Lijnze

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet gebruik inzien.

Hey,

Ik ben een nieuwe vodafone klant en ik merk dat ik nog tegen iets aan loop. Afgelopen maand had ik volgens mij nog geen 100mb internet gebruikt. Echter heb ik nu al (in 8 dagen) ruim 300mb gebruikt terwijl ik bijna nooit internet gebruik buiten wifi om. Ook heb ik geen andere apps aanstaan dan vorige maand o.i.d.

Ik beluister geen muziek en kijk geen filmpjes, heb geen pushmail, automatische berichtgeving of updates en sluit altijd mijn apps af. . Hoe kan mijn verbruik nu al zo hoog zijn terwijl mijn internetgedrag hetzelfde is gebleven?

Om straks geen hogere rekening te krijgen heb ik mijn mobiele data maar uitgezet maar dat is natuurlijk niet fijn, heb niet voor niets zoveel mb's in m'n abo.

Kan ik ergens inzien wanneer en wellicht ook waaraan deze mb's op zijn gegaan?
9 Reacties 9
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Lijnze,

vreemd dat je verbruik nu al zo hoog is terwijl je internetgedrag hetzelfde is gebleven.

Als je gebruikt van WiFi schakel je dan wel je mobiele dataverbinding uit? Je toestel kiest namelijk altijd het sterkste signaal en soms kan dit ook het mobiele netwerk zijn, ook als je thuis bent in de buurt van WiFi.

Je kunt je verbruik inzien in My Vodafone. Kijk maar eens op deze link voor meer informatie. https://my.vodafone.nl/my_vodafone


Lijnze
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,

Ja ik vind het ook al raar! Krijg ik wel een berichtje als ik bijna over mijn datalimiiet ben?
Lijnze
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg idd een sms wanneer ik een x aantal mb's heb gebruikt. Kan ik ook ergens zien welke apps hoeveel mb verbruiken. Misschien ligt het aan een nieuwe app ofzo. Ik ben er iig nog steeds niet uit!!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Lijnze,

In verband met jouw privacy kunnen wij niet inzien waar je je data aan verbruikt. Het kan inderdaad zijn dat er een App is die veel data verbruikt terwijl je dit zelf niet merkt. Misschien weet je nog welke App je als laatste hebt geinstalleerd? Als je deze verwijderd zou je eens kunnen kijken of je verbuik zo stabieler blijft. Een datateller App kan ook een handige tool zijn om je dataverbuik te meten.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Als je android 4.0 hebt kan je dit zien via data gebruik in instellingen
Lijnze
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist mijn rekening bekeken (en dit gaat dus wel over de maand oktober en niet de maand nov waarin opeens bijna al mn tegoed verbruikt was) maar ook hier zie ik rare dingen.
's nachts en op dagen dat ik thuis ben zie ik allemaal datagebruik terwijl ik dan op wifi zit. 
 
Hoe kan dit?
Ik kan me niet voorstellen dat een telefoon 3g pakt terwijl er een wifi verbinding is.. toch?
 
En ik heb geen android maar ios.
En ik heb geen andere apps dan eerst. en beluister nog steeds geen muziek of filmpjes
 
Ik baal er echt van want het is echt 'stressvol' internetten ipv 'zorgeloos'...
 
mvg,
Marjolijn
 
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Marjolijn,

Het e-Forum is niet bedoeld om individuele vragen over bv. een rekening te beantwoorden.
Ik wil je dan ook vragen dit via een ander kanaal te doen, je kunt ons op dit moment via Twitter of Facebook benaderen.
Je kunt ook tot morgen wachten, onze telefonische klantenservice is vanaf 0800 uur bereikbaar op nummer 1200.

Lijnze
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De rekening heb ik zojuist ingekeken en terwijl ik thuis was (wifi) is er 175mb verbruikt in nog geen 5uur. Dit nog steeds zonder YouTube of muziek.
Waar kan ik inzien waar dit aan verbruikt is?

Daarnaast lijkt het me echt een toevoeging als niet alleen de begintijd van het datagebruik wordt gegeven maar ook de eindtijd.

Dit is een algemene vraag waar heel veel mensen mee zitten. Vandaar dat ik het op dit forum plaats. Twitter heb ik niet eens en facebook is voor mij en vrienden en niet voor vragen m.b.t. internetgebruikregistratie binnen vodafone. Daarvoor kom ik toch echt liever hier op jullie site met mijn net aangemaakte account dan dat ik mijn persoonlijk pagina aan jullie link. Dus ik zou toch graag hier antwoord ontvangen als dat mogelijk is.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Marjolijn, ik begrijp wat je bedoelt.
Je kunt mij een privébericht sturen met daarin vermeldt; je nummer, klantnummer, de adresgegevens, je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer.
Dan ga ik het voor je uitzoeken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic