michel1974

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen service(iPhone 5s)

Ik heb sinds gister een iPhone 5s en daarin mijn simkaart(prepaid) van de Samsung S4 Mini ingestopt.
Echter geeft hij het volgende weer: Hij vind het vodafone netwerk wel maar dit is maar een paar seconden daarna valt die weer weg en staat er: Geen service. Dit herhaalt zich regelmatig.

Graag een goede oplossing hiervoor.
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
michel1974 , is het nog gelukt met het advies van Steven?
michel1974
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het advies wat mij werd gegeven had ik al gedaan voor ik het probleem op het forum meldde. Dus helaas dat verhielp het probleem niet.. het toestel is inmiddels voor reparatie opgestuurd. Want als ik mijn simkaart in een ander toestel doe werkt het wel.
Anonymous
Niet van toepassing
Laat je ons weten hoe het afloopt?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
michel1974 , heb je het toestel al terug van reparatie? Is het probleem verholpen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
michel1974 , heb je onze reactie nog gezien? Anders wordt het topic binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic