Support:
Zoek in het forum:
Beantwoorden
Onderwerpen: 20
Kudos: 21
Oplossingen: 22

My Vodafone voor abonnementen - Veelgestelde vragen

[ Bewerkt ]

My Vodafone plaatje.png

De laatste tijd is er heel wat veranderd in My Vodafone! Dit topic is bedoeld om alle veelgestelde vragen over My Vodafone voor abonnementen te beantwoorden. Je vindt hier bijvoorbeeld terug hoe je je rekeningen in kunt zien en hoe je jouw simkaart makkelijk zelf activeert Smiley Vrolijk

Ik krijg een foutmelding als ik in wil loggen. Wat nu?

Hoe kan ik mijn tegoed inzien?

Waar kan ik mijn rekeningdetails inzien?

Kan ik mijn rekening via My Vodafone betalen?

Waar zie ik welke abonnementsvorm ik heb?

Hoe kan ik zien welke extra BloX ik heb?

Hoe kan ik mijn simkaart activeren in My Vodafone?

Waar vind ik mijn pukcode?

Mijn telefoon is kwijt/gestolen, hoe kan ik mijn simkaart blokkeren?

Hoe kan ik mijn datalimiet voor in het buitenland aanpassen?

Waar vind ik de einddatum van mijn contract?

Ik wil verlengen, kan dat ook via My Vodafone?

Hoe kan ik een verzekering voor mijn telefoon aanvragen?

Kan ik een gedeeltelijke blokkade op mijn nummer plaatsen?

Waar kan ik mijn privacy-instellingen aanpassen?

Kan ik meerdere mobiele nummers beheren vanuit mijn My Vodafone account?

Hoe kan ik iemand anders toegang geven tot mijn My Vodafone account?

Hoe kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?

Hoe kan ik mijn telefoonnummer wijzigen?

Ik wil mijn contract aan iemand anders overdragen. Hoe doe ik dat?

Waar kan ik een unlockcode voor mijn telefoon aanvragen?

Hoe kan ik nummerbehoud aanvragen?

Ik krijg een foutmelding als ik in wil loggen. Wat nu?

We raden je als eerste aan om de inloggegevens te controleren en deze nogmaals handmatig in te voeren. Helpt dat niet dan kun je bij de browser die je gebruikt de cookies en het cache geheugen wissen.

Hoe kan ik mijn tegoed inzien?

Als je inlogt wordt het tegoed direct weergegeven bij Overzicht. Wil je meer details zien dan kies je Bekijk de status van je abonnement, BloX en extra's.

Waar kan ik mijn rekeningdetails inzien?

Klik hier om te kijken hoe je de details van je rekening in kunt zien.

Kan ik mijn rekening via My Vodafone betalen?

Als je inlogt kom je terecht bij het overzicht. Hier vind je meteen de optie Bekijk de rekeningen. Je ziet dan een overzicht van de laatste rekeningen en of de rekeningen betaald zijn. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je hier meteen aanklikken dat je de rekening alsnog wenst te betalen.

Waar zie ik welke abonnementsvorm ik heb? 

Ga naar Abonnementen en kijk vervolgens bij het kopje Mijn abonnement. Daaronder vind je je abonnementsvorm en je klantnummer.

Hoe kan ik zien welke extra BloX ik heb?

Ga naar Abonnementen en dan bij het kopje Mijn abonnement kies je Naar je abonnement. Vervolgens kies je aan de rechterzijde van de pagina Actieve BloX en extra's. Hier vind je een overzicht van alle aanvullende bundels die je met jouw abonnementsvorm kunt aansluiten.

Hoe kan ik mijn simkaart activeren in My Vodafone?

Ga naar Abonnementen, vervolgens kies je bij Mijn toestel en simkaart voor de optie Naar toestel en simkaart. Je bestelde simkaart staat hier dan klaar om geactiveerd te worden. 

Waar vind ik mijn pukcode?

Je vindt de pukcode door naar Abonnementen te gaan. In het kopje Mijn toestel en simkaart vind je samen met het mobiele- en simkaartnummer de pukcode.

Mijn telefoon is kwijt/gestolen, hoe kan ik mijn simkaart blokkeren?

Als je je telefoon kwijt bent of als deze gestolen is wil je de simkaart natuurlijk zo snel mogelijk blokkeren om misbruik te voorkomen. Ga hiervoor naar Abonnementen  en dan naar Toestel en simkaart. Vevolgens kies je de optie simkaart blokkeren

Hoe kan ik mijn datalimiet voor in het buitenland aanpassen?

Je kunt de datalimiet zelf wijzigen. Ga eerst Profiel en kies dan bij het kopje Abonnement instelllen voor Naar je instellingen. Hier zie je direct de link naar Datalimiet wijzigen. Je kunt hier tevens de voicemailinstellingen wijzigen, blokkades instellen en de privacyinstellingen aanpassen.

Waar vind ik de einddatum van mijn contract?

Deze vind je via Abonnementen.Vervolgens kies je Mijn abonnement en Naar je abonnement. De abonnementsvorm en de actieve BloX worden hier ook weergegeven. 

Ik wil verlengen, kan dat ook via My Vodafone?

Zodra je inlogt vind je bij Overzicht de optie Verleng je abonnement. Je kunt 4 maanden voor de einddatum van je contract verlengen. 

Hoe kan ik een verzekering voor mijn telefoon aanvragen?

Als je een toestelverzekering voor je telefoon wil aanvragen dan kan dat direct via My Vodafone. Ga hiervoor naar Abonnementent en dan Toestel en simkaart. Kies vervolgens voor de optie Toestelverzekering. Lees wel eerst even alle informatie hierover door op onze website

Kan ik een gedeeltelijke blokkade op mijn nummer plaatsen?

Je kunt verschillende blokkades op je nummer zetten. Je kunt je internet, inkomende of uitgaande oproepen, oproepen in of naar het buitenland of oproepen naar betaalde (premium) nummers blokkeren. Ga hiervoor naar Profiel, dan naar Abonnementen instellen en klik vervolgens op Blokkades

Waar kan ik mijn privacy-instellingen aanpassen?

Via Profiel ga je naar Abonnementen instellen en daarna naar Privacy. Hier kun je aangeven of je onze nieuwsbrief wilt ontvangen, je nummer moet worden afgeschermd op de rekening van anderen en of je analyses van netwerkgegevens toestaat. Ook kun je hier aangeven of we je mogen benaderen voor acties en aanbiedingen.

Kan ik meerdere mobiele nummers beheren vanuit mijn My Vodafone account?

Ga naar Profiel en kies vervolgens bij Overzicht van gebruikers  de optie Gebruikers uitnodigen. Hier heb je de mogelijkheid om zelf een gebruiker toe te voegen. 

Hoe kan ik iemand anders toegang geven tot mijn My Vodafone account? 

Ga naar Rekeningen en klik bij Toegang tot rekeningen door naar Iemand toegang geven. Hier kun je aangeven wie je abonnement(en) mag beheren. Diegene kan in zijn of haar eigen My Vodafone account het abonnement, tegoed en verbruik of de rekeningen bekijken en wijzigen.

Hoe kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?

Om je abonnement voor een periode van 3 tot 9 maanden stop te zetten ga je naar Abonnementen en kies je onder het kopje Mijn abonnement  Naar je abonnement. Hier kun je uit verschillende opties kiezen. Als je op Abonnement pauzeren klikt dan kun je het online formulier meteen invullen. Lees wel eerst goed de voorwaarden bij het kopje Handig om te weten.

Hoe kan ik mijn telefoonnummer wijzigen?

Via My Vodafone kun je een aanvraag indienen om je mobiele nummer te wijzigen. Ga hiervoor naar Abonnementen en klik vervolgens bij Mijn abonnement op Naar je abonnement. Hier vind je de optie Mobiel nummer wijzigen.

Ik wil mijn contract aan iemand anders overdragen. Hoe doe ik dat?

Wil je jouw contract aan iemand anders overdragen of wil je overschakelen van een particulier naar een zakelijk of andersom? Dit kun je ook regelen via My Vodafone. Ga hiervoor naar Abonnementen  en kies bij Mijn abonnement voor Naar je abonnement en kies voor de optie Contractoverdracht. 

Waar kan ik een unlockcode voor mijn telefoon aanvragen?

De meeste telefoons hebben tegenwoordig geen simlock meer, maar als je toch een unlockcode van één van onze toestellen nodig hebt dan kan dat ook via My Vodafone. Ga hiervoor naar Abonnementen en kies bij Toestel en simkaart  voor de optie Unlockcode aanvragen.

Hoe kan ik nummerbehoud aanvragen?

Wil je overstappen naar Vodafone Prepaid of naar een andere provider? Ga dan naar Abonnementen en klik bij Mijn abonnement op Naar je abonnement. Via de optie Nummerbehoud kun je de overstap regelen.

Groetjes - Kind regards,
Nadia

Moderator

Heb jij hetzelfde probleem? Ik ook
Bericht 1 van 1 (8.195 weergaven)