Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal,

Zoals beloofd een indicatie van de levertijden.

NB 1: deze indicatie geldt voor bestellingen die vóór 28-10 ca 10:00 u gedaan zijn

NB 2: het gaat hier om een algemene indicatie die geldt voor het totaal van de bestellingen voor 28-10.
We krijgen gedurende de komende weken geregeld toestellen binnen die ook direct weer geleverd worden. Er zullen dus bijvoorbeeld mensen zijn die hun toestel deze week al krijgen en mensen die langer moeten wachten. Een exacte leverdatum per individuele bestelling is niet te geven op dit moment.

De lijst dan, uitgesplitst per model:

iPhone 5S 16GB Zilver & iPhone 5S 32GB Zilver
1-2 weken

iPhone 5S 16GB Space Gray
ca 3 weken

iPhone 5S 32GB Space Gray
ca 3 weken

iPhone 5S 16GB Gold
ca 4 weken

iPhone 5S 32GB Gold
ca 4 weken


Zoals jullie zien zit de 5c er niet tussen. Voor dat toestel zijn op moment van schrijven geen achterstanden.
Ook de 5s 64GB is (op moment van schrijven en zéér beperkt!!) op voorraad.

Simkaarten: bij de eerste leveringen van de 5s (bij verleningen) zat geen simkaart. Deze krijg je alsnog binnen een aantal dagen thuisgestuurd. Mocht je nu direct een nieuwe sim willen, dan kun je er ook één ophalen in een Vodafone winkel. Neem dan wel je ID-bewijs mee.

Tot zover de levertijden. Wat betreft de situatie dat mensen die later besteld hebben, hun toestel eerder kregen, daar ben ik nog mee bezig. Dat vergt nog wat uitzoekwerk maar ik kom daar sowieso aan het eind van de middag nog op terug.
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Zojuist Post NL langs geweest. Geen iPhone 32GB Space Grey vandaag voor iemand die op vrijdag om 00:14 orderbevestiging van verlenging heeft binnen gehad. Abbonnement al wel overgezet natuurlijk. 
 
Morgen weer een dag! 
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@Jan Duivenstein:
Dank je Jan! Het was een online bestelling, de 64GB Space Grey was gelukkig nog in voorraad.

p.s. Het ging om een nieuw abonnement..
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Dank je wel voor de indicatie, maar 3 weken! Jemig.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hahah lekker.
Moet 4 weken dan wachten pfff.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
4 weken????!!!!! 😞 Nou sorry, als ik dat had geweten was ik lekker bijtijds gaan slapen afgelopen donderdag.
Toch vreemd dat er wel al leveringen uit zijn gegaan van die telefoons maargoed; wat heb ík me voor de gek laten houden zeg. Dat neem ik Vodafone kwalijk maar uiteraard ook mijn naïeve zelf. :@
 @BasT; Bedankt voor je moeite! Kan helaas niet zeggen dat het een bevredigend antwoord is haha
 
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Zojuist ook even gebelt met de orderhotline 🙂 vandaag krijgen ze ook nog toestellen binnen en zou zo maar kunnen dat er een aantal vroeg bestellers hun toestel snel krijgen.
Anders kreeg ik het advies om vrijdag even terug te bellen.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
4 weken!! Dan beter annuleren 5 dagen wachten en ergens anders halen.. Echt heel slecht dit.
Vodafone houdt ons lekker aan het lijntje.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Misschien handig om eens met z'n allen te klagen over de misleiding bij deze Vodafone actie.
Wil jij als eerste een iphone 5s? Bestel dan niet bij ons en blijf er zeker niet tot laat voor op want wij leveren als een van de laatste, daarnaast kunnen we je ook niet vertellen wanneer je hem krijgt. Ging alles maar zo snel als 4G.
Misschien eens slim van Vodafone om zijn excuses aan te bieden voor de slechte communicatie en mismanagement rondom dit project..
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Allereerst Bas bedankt voor de moeite om de info te verzamelen.

Maar erg bemoedigend is dit nieuws niet....4 weken wachten! Natuurlijk kan het zijn dat je hem eerder krijgt want ondertussen krijgen ze wel toestellen binnen.
Maar wat betreft eerste zijn voor de nieuwe iphone...nee...en dit neem ik vodafone wel heel kwalijk.

Ik ben wel nog benieuwd naar de info over de leveringen die al zijn gemaakt naar "latere bestellingen"
Sandertju

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 27 oktober 2013 een telefonische bestelling gedaan voor de iphone 5S. Hiervoor heb ik op 28 oktober een orderbevestiging gekregen, met daarin een ordernummer en persoonlijk referentie nummer. Tevens word er gewezen op de mogelijkheid online de status van de bestelling te bekijken.
 
Wanneer ik hiervoor naar de website ga, krijg ik elke keer als ik het ordernummer invoer icm mijn email adres of mijn postcode en huisnummer, een foutmelding. Enig idee hoe ik er achter kan komen wat de status is van mijn bestelling op dit moment?
 
 
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Ja, als het echt zo lang duurt had ik gewoon bij Apple zelf een los toestel moeten bestellen zoals ik eigenlijk gepland had. Ik heb het toch bij Vodafone gedaan omdat ik om 23:40 al kon bestellen en dus zeker dacht te weten dat ik zo veel sneller zou zijn. Omdat Vodafone je dat ook laat denken.
 
Ik wacht af of het woensdag of donderdag komt (wat de telefoniste me als indicatie aangaf voor mijn bestelling), en zo niet, dan ben ik weg bij Vodafone. Misleiding van de bovenste plank!
 
Je slaat echt een modderfiguur zo, Vodafone. Op tweakers.net begint het gemor inmiddels ook al over deze bende.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
franklin schreef:
Ja, als het echt zo lang duurt had ik gewoon bij Apple zelf een los toestel moeten bestellen zoals ik eigenlijk gepland had. Ik heb het toch bij Vodafone gedaan omdat ik om 23:40 al kon bestellen en dus zeker dacht te weten dat ik zo veel sneller zou zijn. Omdat Vodafone je dat ook laat denken.
 
Ik wacht af of het woensdag of donderdag komt (wat de telefoniste me als indicatie aangaf voor mijn bestelling), en zo niet, dan ben ik weg bij Vodafone. Misleiding van de bovenste plank!
 
Je slaat echt een modderfiguur zo, Vodafone. Op tweakers.net begint het gemor inmiddels ook al over deze bende.
Ik denk dat we sowieso er naast grijpen. Telefonisten geven niets anders op dan de normale verzendtijd en anders zeggen ze doodleuk ja binnen 7-10 werkdagen. Vanwege drukte of vanwege de annuleringstermijn etc.
Nu ga ik vanuit dat Bas zijn huiswerk goed gedaan heeft. Bedankje naar Bas toe maar blij ben ik natuurlijk niet.
Hij zal toch ergens zijn info vandaan gehaald hebben, anders hebben we hier wederom niets aan.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Zojuist ook weer van iemand anders gehoord dat ze de iPhone heeft ontvangen (die ze om 22:40 had besteld op 24 oktober) maar zónder verzendbevestiging. VF claimt wel dat ze die eerst versturen maar ik hoor van heel veel mensen dat ze die hebben gekregen en er opeens een bezorger voor de deur staat.
 
Daarnaast vind ik het ook bijzonder dat zij, terwijl ze 'm al om 22:40 besteld heeft, pas vandaag krijgt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
janduivestein schreef:
Nu ga ik vanuit dat Bas zijn huiswerk goed gedaan heeft. Bedankje naar Bas toe maar blij ben ik natuurlijk niet.
Hij zal toch ergens zijn info vandaan gehaald hebben, anders hebben we hier wederom niets aan.
Uiteraard, deze info komt vanuit management. 100% garantie dat wij alle toestellen op de verwachte datum binnen hebben is er niet, maar het is wel een betrouwbare indicatie.

Voor nu is alle energie van mijn collega's er op gericht zo snel mogelijk zo veel mogelijk toestellen op voorraad te krijgen en die direct ook weer te leveren. Goed om te horen in ieder geval dat er toch elke dag toestellen bij mensen in de bus vallen. Ik hoop dat ze goed bevallen, dat geeft in ieder geval degene die langer moet wachten wel de garantie dat het de moeite waard gaat zijn 🙂
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
franklin schreef:
Zojuist ook weer van iemand anders gehoord dat ze de iPhone heeft ontvangen (die ze om 22:40 had besteld op 24 oktober) maar zónder verzendbevestiging. VF claimt wel dat ze die eerst versturen maar ik hoor van heel veel mensen dat ze die hebben gekregen en er opeens een bezorger voor de deur staat.
 
Daarnaast vind ik het ook bijzonder dat zij, terwijl ze 'm al om 22:40 besteld heeft, pas vandaag krijgt.
Wellicht zat zij bij de 1e ronden zoals te lezen staat bij de update op page 1.
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Wow, had ik helemaal iets getiept, is het kwijt.
 
Zoals ik zei, ik kan de link momenteel niet posten maar als je op FB zoekt naar Vodafone 5Signaal zou je de protestpagina moeten kunnen vinden.
 
Ik wil even vertellen dat ik deze pagina enkel en alleen heb gecreeerd om een signaal te geven, ik wil geenszins de barricades op. Ik denk alleen wel dat wij als consumente door het concern Vodafone absoluut niet netjes behandeld zijn en dat excuses, zoals al eerder gesteld, op zijn plaats zijn.
 
Ik ben Bas ook erg dankbaar voor de moeite die hij doet, maar '4 weken' voor mensen die ruim op tijd besteld hebben en ook pas op het moment dat er ernstig geklaagd word (als wij hier niet zouden zijn, wisten we nog steeds van niks) is gewoon ver onder de maat.
 
Dus, mocht je het er mee eens zijn, en meer mensen kennen, zegt 't voort. Ik kom alleen hier dus ik heb niet zo veel kanalen helaas.
 
Thanks 🙂
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice. Ik heb deze mevrouw geconfronteerd met het feit dat deze informatie op het forum staat. Zij heeft mij toen in de wacht geplaatst om dat even te overleggen. Nee meneer u krijgt uw bestelling binnen 5 a 10 werkdagen.

En de informatie op het forum dan? We hebben iemand ingeschakeld die hoger in rang is en die zegt van niets te weten. Ja natuurlijk... En het abonnement dan? Die is tenslotte al in gegaan. Dat klopt meneer, maar deze is pas officieel als u het toestel heeft ontvangen.....

Wie o wie denk dit allemaal te kunnen ontkrachten? Kastje van de muur.... 25ste besteld voor jan met de korte achternaam. Foei Vodafone ik ben not amused.
daand93

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik vraag me alleen wel af. Al zou het 4 weken duren voor ik mijn iphone 5s binnen zou hebben. Komen jullie dan met een compensatie voor de maand dat ik voor een abbenement betaal, waar ik totaal niks aan heb met het toestel dat ik nu gebruik. Graag meer informatie hierover..
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
janduivestein schreef:
Wellicht zat zij bij de 1e ronden zoals te lezen staat bij de update op page 1.
Ja, dat had ze moeten zijn. Maar anderen die veel later hadden besteld hadden 'm ook al eerder. Maar goed, zij is nu blij natuurlijk. 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic