Support:

Apple

Zoek in het forum:
Beantwoorden
Nieuw Lid
Yuun
Geaccepteerde oplossing

iPhone gestolen! IMEI-code traceren

Gisteren is mijn iPhone euit mijn zakken gestolen, ik ging gelijk naar een Vodafone winkel om mijn sim-kaart te blokkeren en heb aangifte gedaan.
Maar het probleem is nu, ik heb geen toegangscode opgezet en ook geen 'Find My Phone', nadat het gestolen is, kwam ik er achter dat er zo'n app bestond.
Maar de vraag is, kunnen providers de IMEI-code traceren en mijn iPhone blokkeren?
Ik heb mijn iPhone maar net een maand, en nu betaal ik dus 2 jaar voor diegene die het meegejat heb..
'k Ben er kapot van.
Kan iemand mij helpen?

Bericht 1 van 10 (43.073 weergaven)
Nieuw Lid
Gino88

Re: iPhone gestolen! IMEI-code traceren

Gepost vanaf Apple iPad

Hallo Yuun,

Als het goed is en je hebt iCloud ingesteld op je iPhone zou je als het goed is via www.icloud.com kunnen inloggen met je apple id en zo je iPhone kunnen wissen.

Volgens mij heb je daar niet de app voor nodig.

Bericht 2 van 10 (42.979 weergaven)
Senior Adviseur
WhiteWolf

Gino88 schreef:

Hallo Yuun,

Als het goed is en je hebt iCloud ingesteld op je iPhone zou je als het goed is via www.icloud.com kunnen inloggen met je apple id en zo je iPhone kunnen wissen.

Volgens mij heb je daar niet de app voor nodig.

Wat Gino hier aangeeft klopt, je kunt met je Apple ID gewoon inloggen op de site en je oude iPhone wissen =)

Met vriendelijke groet

WhiteWolf

Owner of the following gear:

• iPhone 4s

• The New iPad

• Samsung Galaxy Tab 10.1

• Samsung Galaxy Ace

• HTC One (Incoming)

Heeft dit antwoord je geholpen? Mij ook
Bericht 3 van 10 (42.962 weergaven)
Nieuw Lid
Yuun

[ Bewerkt ]

Helaas staat m'n iCloud uit..

K heb wel aangifte gedaan bij de politie en mijn IMEI-code gegeven, kunnen zij het dan opsporen waar het is?

Bericht 4 van 10 (42.958 weergaven)
Junior Adviseur
Wvanderspek

ik weet dat het mogelijk was om een toestel op IMEI code te blokkeren tot netwerk toegang. maar of dat inmiddels ook nog zo is durf ik niet te zeggen. Bel voor de zekerheid even met de Klantenservice op nummer 1201

Bericht 5 van 10 (42.727 weergaven)
Nieuw Lid
danny1994

Ik ben een beetje wantrouwend, en mijn radar zegt dat iemand gewoon wil weten of hij/zij veilig een gestolen iPhone kan gebruiken.  

https://www.security.nl/artikel/30457/1/Geen_SIM_in_je_GSM_maar_toch_vindbaar_door_de_politie.html

Het antwoord is JA, met het IMEI-nummer een kan een "verplaatsings-analyse" door providers worden opgesteld en zo de dader/toestel vinden.

Een probleem wordt het als het toestel naar het buitenland gaat; dan wordt zo'n onderzoek té ingewikkeld, maar niet onmogelijk.

Het toestel blokkeren is geen probleem, het IMEI nummer wordt gewoon geblokkeerd en het toestel is onbruikbaar. Echter in Nederland is dit niet (meer) mogelijk maar daar zal ergens dit jaar veranderen. http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/10/12/gestolen-mobiele-telefoon-straks-onbruikbaar.html

Bericht 6 van 10 (37.699 weergaven)
AstridG
Onderwerpen: 58
Kudos: 75
Oplossingen: 98

danny1994 schreef:

Ik ben een beetje wantrouwend, en mijn radar zegt dat iemand gewoon wil weten of hij/zij veilig een gestolen iPhone kan gebruiken.  

https://www.security.nl/artikel/30457/1/Geen_SIM_in_je_GSM_maar_toch_vindbaar_door_de_politie.html

Het antwoord is JA, met het IMEI-nummer een kan een "verplaatsings-analyse" door providers worden opgesteld en zo de dader/toestel vinden.

Een probleem wordt het als het toestel naar het buitenland gaat; dan wordt zo'n onderzoek té ingewikkeld, maar niet onmogelijk.

Het toestel blokkeren is geen probleem, het IMEI nummer wordt gewoon geblokkeerd en het toestel is onbruikbaar. Echter in Nederland is dit niet (meer) mogelijk maar daar zal ergens dit jaar veranderen. http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/10/12/gestolen-mobiele-telefoon-straks-onbruikbaar.html

Je bent goed op de hoogte Danny1994 :smileywink:

De artikelen zijn erg interessant om even door te lezen. Uiteraard zijn er legaal gezien altijd regels waar een provider zich aan dient te houden. Waar liggen de grenzen volgens jullie? Wat mag een provider wel of niet doen?

Groet - Kind regards,
Astrid
Moderator

Smartphone Crew - Forum NL

Bericht 7 van 10 (36.515 weergaven)
Nieuw Lid
Natasha77

Gepost vanaf Samsung GT-I9305
Mijn iphone is gestolen en ik heb het imei nummer wel naar geen bon meer ,lang leve een verhuizing. Kan ik hem nu wel laten blokkeren
Bericht 8 van 10 (31.700 weergaven)
Nieuw Lid
Ilayda

Gepost vanaf Apple iPad
Mijn iphone is gister gestolen en die gene heeft hem uigezet ik heb me simkaar geblokt en ben naar de poltie geweest wat nu??
Bericht 9 van 10 (8.328 weergaven)
AstridG
Onderwerpen: 58
Kudos: 75
Oplossingen: 98

O nee, @Ilayda  Wat een pech! Kijk even op deze pagina van onze website. Daar staat wat je moet doen als je je toestel kwijt bent. 

Groet - Kind regards,
Astrid
Moderator

Smartphone Crew - Forum NL

Bericht 10 van 10 (8.305 weergaven)