Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Deze actie is beperkt tot de RED abonnementsvorm en de RED Super abonnementsvorm. Het gaat om Consumer-abonnementen, wat wil zeggen dat je deze dus niet zakelijk kunt afsluiten. De abonnementen zijn 2-jarig.

Je kunt effectief dus de beschikking krijgen over een 1GB databundel of een 4GB databundel.
henkdijkstal

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Even een mededeling voor de mensen die vandaag hun telefoon (met nummerbehoud) bij het Kampen filiaal op willen halen, kom later op de middag, want in de ochtend troffen wij een gesloten deur met de boodschap: "wegens inventarisatie gaan wij vandaag later open".
Na een paar keer weer Kampen doorgelopen en telkens checken of die winkel al open is, zag ik een medewerker en die melde mij door het raam, dat het vanaf 1 uur, maar misschien ook later werd, dat ze open gaan.

Even een tip voor de vodafone medewerkers: schrijf ook een indicatie op wanneer jullie ongeveer weer open zijn (of minimaal vanaf 1 uur open). Als ik dit wist, was ik vannochtend meteen weer huiswaarts vertrokken.
Ik had de ochtend namelijk speciaal vrijgehouden om naar Kampen te reizen. Beetje jammer van mijn tijd en ik was niet de enige die naar Kampen was gereisd voor de Vodafone winkel.

Theza

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oh, dat is wel belangrijke info inderdaad...!
Ik zelf wilde morgen naar Emmeloord afreizen (direct al 's ochtends bij opening) om m'n toestel te gaan ophalen. Kan iemand (liefst vd moderators) zeggen of Emmeloord morgenochtend gewoon open is?
CMSchoofs

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Goedemiddag allemaal,

Via via kreeg ik vandaag te horen dat er vandaag intern bij Vodafone duidelijkheid komt over de beslissing of de consument toch nog een eigen bijdrage moet betalen wat betreft deze openings-actie.
Is hier inmiddels al meer over bekend?

En nu ik toch bezig ben, iemand enig idee hoelaat de winkel in Huizen open gaat op 30 Mei?
Zijn er andere openingstijden i.v.m. deze actie?

Alvast dank !
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Hej CMSchoofs,

Waar heb je dat gehoord? Zou vreemd zijn, aangezien de actie nu voor iedereen duidelijk is. Door de actie te veranderen kunnen de resterende winkels veel meer gezeur aan hun hoofd krijgen. Zeker als er mensen tóch nog een keertje willen proberen om hun favoriete model te krijgen. Als ze dan ineens meer moeten betalen, krijg je kwade gezichten! Over het algemeen gaat het meestal goed en is (bijna) iedereen heel positief. Dat er meer geklaagd wordt op het forum is omdat de meeste mensen die wel tevreden zijn zich hier niet laten horen. De mensen die problemen ervaren komen hierjuist wel!

Vind het een superactie en een mooie manier om de winkels van Vodafone op de kaart te zetten. Dat moet je maar kunnen zeggen als bedrijf, dat ze voor je deur liggen te wachten tot ze binnen mogen! 😄

Maar moderators.... de actie blijft toch wel zoals die nu is? :S

CMSchoofs

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Digitalfix

Deze informatie heeft een medewerker van een Vodafone zaak mondeling aan klanten in de desbtreffende winkel vrijgegeven. Om welk filiaal het hier gaat, is mij onbekend.

Verder mag het inderdaad ook wel eens gezegd worden: goed bezig Vodafone !
Zelf heb ik nog geen ervaring met de sfeer e.d. in de winkels op actiedagen, maar als ik kijk vanuit Marketing-technisch oogpunt (Ik studeer Marketing), is dit een mooie/creatieve/exclusieve, maar ook zeker een gedurfde actie te noemen! Zulk soort acties maken je, maar kunnen je ook breken.

Chapeau Vodafone!

GSR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Is het zo dat bij elke actie dezelfde voorwaarden gelden? Dus 50% korting op je abonnement en een gratis toestel op 6 juni in Amsterdam? Als dit niet het geval is, wanneer wordt er dan ongeveer bekend gemaakt wat de actie in gaat houden?

Alvast bedankt.
MacZibit

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
CMSchoofs schreef:
Goedemiddag allemaal,

Via via kreeg ik vandaag te horen dat er vandaag intern bij Vodafone duidelijkheid komt over de beslissing of de consument toch nog een eigen bijdrage moet betalen wat betreft deze openings-actie.
Is hier inmiddels al meer over bekend?

En nu ik toch bezig ben, iemand enig idee hoelaat de winkel in Huizen open gaat op 30 Mei?
Zijn er andere openingstijden i.v.m. deze actie?

Alvast dank !


Vodafone laat tegenover iCulture weten dat het niet te bedoeling is dat er een vervelende sfeer bij de openingsacties ontstaat. Vodafone-woordvoerder Jan van der Aa meldt dat Vodafone de actie mogelijk heroverweegt en laat iCulture weten als er een besluit is genomen over de invulling van de latere acties. Verder wil Vodafone duidelijk maken dat dit niet noodzakelijk betekent dat de actie bij andere winkels komt te vervallen.

Nadere info Stentor Kampen d.d. 9-5-2013
Afwachten dus....



Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
henkdijkstal schreef:
Even een mededeling voor de mensen die vandaag hun telefoon (met nummerbehoud) bij het Kampen filiaal op willen halen, kom later op de middag, want in de ochtend troffen wij een gesloten deur met de boodschap: "wegens inventarisatie gaan wij vandaag later open".
henkdijkstal, wat zonde dat je daar pas later achter kwam. Omdat de complete voorraad toestellen verkocht is, hadden we wat extra werk deze ochtend. Overigens geldt voor filiaal Emmeloord sowieso dat deze op maandagen pas om 13:00 opent. Maar morgen (dinsdag) zijn jullie vanaf 9:30 weer welkom in de winkels :D!
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
CMSchoofs schreef:
Goedemiddag allemaal,

Via via kreeg ik vandaag te horen dat er vandaag intern bij Vodafone duidelijkheid komt over de beslissing of de consument toch nog een eigen bijdrage moet betalen wat betreft deze openings-actie.
Is hier inmiddels al meer over bekend?

En nu ik toch bezig ben, iemand enig idee hoelaat de winkel in Huizen open gaat op 30 Mei?
Zijn er andere openingstijden i.v.m. deze actie?

Alvast dank !
Hoi CMSchoofs, zoals MacZibit al aanhaalde, bekijken we dit continu. Mocht er iets wijzigen, dan zullen we dat zeker laten weten - nu heb ik hier in ieder geval nog geen nieuws over.

Datzelfde geldt voor openingstijden, al leert de ervaring dat je er in ieder geval vroeg voor moet opstaan :D.
CMSchoofs

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dank Sido,

Dus als ik het goed begrijp zijn tot nu toe de reguliere openingstijden wat betreft filiaal Huizen van kracht? 09:30 dus?

Thanks
Loubna89

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi hoi,

Ik zou graag ook gebruik willen maken van deze actie, maar ik ben al klant bij vodafone. Kan ik dan alsnog gebruik maken van deze actie?

Ik wil het abonnement cadeau doen aan mijn man. We gebruiken hetzelfde rekeningnummer en uiteraard adres. Kan ik de abo dan op zijn naam afsluiten indien het bij mij niet mogelijk is?

Gr.

Loubna
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Verlengen is inderdaad geen probleem. Het is echter niet mogelijk abonnementen op andermans naam af te sluiten, dan zal hij mee moeten
Beers

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo vodafone ,omdat ik na veel zoeken mij u op de site mn klacht niet kon plaatsen omdat het te lang was doe ik het hier . vandaag heb ik een lange reis met bus en de trein naar Maarsen gemaakt samen met mijn dochter .We hadden een flyer gekregen dat er op 25,26,27 april in maarsen in het winkelcentrum een nieuw filiaal geopend werd en als openingstunt je een red abbonement van 75 euro i.c.m een iphone 5 16 gb kon afsluiten met 50% korting dus voor 37,50.nergens op de flyer staat aangegeven dat als de iphone s op zijn we een andere telefoon moeten kiezen hierop hebben we een middag vrij genomen van ons werk en zijn we vanuit …. richting Maarsen vertrokken na bijna 2 uur gereisd te hebben waren we aangekomen bij het filiaal in maarsen stond er een enorm lange rij . maar hier hadden we rekening mee gehouden dus bleven we in de rij wachten omdat we 2 abbonementen met iphone 5 wilden afsluiten .toen kwam een medewerker langs de rij en vertelde dat er geen Iphone 5 meer beschikbaar waren en dat we dan maar een andere telefoon moesten afsluiten en anders , morgen maar weer om 8 uur in de rij moesten gaan staan ,waarop ik vertelde dat wij ruim 2 uur onderweg waren geweest 150km ver kwamen omdat er op de flyer en bij aankomst op alle posters op het raam staat aangegeven dat je een iphone 5 krijgt i.c.m. een red abbo van 75 euro nu tijdens de actie dagen 50% korting .ik zei de posters hangen nog op de ramen en de flyers worden uitgedeeld mensen worden naar de winkel gelokt waar ze uiteindelijk te horen krijgen dat ze op zijn en morgen maar weer langs moeten komen. dit vind ik niet kunnen op deze manier mensen naar je winkel te lokken nergens staat aangegeven :zolang de voorraad strekt ,of OP is OP dus je mag er als klant vanuit gaan dat je het produkt waarvoor je komt in ons geval van 150 km !! onze bus en treinreis heeft ons ook al een heleboel gekost . u kunt zich wel voorstellen dat dit een enorme teleurstelling was voor ons .De medewerker van u filiaal vond dat dit ons probleem was en dat we morgen maar weer mochten komen ,maar hij kon ook morgen niet garanderen dat er morgen wel iphone 5 s waren . erg klantonvriendelijk wat ik zeker niet gewend ben van Vodafone . ik vind dat als je hier reklame mee maakt je die belofte moet nakomen .Anders had er op die flyers en posters moeten staan zolang de voorraad strekt of op-op .dan had ik al die moeite niet gedaan .Dat had me een vrije middag een hoop geld en een teleurstelling bespaart. ik vind dat ze dan de posters moeten weghalen ,maar dat zou hij ook niet doen zei die medewerker .dus ze bleven doorgaan met het naar de winkel lokken van mensen ,met beloftes die ze niet kunnen nakomen . overigens kun je dit filiaal ook niet telefonische bereiken en ze hebben ook geen eigen site waarvan we informatie konden nakijken of bellen om te horen of het zinvol was om langs te komen .
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@CMSchoofs
Ik heb -toen ik pas van de landelijke openingsactie hoorde- contact gehad met de Vodafone Klantenservice. Toen is mij verteld dat de actie vanwege tumult gestopt was. Later bleek dat niet het geval te zijn. Ik denk dat voor Vodafone de grootste angst is dat ze negatief in het nieuws komen door oproerkraaiers die het bederven voor de gezellige mensen onder ons.

Verloop van de actie... een succes!
Om misbruik tegen te gaan heeft Vodafone wel stappen ondernomen, maar die werden in eerste instantie nog niet altijd even goed opgevolgd. Zo waren er in Kampen meer problemen dan ergens anders. Door strenger te handhaven (hulde voor Emmeloord!) is gebleken dat het ook heel gezellig kon zijn!

Smart!
Vanuit marketingtechnisch oogpunt is dit een ludieke actie waarmee ze een veel groter publiek dienen. Ik heb persoonlijk nog nooit zóvéél reclame gemaakt voor een actie. Het scheelt gegarandeerd een hoop geld qua reclamekosten. Dat ze dan per abonnement iets bijleggen (mits je nooit in het buitenland komt of naar 0900 nummers belt), is peanuts vergeleken bij de positieve golf aan tevreden klanten die het oplevert. Vodafone heeft het voor elkaar gekregen om binnen zeer korte tijd door het hele land veel positieve aandacht te krijgen (op een enkel minpuntje na). Chapeau!

Maken of kraken?
Nu heeft CMSchoofs wel gelijk wat betreft het "maken of breken".
Via zowel iPhoneclub forum als via dit forum zijn er vragen binnen gekomen met betrekking tot de actie of deze nog wel blijft. Mede door de onduidelijke communicatie vanaf de top van Vodafone.
Waarschijnlijk heeft Vodafone niet gerekend op zo'n enorme toeloop. En onruststokers die zelfs geweldadig zijn. Ze hebben hier wel op ingespeeld, maar mogelijk vinden ze de risico's te groot?

Willen ze de actie aanhouden zoals deze nu is, zal er meer beveiligers bij moeten komen en dan metname in de weekeinden dat de actie geldt. Mogelijk dat een limiet van xxx klanten/abonnementen per dag per vestiging ook moet worden gehanteerd. Ook maximaal 1 abonnement mét telefoon per klant is een realistische overweging die begrepen wordt door het publiek. Op = op hadden ze tenslotte al van te voren vermeld!

Maar wat als Vodafone de actie veranderd?
- Klanten die nog niet gebruik hebben kunnen maken houden een (zeer) negatief gevoel bij het Vodafone merk. Zeker de klanten die problemen hebben gehad met het afsluiten van een abonnement en nogmaals een poging willen wagen. Hier op het forum tig voorbeelden volgens mij 😉
- Ook zal er onrust ontstaan bij de winkels als de actie in afgeslankte vorm doorgaat. Ik had op iPhoneclub een berichtje gelezen van iemand die beweerde dat de actie werd aangepast naar slechts 12 maanden 50% korting en daarna de volle bak betalen. Ik doe dan een voorzichtige voorspelling: de hel breekt los en de negatieve storm op Twitter en Facebook doet MEGA-schade. Hou de nieuwe winkels in dat geval maar gesloten, want tijdens de actieperiode wil je denk ik niet een VF-medewerker zijn!

Misschien is het handig om vanuit Vodafone het verlossende woord voor eens en voor altijd uit te spreken.
Van een te gekke openingsactie, naar actie afgelast, naar "de actie gaat gewoon door voor alle filialen" naar ....? Het geeft onrust richting klanten (en ook richting mij) als er steeds weer onduidelijkheid is m.b.t. de actie. Hotel geboekt voor in Valkenswaard. Da's dan jammer verhaal?

Actie weg = pech?
Ik ben heel benieuwd wat Vodafone doet. Wordt dit dé telecomactie van het jaar? Of is een grote groep mensen in een keer Vodafone-af? Vodafone heeft nu de aandacht -in metname positieve zin- en heeft op enkel het forum van iPhoneclub al meer dan 35.000 paginaviews weten te behalen. Op dit minder bekende forum van Vodafone maar liefst ruim 15.000 paginaviews weten te behalen.

Vodafone verlos ons allen en breng ons het goede nieuws! 😉


Stofbal

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Digitalfix Prachtige comment!
Ze moeten jou aannemen bij Vodafone 😄
Loubna89

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Wouterstaps Bedankt voor je reactie, maar mijn abo loopt helaas nog een jaar. Dus ik zou dan een tweede vodafone abo moeten afsluiten. Is dat mogelijk?
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@Stofbal

Thanks voor de opmerking 😉
Eerst mijn studie afronden en dan zie ik wel 😄
MarkVriens

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben ook van plan om een nieuw abonnement af te sluiten icm deze actie. Nu loopt de mijne af rond eind september (28). Kan ik dan nu al mn abonnement verlengen of moet ik echt wachten tot de laatste 4 maanden in gegaan zijn. Kan ik daarnaast ook in de Vodafone winkel mn abo overdragen aan mijzelf? Staat nog op de naam van mijn moeder.
Bedankt
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Beers, welkom op het forum! Ik kan me zeker je teleurstelling voorstellen. Het filiaal heeft alle aanwezige toestellen verkocht, helaas is de voorraad iPhones niet eindeloos... Mocht je alsnog gebruik willen maken van de actie, er komen nog diverse winkelopeningen aan. Echter ook daarbij geldt: op is op.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic