wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G niet uit te zetten in IOS 7

Na de update naar IOS 7 is de 3G knop veranderd in een 4G knop in de instellingen. Ik zet deze uit maar zie dat ik nu een 3G verbinding heb die ik dus niet kan uitzetten. Gevolg is dat dat batterij nu snel leeg is.
76 Reacties 76
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Wil, daar ben ik inderdaad ook achter gekomen. Ik ben benieuwd of dit nog wordt aangepast door Apple.
bartleunen

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zover ik kan lezen op Macrumers ("3G switches are configured in the carrier bundles") heeft dit niets met IOS7/Apple te maken maar met de carrier update (dus de netwerk update van Vodafone die volgens mij tegelijk met IOS7 is vrijgegeven). Misschien kun je dit eens intern navragen bij de afdeling die over die update gaat?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Bart, dat zou natuurlijk ook kunnen. In dat geval krijg jullie van ons een update zodra we meer weten!
wil
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou mooi zijn als een een oplossing komt. Ik haal nu geen dag meer zonder tussendoor opladen.
bartleunen

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SeR kun je ons toevallig al meer (goed) nieuws geven?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik heb zojuist nog even meer info hierover gevraagd. We zijn hierin afhankelijk van Apple. Op korte termijn verwacht geen nieuws/update. Zodra dit het geval is zullen we dit melden.
GuusZuid

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afhankelijk van Apple?
Ik zou toch snel een oplossing willen zien voor dit probleem. Het kan niet zo zijn dat 3G altijd actief blijft op de achtergrond, dit vreet je accu leeg. Ook op tweakers is dit nu een veelbesproken onderwerp in het forum. Het zal mij niet verbazen dat dit vroeger of later meer aandacht krijgt dan dit forumdraadje...
 
Het verhaal is nu alsvolgt:
Vodafone klanten hebben nu een aanzienlijk mindere accuduur @ iPhone 5 dan klanten van andere providers (KPN doet dit wel (goed)). Jullie carrier update verwijderd de mogelijkheid om 3G uit te schakelen. 3G staat nu permanent aan en dat vreet energie. Slechte zaak!
 
Graag zo snel mogelijk een nieuwe carrier update zodat we 3G weer kunnen uitschakelen.
Het is sowieso van de zotte dat een carrier update dergelijk functionaliteit kan verwijderen, maar dat is een andere discussie...
 
Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
 
Hierbij komt ook nog eens dat er slecht enkele delen van Nederland 4G kunnen ontvangen. Zelf heb ik persoonlijk dus (nog) helemaal niets aan de 4G switch en zie graag mijn 3G switch terug!
Zoals ook vermeld bij het webcare team: Als je alleen de iOS7 update doorvoerd staat 3G er nog wel gewoon bij, pas na de update van de carrier (jullie dus) is die vervangen door/voor 4G.
 
Gezien ik mijn telefoon veel gebruik maar handelingen welke weinig van internet vergen lukt dit zat op het G netwerk. Wanneer er nu constant 3G wordt gebruikt scheelt dit meer dan 4 uur per dag aan batterij duur. Hierdoor kan ik mijn telefoon geen volle dag meer gebruiken wat mij ERG stoort.
ronvgs

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook niks aan de 4G switch bij Vodafone prepaid.
Van mij mag hij eruit.
Rcpkync

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad dit ligt zeker niet aan Apple.

Het ligt bij Vodafone, door de carrierupdate kan ik mijn 3g ook niet meer uitzetten wat super irrirant is!!

Hoe halen ze het in hun hoofd daar bij Vodafone om die optie voor de iPhone 5 gebruikers eruit te halen.

Dus graag intern wat beter informeren daar, en het niet naar Apple afschuiven!!

Graag een oplossing voor dit super irritant probleem, door een besluit van Vodafone kan ik op een dag een paar uur minder doen met mijn iPhone moet niet gekker worden.
Rudi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag ook 3G uit kunnen zetten. Het merendeel zit/zat ik altijd op 2G voor batterij besparing en had ik voor mijn doeleinde ook geen 3g nodig. Graag een oplossing aub, anders overweeg ik serieus een overstap. IPhone gebruikers bij KPN hebben er ook geen last van.
ImMelvinJ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies hetzelfde probleem hier, hoop snel op een oplossing, anders weer een klant kwijt.
wil
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien wil vodafone eens uitleggen waarom het probleem bij Apple ligt om op te lossen en niet bij een nieuwe carrier update door de provider. Of moet Apple een carrier update eerst goedkeuren? Dan kan het wel eens lang gaan duren.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, uiteindelijk is, in zijn algemeenheid, het exacte technische en softwarematige functioneren van een toestel iets waar de fabrikant over gaat. Wij staan uiteraard in goed overleg met die fabrikanten en proberen daardoor te zorgen dat zo veel mogelijk toestellen overweg kunnen met de gebruikte netwerktechnieken. Hoe zoiets vervolgens in een toestel wordt geïmplementeerd, dat is echter iets dat de fabrikant bepaald. We snappen dat het, zeker omdat 4G op dit moment in Nederland nog uitgerold wordt, onhandig is dat de 2G/3G/4G schakelaar op dit moment op deze manier geïmplementeerd is. We hebben daarom het verzoek bij Apple neergelegd om opnieuw naar het ontwerp van die schakelaar te kijken en het toch weer mogelijk te maken zelf te schakelen tussen alleen 2G, 3G en 4G.
GuusZuid

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks BasT!
Ik ben benieuwd en zal dit forum in de gaten houden.
Nu ik op kantoor zit met slecht 3G ontvangst is mijn accuduur echt een drama.
Ik hoop dat er snel een update komt zodat we 3G weer echt kunnen uitschakelen. Het is bijzonder vervelend om nog geen dag met een accu te doen waar dit 2+ dagen was....
GuusZuid

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog beter, kunnen jullie de oude IPCC beschikbaar maken of naar mij mailen, gooi ik hem op mijn webserver voor iedereen die hem hebben wil.
Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat het hele gebeuren zo'n drama is en de batterijduur echt om te huilen was heb ik maar mijn iPhone gereset en de carrier update geweigerd. Dit werkt goed maar vergt wel weer tijd, en zag het liever anders.
 @BasT; Waren er nog meer wijzigingen doorgevoerd in de update? Of enkel de 4G switch?
 
 
GuusZuid

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afwachten faalt altijd, (met dank aan Tweaker SidewalkSuper) daarom een stappenplan.
 

  • Download de oude ipcc hier: http://appldnld.apple.com...4/Vodafone_nl_iPhone.ipcc
  • Sluit iTunes
  • Zet je iTunes carrier-testing op enabled:

    • PC (32bit): Start -> Uitvoeren -> "C:Program FilesiTunesiTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
    • PC (64bit): Start -> Uitvoeren -> "C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
    • Mac (via Terminal): defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool true

  • Start iTunes weer en ga naar de overzicht pagina van je iPhone

    • PC: Shift + Update -> Selecteer de zojuist gedownloade ipcc
    • Mac: Alt/Option + Update -> Selecteer de zojuist gedownloade ipcc

  • DONE, 3G switch is weer terug!
 
 
Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had het inderdaad gezien op Tweakers. Net een dag te vroeg mijn iPhone hersteld ;).
 
Toch wil ik nog wel graag weten of er nog meer veranderd is behalve de switch?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic