Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Sony Xperia Z hoofdtelefoon pre-order actie

Hallo allemaal,

de laatste paar dagen is wat verwarring ontstaan over de details van de pre-order actie die bij de Sony Xperia Z zit. Het gaat dan om de actie waarbij je een MDR-1R hoofdtelefoon van Sony krijgt. We zijn daar voor jullie achteraan gegaan en bij deze wil ik graag wat duidelijkheid scheppen.

Allereerst een belangrijke mededeling: zoals vanaf het begin aangegeven is, gold bij deze actie een beperkte voorraad. Het eind van die voorraad is bereikt. Vandaar geldt deze actie vanaf vandaag niet meer bij Vodafone.

Voor welke bestellingen geldt de actie:


  • Deze actie geldt alleen voor pre-orders die online zijn gedaan.
    Hij geldt niet voor telefonische- of winkelbestellingen.
Tot wanneer gold deze actie:


  • Deze actie gold bij Vodafone tot 18-2-2013 (tot het middaguur)
Wie krijgt de hoofdtelefoon?


  • Bij alle online pre-orders die voor het einde van de actie zijn geplaatst krijg je de hoofdtelefoon.
Hopelijk schept dit wat duidelijkheid!
133 Reacties 133
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Graag gedaan natuurlijk maar ik had je lieverd een positief antwoord gegeven.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Rens, ik begrijp dat het vervelend is maar ik kan het niet voor je nakijken omdat ik hier op het Vodafone forum geen gegevens kan vragen. Wat is er precies gezegd via Facebook ?
Rens008

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Maurice,

Dit is een kopietje van het facebook bericht:
Hi Rens, ik moet voor je uitzoeken of je er nog een kunt krijgen. Dit soort acties zijn op basis van op=op. Heb je een bevestiging gehad dat de koptelefoon nageleverd zou worden? Ik zal je zsm informeren. Groet, Eric

dit was bijvoorbeeld 1 chat:
Jean-Miquel: Dan moet ik je helaas teleurstellen. Je gaat hem niet ontvangen omdat hij niet meer beschikbaar is helaas.
Rens: hoe bedoel je?
Rens: mij is bevestigd en verzekerd via het vodafone forum dat er 1 toegezonden zou worden?
Jean-Miquel: Het was een op=op actie die veel harder heeft gelopen dan verwacht en daardoor zijn er sommige klanten die hem niet gaan ontvangen helaas.
Rens: dit was onderdeel van mijn overeenkomst?
Jean-Miquel: Heb je ervoor betaald?
Rens: ja
Jean-Miquel: Hoeveel dat dan?
Rens: iedereen die voor 18 feb 12 uur besteld had via internet kreeg deze koptelefoon
Jean-Miquel: Hoeveel heb je er voor betaald dan?
Rens: dit produc zat in de prijs van het verlengen bij
Rens: http://forum.vodafone.nl/t5/Sony/Sony-Xperia-Z-hoofdtelefoon-pre-order-actie/td-p/53148
Jean-Miquel: Je mag me de overeenkomst even emailen als dat gaat.
Jean-Miquel: Maar daar ben ik niet zo in geintresseerd ik wil graag die overeenkomst zien waarvan jij zegt dat het daarop staat.
Rens: dit meent u niet?
Jean-Miquel: Ik snap dat het daar staat, maar ik moet een overeenkomst zien helaas.
Rens: de smartphone crew bevestigd me zelf dat wanneer er een afbeelding van de koptelefoon staat bij de bestelling deze ook daadwerkelijk geleverd wordt
Rens: vervolgens wordt dit ook nog een x bevestigd op het vodafone forum
Jean-Miquel: Het is een op=op actie waarbij je de koptelefoon GRATIS krijgt
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Rens, ik ben zo vrij geweest om je reactie in te korten omdat deze van dezelfde strekking waren. Ik heb je reactie wel in zijn geheel in een mail geplakt en ga ik deze naar een tweetal afdelingen sturen. Dit is op dit moment het enige wat ik voor je kan doen. Een mail schrijven en het laten uitzoeken wat er nu precies mis gaat. Ik hoop dat ik snel antwoord krijg van mijn collega's.
Rens008

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Maurice,

Bedankt voor de medewerking alvast. Ik wacht het met goede hoop tegemoet!
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Rens008 schreef:
Beste Maurice,

Bedankt voor de medewerking alvast. Ik wacht het met goede hoop tegemoet!
Ik ga mijn best voor je doen 🙂
Basbus

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag mijn bestelling geannuleerd. Werd mij verteld dat de koptelefoonactie tot 28 feb loopt. Lekker consequent weer. Anyway, dag Vodafone.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Basbus schreef:
Vandaag mijn bestelling geannuleerd. Werd mij verteld dat de koptelefoonactie tot 28 feb loopt. Lekker consequent weer. Anyway, dag Vodafone.
Wat jammer om te horen. 😞
ruitenbeek1985

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zijn er inmiddels mensen die nieuwe klant zijn bij vodafone, met een nieuw abonnement en een bestelling hebben gedaan van de sony incl de koptelefoon.
 
En mijn vraag is hebben jullie de telefoon al binnen en ook de koptelefoon.
 
ik heb op 15 feb besteld.
 
Hoor graag van jullie
pluumke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren heb ik de Xperia Z mogen ontvangen samen met de koptelefoon. Ik ben een nieuwe klant bij Vodafone, eea. besteld op 13-02.
bartph

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Knappe actie wederom van vodafone. Heb mijn abonnement op 16-2 online verlengd met een xperia z, waarbij de headset me verzekerd werd via telefoon en duidelijk ook via dit forum. Helaas heeft de klantenservice van vodafone bij mij ook weer kei hard gefaald; mij werd net via facebook duidelijk gemaakt dat ik de headset niet meer ontvang. De enige reden dat ik mijn abonnement verlengd had bij vodafone was omdat de headset mij verzekerd werd. Gefeliciteerd Vodafone, jullie hebben via valse beloftes wederom een klant weten te strikken voor 2 jaar.....
Basbus

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Je kan binnen 7 dagen na ontvangst van je telefoon annuleren.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Bartph,
Ik heb mijn collega even gevraagd wat de reden was. Ze gaat het nog eens nakijken. Hou je ons op de hoogte?
zakelijkx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben zeer teleurgesteld in Vodafone.
 
Zoals gelezen is er door Vodafone veel frustratie gecreerd onder haar klanten, plus ik erbij.
Lange wachtijd voor de xperia z, daar heb ik begrip voor, de zakelijke leven is anders als gezien wordt.
 
Maar dat bedrog, de onproffesionaliteit, en het sturen van klanten naar verkeerde richtingen slaat totaal nergens op.
 
18 februari mijn online bestelling geplaatst, 14 maart ontvangen.
 
Tussentijds paar keer gebeld, of de aanvraag goed was overgekomen vanwege onzekerheid door delange wacht tijd.
 
1: Vodafone bij de eerste gesprek naar mij toe, u krijgt ook de headset erbij want je hoort bij de eerste 1000    klanten.
2: Vodafone bij de tweede gesprek naar mij toe, u heeft op de 18e besteld, dus u behoort tot de laatste van de actie, u krijgt dus de headset erbij.
3: Vodafone bij de derde gesprek naar mij toe, de actie is 25 februari verlopen, u bent preorder dus u krijgt de headset erbij, voucheur zit in de pakket, aanvraag doet u bij Sony.
4. Gisteren Xperia Z ontvangen, leuk en aardig, geen voucheur of enige link naar waar de toezeggingen gedaan zijn.
5: Vandaag Vodafone gebeld (15-3-2013), Goedendag customer support, ik heb netjes mijn Xperia Z ontvangen, maar ik heb geen email of voucheur gehad om bij Sony mijn headset te laten opsturen, Vodafone naar mij toe: Als u die niet heeft dan krijgt u het niet, waarom vraag ik, en leg ik de situatie uit, Vodafone: raar, je moet Sony bellen want hun regelen dat, ik vraag waar hebt u de informatie vandaan, kunt u dat bij uw supervisor verifieren vraag ik, Vodafone: Ok wacht ff, na een minuut, beste klant je moet echt even Sony bellen, anders moet u maar een klacht indienen, Ik zeg nee, dat heb ik niet gevraagd maar goed, Als Vodafone zijn klanten naar Sony doorverwijst kunt u mij dan de nummer van Sony geven? Vodafone: nee dat weet ik niet, moet je toch even zelf achteraan gaan, Bedankt en daarna heb ik opgehangen,
 
Sony gebeld met de klantenservice 0900 nummer natuurlijk, na mijn vraag ivm de headset lachte de medewerkster mij toe, ik mee lachen omdat ik al wist wat het betekende, Sony levert nooit headsets mee, Sony levert de producten, en de provider zorgt dat de levering compleet bij hun klanten aankomt.
Ook wist de nette customer supporter mij mee te geven dat ik niet de eerste was die belde en de zelfde andwoord van Sony kreeg.
 
Als proffesional dacht ik een proffesionele provider te hebben gekozen met de 3 zakelijke abonnementen die ik bij Vodafone heb.
 
En dit gaat niet om een headset, dit is nu een principe kwestie geworden, de manier waarop de ongetrainde customer service met hun klanten omgaan, werkelijk triest, ik heb er geen worden voor.
 
ONLINE-20130218-184306638-06
 
Met hartelijke groet,
Een zeer teleurgestelde Klant.
Shawshank

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Zakelijkx

Precies zelfde verhaal
Mijne is zelfs een tikkeltje erger
Ik belde de 15e of ze bij vodafone ook de koptelefoon actie hadden, omdat hi , tmobile enzo die al wel op hun site hadden staan, een MEDEWERKER 1# zei nee daar weten wij niks van want het toestel is nog niet binnen bij ons en blabla.
De 19/20e las ik op deze forum dat het F***k**ng de 18e afgelopen was, dus ik bel vodafone weer, wat een naaistreek dit dat

MEDEWERKER 2, huh welke koptelefoon? Moet je sony bellen, opgehangen.

3E MEDEWERKER zegt: neee zeeekerrrrr niet, de actie loopt tot de 25e, dus ik zeg weet u dus zeeeeekerrrr dat ik een koptelefoon krijg, want dat is de bepalende factor voor mij, anders hoef ik hem niet, ze GARANDEERDE MIJ dat ik er een kreeg, dus ik: dus u weet het zeker? want ik kan nu nog bij Tmobile bestellen en dan krijg ik een koptelefoon, , medewerker zei: jaja ik weet het zeker. dus ik oke mooi gelijk online besteld.

Daarnaa.. Ik lees weer op de forum, ja volgens onze laatste nieuws is het de 18e, dus ik uit onzekerheid weer bellen.
MEDERWERKER 4, nee yoh dat is niet zo, jij hebt de 20e besteld dus je krijgt er gewoon. Ik heb net een mailtje gehad dus dit is het laatste nieuws , is tot de 25e. En als u hem niet krijgt kunt u alsnog annuleren.

Nou ondertussen nog naar MEDEWERKER 5 en 6 gebeld, wanneer ik mijn tiestel nou krijg, want online staat alleen wat je hebt besteld maar niks over dat de toestel binnen is.
Iig 4 Maart toestel binnen gehad, zonder koptelefoon, ik weer bellen.

MEDEWERKER 7 zegt: nou meneer dit is een actie van sony, heeft vodafone niks mee te maken, u krijgt een voucher, moet je invullen op de site van sony, zoiets was eerst ook met dr. Dre oortjes met de htc en anders moet je sony bellen, ik steeds maar uitleggen dat mensne van het dut al 200x geprobeerd hebben en dat jullie informatie fout is en dat iedereen iets anders zegt. Nja weer opgehangen.

MEDEWERKER 8 dag later, deze was iets duidelijker, nou meneer het is zo dat nieuwe klanten de koptelefoon tegelijk met het toestel meegestuurd krijgen en de mensen die verlengd hebben het later opgestuurd krijgen, ik zie dat u de 20e besteld heeft dus u zit erbij, nog eventjes afwachten dus. Oke bedankt zei ik en afwachten maar.
Nu 2 weken later

MEDEWERKER 9, dit was gisteren, hij, begon ook weer dat t*ring onzin over sony en vouchers, ik vroeg 100x ga het nou is navragen want je praat onzin, na 5min in de wacht, ja ik heb het nagevragen en het is inderdaad tot de 25e, maar het kan tot zo'n 3 welen duren voor het opgestuurd is.

Okeeeee dus ik heb nu al tig keer bevestiging gekregen dat ik er een krijg, zoals medewerker 4 al zei, als ik hem niet krijg kan ik het pakketje terugsturen, maar WAT STAAT ER OP HET BRIEFJE, RETOURNEREN BINNEN 1 WEEK, terwijl ik iedere week hoor: ja hij wordt nageleverd. Dus nu verwacht ik er gewoon een of een korting van 250 euro , dat is hij waard en daarom bestelde ik de xperia Z.

Slechte slechte service, ik heb nog wel klantenwaarde E ofzo. Aub duidelijkheid. Ik ben al een halve maand bezig met bellen.
zakelijkx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoi Shawshank,
 
Heel vervelend allemaal, dus ik ben bij lange niet de enige gedupeerde.
Ik probeer meerdere personen te vinden op het internet die net als jij en ik benadeeld zijn.
 
Ik ben bezig met een klacht te schrijven naar OPTA, die neemt dit soort klachten aan, een klacht wat door meerdere gedupeerden bevestigd wordt is een aanleiding voor hun om actie te ondernemen.
 
Ook heb ik met TROS RADAR gecontacteerd, en van de forums xperia Z en de xperia Z headset de link,
en natuurlijk alle printscreens van begin tot eind als bewijs materiaal gestuurd.
 
Indien je als gedupeerde mee wilt werken aan de klacht laat het me dan weten.
 
Wij betalen voor service en rechtvaardigheid, indien wij onze rekening niet betalen schakelen zij ook de incasso dienst in.
 
Met hartelijke groet,
Gedupeerde
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Zakeijkx & Shawshank,

Dit is natuurlijk erg vervelend en niet zoals wij het willen. Wij willen deze klachten graag afzonderlijk bekijken en onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Indien jullie recht hebben op een headset zullen we natuurlijk ons best doen dit in orde te maken. Ik wil jullie daarom vragen hierover contact op te nemen met onze collega's via Facebook en Twitter. Vermeld voor de volledigheid de volgende gegevens in een privé-bericht of een DM: naam, 06-nr, adres, geboortedatum, klantnummer, ordernummer, e-mailadres, laatste vier cijfers van het rekeningnummer en eventueel het KVK-nr.

In ieder geval excuses voor het ongemak en bedankt voor het geduld.
zakelijkx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@SeR
 
Beste SeR
 
Bedankt voor de reactie, ik heb getracht dit telefonisch via de klantenservice te regelen maar tevergeefs.
 
Ik heb geen Facebook en ook geen Twitter.
Zoals ik in mijn eerste bericht mijn Online nummer heb gegeven, was dit ook genoeg voor de klantenservice.
 
Mijn email geverifierde registratie op dit forum, tesamen met mijn Online nummer had voor u genoeg informatie geweest om dit door te spelen naar de desbetreffende afdeling.
 
Ik wil absoluut niet hatelijk doen, maar ik wordt een beetje moe door de verwijzingen van Vodafone.
 
Nu moet ik een Facebook of Twitter account hebben om verder geholpen te kunnen worden.
Ik heb WhatsApp, is dit ook goed?
 
Met hartelijke groet,
Een klant
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Zakelijkx,

Ik begrijp dat je er ondertussen moedeloos van wordt, maar we willen jullie hier graag mee helpen. Het is belangrijk om hiervoor alle benodigde gegevens door te geven aan de verantwoordelijke afdeling. Ik heb je zojuist een privé-bericht gestuurd met een e-mailadres waar je je gegevens heen kunt sturen.
Shawshank

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Zakelijkx

Ik wil best meewerken, eventjes afwachten nu, misschien wordt er toch nog iets geregeld voor ons.

En beste SER
Mag ik aub ook die emailadres.
Ik ben benieuwd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic