet maken, maar wellicht wel makkelijker! Smiley Knipoog Alle vragen over je rekening op een rijtje:

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten of een bestaand abonnement verlengd, hoe ziet mijn eerste rekening eruit?

Het werkt het als volgt: Je betaalt voor je nieuwe abonnement vanaf de datum van de aansluiting of verlenging. Bij een verlenging is het dan zo dat je tot aan de datum van verlenging voor je oude abonnement betaalt. Stel: je hebt halverwege de maand besteld, dan betaal je dus ook maar voor de helft van de maand voor je nieuwe abonnement, en de andere helft van de maand voor je oude abonnement. Op dezelfde manier worden je bundels berekend. We noemen dit "naar rato".

Dit geldt bij zowel verlengingen als bij een nieuw abonnement. Heb je verlengd, dan betaal je dus ook nooit dubbele abonnementskosten. Het kan voorkomen dat deze verrekening in abonnementskosten niet meteen op de eerste rekening plaatsvindt, dit is afhankelijk van de dag van je verlenging en de dag waarop je rekening wordt opgemaakt. Een eventueel verschil verrekenen we op je eerstvolgende rekening. 

Ik heb opgezegd, ontvang ik nu nog een laatste rekening?

Afhankelijk van de afsluitdatum van je abonnement ontvang je de laatste rekening nog in de maand van afsluiting, of een maand later. Op deze rekening staan de laatste abonnementskosten tot aan de afsluitdatum en eventuele gesprekskosten tot aan de afsluitdatum. 

Zijn de volledige abonnementskosten in rekening gebracht, terwijl je gedurende de maand bent afgesloten? Dan volgt er nog een laatste rekening met een correctie voor die laatste dagen.

Heb je het contract afgekocht? Dan zie je op de laatste rekening de resterende abonnementskosten tot aan het einde van het contract. 

Ik zou een creditering krijgen. Op welke rekening zie ik deze terug?

Een creditering kan op 2 manieren verwerkt worden:

• In een aparte creditnota. Deze vind je dan in My Vodafone terug onder Rekeningen -> Speciale nota's en betalingen
  • Op je eerstvolgende rekening. Je vindt de creditering dan als volgt in My Vodafone: Rekening -> Klik op de rekening die je wilt inzien -> Crediteringen

Mijn rekening is hoger dan verwacht, waarom?

Niemand zit te wachten op extra kosten, maar als ze er zijn wil je natuurlijk wel weten waardoor ze veroorzaakt worden! In dit topic leggen we uit hoe je de details van je rekening kunt inzien.

Heb je na het bekijken van de details nog vragen, neem dan contact op met de klantenservice.

Ik heb  datakosten buiten mijn bundel gemaakt, hoe kan dat?

Onze systemen leggen niet vast waaraan data wordt verbruikt, alleen wanneer en hoeveel. Dit kun je zelf ook inzien in My Vodafone, door de details van je rekening te bekijken. De meeste toestellen hebben een ingebouwde datateller, die je wel een goede indicatie kan geven van welke app de meeste data verbruikt.

Om je te helpen het maximale uit je bundel en smartphone te halen zonder dat je voor onverwachte kosten komt te staan, hebben we dit topic gemaakt. Hierin wordt ook het gebruik van een datateller toegelicht.

Afhankelijk van welk abonnement je hebt, hoor je een databundelnotificatie te krijgen. Deze waarschuwt je wanneer jouw databundel (bijna) op is. Kijk in de tarievenlijst van jouw abonnement welke notificaties bij jouw abonnement verstuurd worden. Heb je de notificatie die bij jouw abonnement hoort niet ontvangen, of heb je het idee dat deze te laat was? Neem dan contact op met de klantenservice.

Ik zie kosten voor een contentdienst op mijn rekening. Wat houdt dit in?

Het komt steeds vaker voor dat mensen bewust of onbewust gebruik maken van een betaalde sms- of internetdienst. Alle informatie over dit soort diensten vind je hier.

Ik heb btw-specificaties nodig op mijn rekening, hoe kan ik dit aanvragen?

Als je toch liever een btw-specificatie ontvangt kun je hier je gebruikersgegevens wijzigingen.

Ik kan de rekening deze maand niet direct betalen, kan ik een regeling treffen?

Iedereen heeft wel eens periode waarin je wat krap bij kas zit. Soms kun je daardoor zelfs je Vodafone rekening niet betalen. Dan kijken we graag met je mee of er een regeling mogelijk is. Neem daarvoor contact op met onze afdeling Betalingen via het nummer 1201 (of 0800-0094 als jouw eigen nummer geblokkeerd is) en kies voor de optie betalingen. Zorg ervoor dat je de volgende gegevens bij de hand hebt:

• naam- en adresgegevens
  • geboortedatum
  • mobiele nummer
  • klantnummer

Houd er ook rekening mee dat jouw rekening persoonlijke informatie bevat. Daarom mogen we deze informatie alleen bespreken met de contractant of iemand die door de contractant gemachtigd is.

Wat gebeurt er als ik mijn rekening niet op tijd betaal?

Kijk voor meer info over betalingen in dit topic.

Aan dit topic hebben meegewerkt: @AstridG@Netwerker@Steven-,@Per@Kyra_@Maartje

Groetjes,
Jackie

Moderator

Heb jij hetzelfde probleem? Ik ook
Bericht 1 van 1 (5.718 weergaven)