Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
Bearke

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
das zeer k*t voor de limburgers / brabanders tussen ons
de enigste vestiging hier in de buurt zou valkenswaard zijn en wij zijn nu weer de dupe van die pippo's die zonodig de zaak moeten verkl*ten

bedankt :@
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Ook fijn dat vermeld word dat het nog steeds een super actie is, terwijl dat het in deze vorm niet meer is.
Verder het beleid van ruilen wat regelrecht tegen de voorwaarden van jullie zelf in gaat (ruilen binnen 7 dagen is mogelijk) dit werd zelfs door personeel in de winkels geadviseerd als je bijvoorbeeld voor een HTC One ging en een S4 hebt gekregen omdat de One er niet meer was.
De actie is zijn doel voorbij geschoten omdat er mensen vroeg bij wilden zijn? Dan is in mijn ogen de actie juist meer geslaagd dan ooit.
Wat er mis is gegaan is meerdere malen aangegeven zowel in dit topic als het topic op Tweakers.net en is ook door jullie gebruikt in de acties. Namelijk nummertjes uitdelen voordat de winkel open gaat en mensen helpen aan de hand van deze nummers en anders pech.

Krijg een beetje het gevoel dat jullie de actie alleen maar gewijzigd hebben omdat er toch meer winst te behalen valt voor de fijne heren in pak.
De wijziging van de actie zal bij veel mensen niet in dank worden afgenomen (ik inclusief) Het feit dat er vrolijk door mensen word gezegd dat je gebruik kunt maken van deze actie als je keurig wacht tot een opening bij jouw in de buurt en dit vervolgens toch weer niet mogelijk blijkt te zijn vind ik echt niet kunnen.
BassieBaas

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
BEarke, die pipo's verpesten het niet zo hoor. Ik denk dat het Management daar dacht van jongens dit is wel een erg strakke actie draai hem maar terug. Gebruik dat voorval als excuus. Er is namelijk voldoende aangegeven hoe het wel kan/moet. Maar iets roepen, en dat terugdraaien walg ik werkelijk waar van. Vanavond is lekker met Vodafone bellen 🙂
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
BassieBaas en alle anderen,

We begrijpen écht dat jullie teleurgesteld zijn. Ik kan me ook voorstellen dat het een flinke tegenvaller is. Ik hoop toch dat jullie begrijpen dat we dit gedaan hebben omdat we vinden dat een openingsactie leuk en feestelijk moet zijn. We bieden deze openingsactie aan als iets extra's voor onze klanten en we doen dit om te vieren dat deze winkels opnieuw worden geopend.

Het feit dat er zoveel mensen op hebben gereageerd is overweldigend, maar er waren te veel mensen die teleurgesteld werden door de lange wachtrijen en de voorraad en de situatie werd op een gegeven moment zelfs onveilig voor omstanders en medewerkers. Mede daarom hebben we ervoor gekozen om de actie aan te passen.




Spekkoek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@ Bearke: Jullie zijn niet de dupe van pipo's die de boel verkloten. Jullie zijn de dupe van het gebrekkig handelen van VF mbt het organiseren van de wachtrijen voor de winkels. Dat het in Utrecht en Maarssen fout is gelopen verdient natuurlijk al geen schoonheidsprijs, want ik krijg niet de indruk dat men hier in goed overleg een heel plan heeft uitgewerkt. Die was er namelijk niet en de winkeliers werden blijkbaar aan hun lot overgelaten.
In Den Haag, Capelle en Emmeloord hebben ze hier van geleerd, maar dan is het natuurlijk een regelrechte blunder en enorm gênant dat het in Kampen weer fout gaat. Dat mag gewoon niet gebeuren.
Zwak van VF om het dan op idioten te gooien die de boel verzieken (uiteraard iets wat ik niet goedpraat), maar hun eigen falen mbt deze actie blijft buiten schot.
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Dus besluiten jullie veel meer mensen teleur te stellen door de actie te wijzigen in plaats van de opzet te wijzigen.
Zoals ik al eerder heb aangegeven (ook tijdens de eerste actiewinkels) om te werken met nummers en mensen ook alleen te helpen als ze een nummer hebben word blijkbaar wel gedaan als het mis gaat en werk vervolgens uitstekend. Hoe kan het dan dat jullie niet gewoon de actie voortzetten met deze manier van werken, maar besluiten de actie maar gewoon niet aantrekkelijk te maken.
Vooral als jullie mensen doodleuk vertellen dat ze moeten wachten tot en actiewinkel in de buurt om van dezelfde actie gebruik te maken om vervolgens gewoon te vermelden dat ze toch pech hebben en maar eerder hadden moeten zijn om van een goede actie gebruik te kunnen maken.

Ik ga er persoonlijk wel voor pleiten om in ieder geval de mensen op dit forum die teleurgesteld worden tegemoet te komen met een gelijke actie.
Zeker aangezien veel van deze mensen die ook hebben meegedacht en ideeën hebben aangedragen om de actie goed te laten verlopen. Deze mensen hebben vervolgens ook keurig gewacht tot de actie in de buurt was om nu van een koude kermis thuis te komen.
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Schandalig dat jullie de actie een totaal andere wending geven omdat jullie het zelf niet helemaal op de rit hebben. Ik ben eerder voor niks naar Utrecht geweest, was nu van plan om naar Huizen te gaan en nu blijkt de actie totaal niet meer aantrekkelijk.

Ik snap niet waarom de klant de dupe is van het falen van Vodafone. Ik verwacht hierdoor alleen maar grotere problemen omdat mensen nu bij de winkels komen en allemaal een misleidend gevoel krijgen omdat de actie totaal veranderd is.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Spekkoek schreef:
Jullie zijn niet de dupe van pipo's die de boel verkloten.
*knip*
Zwak van VF om het dan op idioten te gooien die de boel verzieken (uiteraard iets wat ik niet goedpraat), maar hun eigen falen mbt deze actie blijft buiten schot.
Ik vind je commentaar enerzijds begrijpelijk, maar is het helemaal terecht? Deze actie was bedoeld als een openingsactie voor winkels. Een leuke topaanbieding ter ere van iets feestelijks. Het was absoluut niet onze bedoeling om de actie vroegtijdig te wijzigen. De bedoeling was om iedereen die er moeite in wilde steken te laten profiteren van de actie.

Echter, op het moment dat onze medewerkers om 3 uur 's nachts al bij de winkel moeten staan en er dranghekken en meerdere beveiligers per winkel nodig zijn puur om te voorkomen dat er opstootjes ontstaan, dan schiet de actie zijn doel gewoon voorbij. Dan is alle feestelijkheid er vanaf.
Vanuit dat oogpunt is het wijzigen van de actie niet onredelijk toch?
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ik denk dat je je nu als Vodefone zijnde als een werkelijk 'grote' kunt neerzetten als je iets doet met de (soms wat ongenuanceerde) feedback die hier uit vloeit.

Ja het is misgegaan in Utrecht en Maarssen, een hele goede reden om de actie te 'downgraden'.

Maar kijk eens wat er vervolgens bij andere filialen gebeurt, men komt met goede, fijne en logische oplossingen waardoor ook volgens de moderators op dit forum alles wel goed loopt en jet inderdaad feestelijk gezellig is buiten. Het enige nadeel is de voorraad waardoor mensen misgrijpen. So be it!

Uit Loyalty Markting-perspectief (hier en ik enige kennis van) is dit de uitgelezen mogelijkheid te laten zien dat je naar de klant luistert. Vodafone kan nu immense stappen nemen naar klantloyaliteit door hier iets mee te doen.

Ik wil eventueel best een PM ontvangen over hoe of wat; laat je interactieve kant zien en maak geen onderscheid tussen mensen die vertrouwen op de duur van de actie en mensen die dat niet deden.

Gr.

Leroy
TheMax

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
(Mede@BasT)
De opstootjes ontstonden pas rond toen de winkels open gingen, niet om 3 uur 's nachts.. Bovendien was de sfeer bij de meeste winkels heel goed, en alleen bij een paar gebeurde er iets wat niet kon. Om dan meteen de actie te halveren gaat echt heel ver.

Hier is een idee, alleen mensen die binnen een straal van zeg 30 km van het filiaal wonen komen in aanmerking? Of iets dergelijks in ieder geval, nu voelt het enkel en alleen alsof Vodafone op media-aandacht uit was en/of de actie gewoon teveel geld kostte..
Kinger7

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

BasT schreef:
Spekkoek schreef:
Jullie zijn niet de dupe van pipo's die de boel verkloten.
*knip*
Zwak van VF om het dan op idioten te gooien die de boel verzieken (uiteraard iets wat ik niet goedpraat), maar hun eigen falen mbt deze actie blijft buiten schot.
Ik vind je commentaar enerzijds begrijpelijk, maar is het helemaal terecht? Deze actie was bedoeld als een openingsactie voor winkels. Een leuke topaanbieding ter ere van iets feestelijks. Het was absoluut niet onze bedoeling om de actie vroegtijdig te wijzigen. De bedoeling was om iedereen die er moeite in wilde steken te laten profiteren van de actie.

Echter, op het moment dat onze medewerkers om 3 uur 's nachts al bij de winkel moeten staan en er dranghekken en meerdere beveiligers per winkel nodig zijn puur om te voorkomen dat er opstootjes ontstaan, dan schiet de actie zijn doel gewoon voorbij. Dan is alle feestelijkheid er vanaf.
Vanuit dat oogpunt is het wijzigen van de actie niet onredelijk toch?
En hier is waar ik een probleem zie: "Heel Nederland" weet dat de actie 24 maanden korting is vanwege het grote succes. Jullie melden het nu in dit forum topic dat het teruggezet is naar 12 maanden, heb het nog nergens anders gezien. Ik voorspel dat er volgende week busladingen mensen bij Winterswijk en Hardenberg staan voor 24 maanden korting, en ik ben bang dat die mensen niet genoeg gaan nemen met 12 maanden. Moet je na gaan als er al opstootjes komen als de actie is zoals mensen verwachten, hoe veel opstootjes zullen er komen als de actie in een keer gehalveerd is als mensen voor de deur staan?
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Nou geloof mij, de enige reden waarom ik bij Vodafone wilde blijven was deze actie. Op het gebied van Klant Loyalty zijn er voor Vodafone nog heeeeel veel stappen te maken.

Als je zorgt dat je loyaal ben naar je klant zal dit zich op enig moment terug betalen. Bij Vodafone ben je helaas een "nummertje" en willen ze gewoon zo snel mogelijk geld in het laatje zien verschijnen.
xtern

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Inderdaad schandalig dat de actie nu ineens wordt aangepast.

Persoonlijk ook dit forum continu netjes zitten volgen en gewacht tot de actie in een vestiging zou komen die enigsins op een afstand ligt. Gezien mijn woonplaats in het zuiden zou ik dan alsnog erg vroeg in de nacht moeten vertrekken en daarom ook verlof op werk geregeld.

Nu dus de dupe geworden van het falen van Vodafone in het juist opzetten van een goed georganiseerd plan. Altijd een trouwe Vodafone klant geweest maar hiermee kunnen jullie ook mij gaan verliezen als dit niet rechtgetrokken wordt.

Hierbij pleit ook ik dat de geduldigen en mensen die oplossingen hebben aangekaart op het forum alsnog tegemoet worden gekomen!
KoningRick

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Maar jullie zijn echt zo naïef dat jullie niet verwacht hadden dat het zo druk zou worden?
En dan vinden jullie dit de beste oplossing terwijl hierdoor voor veel mensen de actie niet meer aantrekkelijk is.
Mensen kopen hun abonnementen bij andere providers al af en nemen al vrij en dan doe je zo iets. Lijkt me dan eerder redelijk om die mensen later alsnog de kans te geven hier gebruik van te maken. Bijvoorbeeld dat je de actie laat lopen in een aantal winkels voor een langere tijd waardoor de drukte vermindert word.
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Misschien word het tijd om Youp in te schakelen en te kijken of hij een vergelijkbare column wil maken als bij T-Mobile is gebeurd.;)
Bearke

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
helemaal mee eens,

ik had me die donderdag 13 juni ook al vrij genomen om naar valkenswaard te gaan, hopelijk kunnen ze nog iets betekenen voor die gene die allanger zitten te wachten op een vestiging is de buurt

Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Dat zou wel het minste zijn wat ze kunnen doen, de trouwe mensen belonen in plaats van straffen.
Maar acht het is Vodafone inmiddels wel eigen om trouwe mensen niks te geven.
Spekkoek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
BasT schreef:
Spekkoek schreef:
Jullie zijn niet de dupe van pipo's die de boel verkloten.
*knip*
Zwak van VF om het dan op idioten te gooien die de boel verzieken (uiteraard iets wat ik niet goedpraat), maar hun eigen falen mbt deze actie blijft buiten schot.
Ik vind je commentaar enerzijds begrijpelijk, maar is het helemaal terecht? Deze actie was bedoeld als een openingsactie voor winkels. Een leuke topaanbieding ter ere van iets feestelijks. Het was absoluut niet onze bedoeling om de actie vroegtijdig te wijzigen. De bedoeling was om iedereen die er moeite in wilde steken te laten profiteren van de actie.

Echter, op het moment dat onze medewerkers om 3 uur 's nachts al bij de winkel moeten staan en er dranghekken en meerdere beveiligers per winkel nodig zijn puur om te voorkomen dat er opstootjes ontstaan, dan schiet de actie zijn doel gewoon voorbij. Dan is alle feestelijkheid er vanaf.
Vanuit dat oogpunt is het wijzigen van de actie niet onredelijk toch?
Je brengt met veel bombarie een actie waar je natuurlijk zelf ook wel kunt inschatten dat dit veel publiek zal trekken. Je betaalt een maandbedrag wat in deze tijden bijna ondenkbaar is, dus zo gek is dat niet. Dan is 20-30 euro per maand besparing een hoop geld. Nu lijkt het wel alsof de actie een beetje wordt afgezwakt als 'een leuk extraatje' om de eigen straat schoon te vegen.

Dat medewerkers een hele dag moeten aanpoten om deze actie in goede banen te leiden, dat gebeurt nu eenmaal. Maar je vergeet ook de nieuwe, potentiële klanten die uren in de rij te wachten staan. Ik kan me niet voorstellen dat Vodafone niet blij is met zoveel nieuwe klanten. In Emmeloord was men de hele dag vrolijk, zowel medewerkers als security en uiteraard de wachtende mensen. Waarom? Omdat de actie daar goed was voorbereid. Iets wat ook in Capelle en Den Haag is gebeurd. Dat het in Kampen uit de hand is gelopen, bewijst voor mij dat er geen éémduidige instructies zijn met betrekking tot het in goede banen leiden van deze actie.

Uitermate zwakke argumentatie om het dus op het vroege tijdstip te gooien en de opstootjes, terwijl jullie vooral dat laatste hadden kunnen voorkomen. Dat hebben jullie in Emmeloord, Capelle en Den Haag bewezen. En hierdoor geeft dit blijkbaar een gelegenheid om deze actie, waar jullie heel enthousiast over waren dat hij goed liep op de plaatsen waar het wel orderlijk was, nu af te doen als een 'leuk extraatje'. Alsjeblieft zeg...


Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Klopt, we waren ook enthousiast over het feit dat veel mensen er samen met ons wel iets leuks van wilden en konden maken. Deze beslissing is echt niet licht genomen want ook wij wisten natuurlijk dat jullie hier niet blij van zouden worden.

12 maanden korting blijft volgens mij nog steeds een erg leuke korting, ookal is het niet meer de top-korting die het eerst was.
Ik hoop dat we daar toch nog genoeg mensen blij mee kunnen maken.
Bearke

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
als jullie er dan ook de 1jarige abbo's bijvoegen dan ios het interresant, nu zijn jullie gewoon weer te duur!
bedankt dat de limburgers/brabanders weer de z*k zijn
(sorry voor mijn taalgebruik maar wordt hier echt kwaad om :@)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic