1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik ben benieuwd @Anonymous !! Vertel 🙂 

Anonymous
Niet van toepassing

Je kan Vodafone benaderen als je vragen hebt.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Naar aanleiding van de berichten van @Anonymous heb ik vanmorgen de klantenservice maar weer eens benaderd via de chat. Ik heb de vraag gesteld of met de release van de nieuwe Apple Watches volgende maand ook Vodafone de Apple Watch 4G zal gaan ondersteunen. Helaas kreeg ik weer het antwoord dat er nog altijd niets meer bekend is dan wat in het officiële statement staat, en dat de Apple Watch en andere smartwatches “voor nu nog niet ondersteund” worden. 


Zeer teleurstellend weer. Vodafone luistert niet naar de wensen van de klant en volgt niet de ontwikkelingen in de markt. Ik kan niet anders concluderen dan dat het bedoelde statement onjuist is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

En hoe noemen we dit in de volksmond, de boel lekker opjutten en iedereen weer gek maken. Als Vodafone de Apple Watch gaat ondersteunen en ze hebben een datum, dan komen ze daar vanzelf wel mee. Voorlopig kunnen we niets anders doen dan afwachten en ons niet gek laten maken. Laten we maar afwachten tot 12 september, dan is er, als het goed is, een nieuw event met aankondiging van nieuwe iPhone en Apple Watch. Dan zal vast ook Vodafone wel iets gaan melden, mochten ze het gaan ondersteunen. 

Anonymous
Niet van toepassing

Dan is helaas nog niet iedereen op de hoogte, Vodafone komt zeer binnenkort met een statement. Aub nog heel even extra geduld. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

"Dan is helaas nog niet iedereen op de hoogte, Vodafone komt zeer binnenkort met een statement. Aub nog heel even extra geduld."

Jaja, dat schreven ze januari 2021 ook al. Maak iedereen maar lekker gek met een verhaal, ik trap er niet in. Ik hoor zelf ook al maanden binnen Vodafone dit verhaal, omdat ik mensen spreek binnen VodafoneZiggo. Binnenkort is bij Vodafone een vrij uitgerekte periode. 

Anonymous
Niet van toepassing

Vodafone werkt momenteel aan eSim ondersteuning.  Dat is de laatste statement. Meer info volgt zsm

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Jou informatie neem ik echt niet serieus. Zei je vorig jaar ook al niet zoiets?
Dat het september 2022 uit zou komen. Uiteraard, dat wist je toen ook al 🤐

Anonymous
Niet van toepassing

Dat was hoop met een lachje erbij. 
sinds gisteren is dit wat ze in de winkels vertellen nav nieuwe statement. Wanneer VF het gaat ondersteunen is nu nog niet bekend, die info volgt nog. Maar het is nu wel vermeld dat ze bezig zijn met de ondersteuning ervan. En dat was voorheen nog niet bekend.

Anonymous
Niet van toepassing

Je kan nu in de winkels je ook laten pre-registreren als klant/toekomstige klant zodat je op de hoogte wordt gehouden van de ontwikkelingen 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Waar staat dit aangepaste statement dan waarin zou staan dat ze er momenteel aan werken? Ik kom het niet tegen…

Anonymous
Niet van toepassing

In de winkels vertellen ze je er meer over als je ernaar vraagt en pre-registratie voor verdere info is mogelijk

roelfsema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Anonymous e-sim ondersteund Vodafone sowieso al, echter nog geen multisim voor b.v. smartwatches.

Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik kreeg het volgende antwoord van VF: “We hebben nu prepaid e-sim kaarten die je tijdelijk kunt gebruiken. De echte kaarten als combi met je telefoon zijn er nog niet maar wordt hard aan gewerkt. “ Er lijkt dus iets te zijn…

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ik heb zojuist nog een aanvullend bericht ontvangen van de klantenservice: “het is niet bekend of en wanneer wij dat gaan ondersteunen.”

 

Dit is echt een flinke domper. Er is dus nog niet eens bekend of ze het überhaupt wel gaan ondersteunen. Daar ging ik tot op heden wel van uit, maar zelfs dat is blijkbaar nog niet eens duidelijk. Dat geeft erg weinig hoop voor september. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Wat je zegt @Jrnholt, een domper. 
En dan die pre-registratie voor verdere informatie vanuit winkels. Wat is dat voor een onzin? Waarom zou je nu naar een winkel gaan rennen om je op een lijst te laten zetten en gebeld te worden als je straks online ook kan lezen als er iets is. Ik weet niet wat je allemaal zegt @Anonymous, het klinkt allemaal vrij onlogisch allemaal. Droom verder 🤭

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik weet niet of iedereen dit bericht heeft gelezen? Heb hier zelf geen bericht over ontvangen, daarom zet ik het nog maar even in een los bericht.

Moderator edit augustus 2023: statement bijgewerkt
Vodafone werkt op dit moment aan eSIM ondersteuning voor smartwatches. Hiermee wordt het mogelijk om je bestaande telefoonnummer te gebruiken op een smartwatch, zelfs als je telefoon niet in de buurt is. Meer informatie over de beschikbaarheid en ondersteunde modellen delen wij zodra dit bij ons bekend is.



Eindelijk een statement vanuit Vodafone waarin ze melden dat werken aan een eSIM ondersteuning voor smartwatches.  *even tijdelijk als OPLOSSING geplaatst, dan leest iedereen dit bericht*

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Daar had ik inderdaad geen melding over gekregen! Dat schept ineens heel andere verwachtingen! Ik begrijp dan alleen niet waarom de klantenservice mij gisteren nog vertelde dat niet eens bekend is of Vodafone het gaat ondersteunen…. 

Hoe dan ook, met deze vrij concrete aankondiging vermoed ik dat bij de ondersteuning wel zal komen rondom de release van de nieuwe modellen die volgende maand worden aangekondigd. Eindelijk!

Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Geweldig! Dan toch maar terug met mijn nieuwe 4G loze Watch ;).

 

Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Zojuist nog even contact met VF gehad… 

IMG_1578.jpeg

 ben benieuwd of en wanneer we meer horen… 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic