cmgordijn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vodafone incasseerde maandenlang tot 350 euro teveel en is dat nu aan het "verrekenen"

2 oktober 2011 sloot ik een abonnement af bij vodafone.
Door een fout bij Vodafone, werd er maandelijks (7 maanden lang) 42,02 ex btw TEVEEL van mijn rekening geincasseerd
om een heeel lang verhaal kort te maken: na heeel veel bellen (al vanaf de eerste incasso), brieven en zelfs langsgeweest in vodafoneshop erkende vodafone dat ze een fout hadden gemaakt en mij werd toegezegd het bedrag wat inmiddels was opgelopen tot 350,03 euro (incl) naar mij te crediteren.
 
Ik ontving van hen een keurig overzicht wat helemaal klopt met de teveel door hen geincasseerde bedragen,
Maar tot mijn schrik, stond op ditzelfde overzicht vermeld dat ze het bedrag niet van plan waren te "crediteren" maar in maandelijkse termijnen te "verrekenen". Helaas leverde bellen en brieven schrijven helemaal niets op, op brieven wordt niet gereageerd en de klantenservice reageert als volgt op mijn klacht:
 
Vodafone houdt vol dat ze volledig in hun recht staan het geld wat ze dus zonder toestemming van mij hebben gestolen (ik heb immers alleen toestemming gegeven om de verschuldigde bedragen te laten incasseren en gezien dit een fout is van vodafone en dit geen "verschuldigde bedragen" betrof zijn ze dus volstrekt onwettig aan het incasseren geslagen) gewoon te houden om mijn aankomende rekeningen van te betalen(van de komende jaren dus want ik heb een laag abo en een nog lager verbruik).
 
de "klantenservice"-medewerkster wist er zelfs nog een schepje bovenop te doen door te zeggen dat ik dankbaar moest zijn dat ik het terug kreeg en dat ik al helemaal in mn handjes moest knijpen dat ze er een spaarpotje van hadden gemaakt, nu hoefde ik immers heeeeel lang geen rekening meer te betalen. Ook werd mij in de shop meegedeeld dat ik via het internet meer voor elkaar krijg, nu heb ik helaas geen computer en ben ik al wat op leeftijd, ik moet dus anderen mensen gaan vragen om mij te helpen wat het niet bepaald makkelijker maakt. 
 
Ik ben boos en teleurgesteld dat ze op mijn geld  blijven zitten wat ze dus onrechtmatig hebben verkregen. Wettelijk gezien zijn ze zeer fout bezig maar ik als klant wordt totaal niet gehoord. Ik sta op het punt om al mijn familie en vrienden hun bijna aflopende contracten bij vodafone op te laten zeggen, want je wordt bij vodafone ronduit onbeschoft behandeld en daar moeten we ze dan nog "dankbaar" voor zijn ook. Ik wil een oplossing, de enige oplossing is mijn geld terug op mijn rekening waar het nooit af had gemogen! Ik ben alleenverdiener en kan het geld zelf hard genoeg gebruiken. Dus VODAFONE help mij voor ik drastische stappen moet gaan ondernemen wat ik beslist niet wil! Maar ik ben hier inmiddels sinds oktober mee bezig en ik ben het spuugzat!
 
 
6 Reacties 6
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi cmgordijn,

Ik zou even bellen met de afdeling Credit Collections op 043 3514525. Deze afdeling gaat over alles wat met betalen/betalingen te maken heeft.
Ik weet het niet uit mijn hoofd maar er zijn wel degelijk mogelijkheden om dit terug te storten ipv te verrekenen met je facturen.

Laat je me even weten wat hieruit is gekomen? Dankje.
NiekFrijstein

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste heer/mevrouw,
 
Storneren is ook een optie, ik weet dat dit bij de ING heel makkelijk gaat.
Storneren is het onterecht automatisch geïncasseerde bedrag terug laten storten op je rekening.
Dit zullen zij waarschijnlijk niet echt leuk vinden en het is geen oplossing. Je hebt je geld er wel mee terug.
Succes.
 
groet
cmgordijn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste chris, mijn tante heeft zojuist een mail ontvangen van vodafone waarin ze aangeven dat nav onze (open) brieven ze het ineens wel over gaan maken... Ik moet het nog zien we zijn er namelijk al vanaf de eerste incasso mee bezig 😉 maar zOu mooi zijn als het nu dan eindelijk is opgelost. Ook had iemand het over storneren: dat is geen oplossing, daar had ze hooguit mee bereikt dat ze werd afgesloten en geroyeerd...ze waren er toen immers nog niet over eens dat ze idd bijn 50 euro pm teveel incasseerden daar hebben we namelijk tot mei over gedaan eer ze doorhadden dat de fout bij vodafone zat) maar toch bedankt 😉
Foeps

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Slaat idd nergens op, hun zijn fout (kan gebeuren) geven ze ook toe, dus is het heel normaal (zou je denken) dat de partij die de fout gemaakt heeft dit snel en correct op gaat lossen.
Het is zelfs wettelijk zo, dat ze ook nog rente op rente moeten terug betalen, want die heeft u als benadeelde dus ook misgelopen.
In de praktijk komt het echter vaker voor dat je achter je eigen geld aan moet rennen in dit soort situaties, echter als Vodafone een professioneel en klantvriendelijk bedrijf is ( waar ik wel vanuit ga ) doen ze deze fout snel herstellen en oplossen naar tevredenheid voor de benadeelde partij.........
Veel succes en ik ben benieuwd hoe snel ze dit gaan oplossen...... grtz, Foeps.
blaablaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een vraag ik kreeg vanmiddag een sms van intrum justitsia dat ik vodafone €139,23 moet betalen
terwijl ik geen klant ben van vodafone ik heb een hi abbonement hoe en waarom krijg ik zo een sms?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Blaablaa,

Via het forum kunnen wij dat niet voor je nakijken aangezien wij geen toegang hebben tot jouw gegevens. Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met Interum Justitia. Zij kunnen je hierover meer informatie geven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic