Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, ik heb het nog steeds niet. Gister van 16:00 uur tot 23:00 uur netwerk gehad, nu weer weg. Enig idee hoe lang het nog duurt?
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ik heb zelfs via via de tech dienst gesproken maar geen voorspelling, Zo'n groot bedrijf en dit zo prutserig. Monopoly positie ergert mij ook mateloos
Tom
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het nu helaas nog steeds!
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn nr is *knip*

*moderator edit door BasT: mobiel nummer verwijderd. Ik raad af nummers online te zetten, dat levert alleen ongewenste telefoontjes op ;)*
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hahaha dat heb ik ook gehad, bizar!
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, wederom een update:

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend dus weer meer nieuws!
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Moderators,

Inmiddels zit ik - zakelijk, al 16 jaar klant! - al 3 dagen zonder telefoon, behalve een korte connectie gistermiddag.

Ook heeft de onnodige (zo blijkt) vervanging van de simkaart dinsdag in de winkel een tijdelijke blokkade opgeleverd bij mijn bank, om veiligheidsredenen. Daardoor kan ik zeker tot na het weekend geen banktransacties doen. Daarmee neemt het ongemak steeds meer toe en maak ik steeds meer extra kosten (bellen via andere telefoon, dure banktransacties, ed). Los van alle tijd die t me tot nu al heeft gekost.

Gisteren en eergisteren heb ik 4 klachten geplaatst. Bovenstaande zaken zal ik - dit weekend - in een 5e klacht verwerken. Natuurlijk heeft de technische oplossing wat mij betreft hoogste prioriteit. Toch vind ik het schandalig dat bij dit type duidelijk zeer urgente klachten geen reactie komt van jullie klachtenteam, behalve de ontvangstbevestiging. Want het wordt ook tijd voor een ruimhartige compensatie van directe en indirecte schade. En met ruimhartig doel ik op medemenselijkheid van Vodafone alsmede ware klantgerichtheid zonder dat naar 'kleine lettertjes' wordt verwezen, waarin - daar hoef ik ze niet voor te lezen - Vodafone zich ongetwijfeld heeft ingedekt tegen schadeclaims.

Mijn nummer en andere gegevens zijn bekend bij uw twitterteam. Bellen is -en route- nu eenmaal niet mogelijk. Gelukkig is er nog wifi..... Ik meld me ook steeds weer bij het twitterteam als ik m'n telefoon heb uit en aan gezet, zoals gevraagd.

tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heb geen twitter. Dus ik meld niet alles maar ieder half uur kijk ik bijns dsg en nacht
Ben al 3 dagen in de stress
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ondanks feit dat Vodafone er alles aan zou doen heb ik nog geen positieve reactie gezien van mensen bij wie het is opgelost. Geeft te denken
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
opvallend ook dat de gebruikeljke irritante smsjes over de beoordeling van de klantenservice ineens niet meer binnenkomt
Dat is dan ook het enige voordeel
ik zou dus overal een 1 voor geven, ook al zeggen ze altijd op het einde "prettige dag"
nou zo prettig is die dag niet heb ik al een paar keer beantwoord
Tom
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
haha, wat werkt er bij je vrouw?
geintje
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ik heb nog geen enkle positieve reactie op dit forum gezien
O als het toch eens waar zou zijn
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
wat is dat diepzinnige filosofische onderschrift?????
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ach ze bellen maar

tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
hoe moet ik succes laten weten als ik geen twitter heb
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
twitter heb ik niet chat al 4x gedaan met steeds andere adviezen zoals een dame die bij hoog en laag beweerde de telefoon NIET uit en aan te zetten.........hoe is het mogelijk.......die moet dus maar koffie gaan rondbrengen
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
bas laat mijn nummer maar staan het interessert mij niet wie dat weet 0629071070, het werkt toch niet 😞
wil je mijn nummer bovenaan de rij zetten svp:@
Mahmudamac

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zou nu echt fijn zijn als Vodafone even van zoveel miljoenen €'s 1 miljoen zou uitgeven aan zijn technische dienst zodat dit soort storingen sneller verholpen kan worden.
Geen enkele zendmast is de probleem, geen enkele technicus is de probleem, het ligt gewoon aan de systeem wat een reset nodig heeft zodat die opnieuw kan starten en alles weer normaal draait.

Ow en ik ga het ook nog hebben over hoe vriendelijk de klantenservice is, ik heb in totaal 6 medewerkers gesproken sinds dinsdag met allemaal mooie verhalen, wat een topgasten, heel erg beleefd en duidelijk.

Maar nu graag geen info meer maar oplossing. Kan toch niet moeilijk zijn.
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Juist de medewerkers zijn uiterst vriendelijk maar vertellen allemaal ander verhaal. Dus uiteindelijk geen goede service omdat ze niet ingelicht worden.
Nog een orettige dag. Lastig met dit probleem
Mahmudamac

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Tom, volgens mij begrijp jij de sarcasme in mijn verhaal niet of ik die van jou :))
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic