dickkeja

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi problemen HTC Explorer

Sinds een maand heb ik een HTC Explorer, maar deze geeft problemen met de WIFI verbinding.
Toestel blijft scannen terwijl het aangeeft dat de verbinding perfect is. Hoe dan ook geen verbinding.
Het gekke is, wanneer ik m'n laptop aanzet (ook met wifi) werkt de verbinding van m'n toestel wel.
De wireless modem met welke ik wil verbinden is een experiance box van kpn.
Wanneer ik 5 seconden de WPS knop ingedrukt houd, zoals aangegeven, heb ik eenmalig verbinding.
Indien ik afsluit en opnieuw wifi verbinding wil maken, weer geen verbinding.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt ?

Alvast mijn dank !
**bleep**
 
7 Reacties 7
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Dickkeja,
 
Welkom =D Mmm vervelend probleem heb je daar zeg =O
Dat wat je aangeeft is inderdaad vrij vreemd en zou niet mogen gebeuren (lijkt mij).
Wat je kan proberen is om een verbinding te maken met een andere Wifi punt.
Zo sluit je snel uit of het probleem bij jouw modem ligt of bij je mobiel toch? =D
 
Groet
 
WhiteWolf
dickkeja
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo WhiteWolf,

Hartelijk dank voor je reactie.
Op het werk heb ik wel wifi verbinding, ben bang dat het toch aan m'n telefoon ligt.
Mijn zoons hebben allebei een Samsung telefoon en hebben een perfecte wifi verbinding.

Ik heb HTC al gemaild, maar nogsteeds geen reactie, helaas.
In ieder geval heel erg vreemd allemaal.

met vriendelijke groeten,
**bleep**

WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Mmm dan ligt het juist niet aan de telefoon, je geeft zelf aan dat het ergens anders wel werkt (op je werk namelijk). Ik gok dat er iets mis gaat tussen je HTC en je Wifi punt thuis. Wat voor foutmelding geeft hij bijvoorbeeld? Misschien kunnen we daar iets mee?
 
Groet
 
WhiteWolf
dickkeja
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisterenavond had ik een ingeving om de modem te re-setten en waarachtig, had de hele avond verbinding.
Vanochtend weer geprobeerd, wat denk je........geen verbinding meer.
De tekefoon gaat eerst scannen (een paar seconden) en dan geeft het aan "verbinding verbroken"
Het gekke is, de modem verbinding staat wel in de telefoon en geeft zelfs "goede verbinding" aan.
Wat ik wel weet is, dat wanneer ik verbinding heb een IP adres is aangegeven en indien de verbinding
is verbroken er geen IP adres bekend is. 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ehhh en het probleem ligt niet bij andere modems (op je werk had je dit probleem namelijk niet). Ik zou eens met je provider bellen, misschien kan de router tabel de HTC Explorer niet aan?
 
Groet
 
WhiteWolf
dickkeja
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede avond White Wolf,

Ik denk dat ik de oplossing hebt gevonden, mede dankzij jouw suggestie de kpn te raadplegen........
Er stond op de forum van de kpn een soortgelijk probleem, maar dan met een nokia gsm.
Daar werd geadviseerd eens te kijken naar het kanaal waar de modem op staat, tevens een link naar een progje welke de verbindingen bij "men" in de buurt detecteerd en op welke kanalen.
Mijn modem stond op kanaal 1 en met vele anderen in de buurt.
Ik heb het kanaal gewijzigt naar een kanaal die niet gebruikt werde in de buurt ( kanaal 2) en wat denk je, sinds gisterenavond heb ik nogsteeds een Wifi verbinding !!

Ben hier echt heel erg blij mee !
Hartelijk dank voor je hulp !

Met vriendelijke groeten,
Dickkeja
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
dickkeja schreef:
Goede avond White Wolf,

Ik denk dat ik de oplossing hebt gevonden, mede dankzij jouw suggestie de kpn te raadplegen........
Er stond op de forum van de kpn een soortgelijk probleem, maar dan met een nokia gsm.
Daar werd geadviseerd eens te kijken naar het kanaal waar de modem op staat, tevens een link naar een progje welke de verbindingen bij "men" in de buurt detecteerd en op welke kanalen.
Mijn modem stond op kanaal 1 en met vele anderen in de buurt.
Ik heb het kanaal gewijzigt naar een kanaal die niet gebruikt werde in de buurt ( kanaal 2) en wat denk je, sinds gisterenavond heb ik nogsteeds een Wifi verbinding !!

Ben hier echt heel erg blij mee !
Hartelijk dank voor je hulp !

Met vriendelijke groeten,
Dickkeja
Nog een kleine aanvulling op jouw ervaring:
 
Je hebt nu gezien welk WiFi-kanaal het drukst bezet is. WiFi-kanalen overlappen elkaar echter in enige mate.
Als je dus ziet dat bijvoorbaald kanaal 4 het drukst bezet is, dan doe je er verstandig aan om te kijken hoe die situatie op kanaal 1 en kanaal 7 is. Idealiter hou je 3 kanalen tussen het drukste kanaal en jouw eigen kanaal.
Als dat niet mogelijk is, probeer je er 2 tussen te houden, etc. Enkel als het helemaal niet mogelijk is kies je het kanaal ernaast.
 
Succes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic