Kim1

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen berichten naar 4000 sturen

Goede avond,

Ik heb bij het versturen van een bericht naar het nummer 4000 perongeluk op "nooit toestaan" of iets in die trant geklikt. Nu is het probleem dat ik dus geen smsjes meer kan sturen naar 4000.
Er zit geen sms blokkade op mijn telefoon, en bij instellingen -> applicatiebeheer -> berichten staat premium SMS wel op altijd toestaan..

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!!
16 Reacties 16
Anonymous
Niet van toepassing
Kijk eens in my Vodafone (website) of het geblokkeerd staat en anders via de klantenservice.
In het toestel zou je ook eens kunnen kijken bij de oproepen of hij daar niet geblokkeerd staat.

Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Hoi Kim1, heb je de tip van Steven- nog kunnen proberen?
Kim1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Desiree,

Ja ik heb het geprobeerd! Maar het nummer staat niet geblokkeerd. Dus dat is het helaas ook niet
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Kim1, probeer anders even de instelling van 'premium sms' in je toestel te wijzigen naar 'niet toegestaan' en daarna weer terug naar 'altijd toestaan'. Dat kan soms een oplossing zijn. Anders kun je het beste een test uitvoeren, plaats hiervoor je simkaart in een ander toestel. Als het dan wel werkt, ligt het aan een instelling op je telefoon.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Kim1

Gaat dit om een android toestel? Sind begin 2015 heeft android een mooie functie in android ingebouwd om klanten tegen kosten te beschermen.

Het verschilt per android versie hoe je "premium text messages" weer moet toestaan. Als je aangeeft welke telefoon en/of android versie je hebt, kunnen we je verder begeleiden
Kim1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de instellingen van nooit toestaan naar altijd toestaan geprobeerd maar ook dit werkt niet. Ik heb inderdaad een Android toestel, de Samsung galaxy S6. Voorheen kon ik wel altijd naar 4000 smsen totdat ik bij zo'n pop-up perongeluk op nooit toestaan heb geklikt.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik denk dat ik hem gevonden hebt: ga naar instellingen - ga naar applicatiebeheer - klik op tab alles - klik op berichten - scrollen naar beneden en pas de instellingen van premium sms aan naar: vragen, altijd toestaan, nooit toestaan.

Mocht dit niet werken dan kun je eventueel een back-up maken en het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Kim1, is het nog gelukt met het advies van Steven?
Kim1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja het veranderen van de instellingen van premium SMS is niet gelukt, het terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan. Maar dat wil ik liever ook niet doen. Aangezien ik dan alles weer opnieuw moet downloaden.
Anonymous
Niet van toepassing
Met een goede back-up gebeurt dat automatisch
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Welke app gebruik je voor het sturen van je smsjes? gewoon de standaard berichten app?
Kim1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jaa klopt, gewoon de standaard berichten app
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Hier

Leggen ze precies uit hoe je het moet doen, (helaas wel in het engels) maar de vertaling is niet heel moeilijk volgens mij

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Kim1, is het nu wel gelukt? Ik ben benieuwd.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic