Moniquebd

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Broekhuizen/Broekhuizenvorst (Noord-Limburg) - Al 2 weken geen bereik

Hallo,
Ik heb al zeker 2 weken geen/nauwelijks bereik met mijn mobiele telefoon
Op aanraden van jullie de sim-kaart vervangen, maar er is niets veranderd.
Volgens jullie is er in mijn omgeving geen probleem.
Toch is het wel héél toevallig dat alle vodafone-bellers in mijn omgeving hetzelfde probleem hebben.
Heel vervelend. Het betreft omgeving Broekhuizen/Broekhuizenvorst (Noord-Limburg)
Graag een oplossing hiervoor

24 Reacties 24
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Al eens de batterij eruit gehaald voor 2 a 3 minuten? Het zou zo kunnen zijn dat er echter helaas en storing of enige werkzaamheden bezig zijn bij jullie in de wijk. Kijk af en toe op de volgende pagina voor enige storingen. Klik hier voor de link. Of voor de 2e link klik dan hier.
Moniquebd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb batterij al diverse keren uit mijn toestel gehaald.
Volgens mij is het gewoon een storing of een weggehaalde zendmast (ik weet niet hoe zoiets werkt)
Iedereen die ik in mijn woonplaats spreek die via vodafone belt heeft nl. geen/nauwelijks bereik.
Op de doorgegeven links staan geen meldingen van storingen of iets dergelijks in mijn woonplaats
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Moniquebd,

Welkom op het Vodafone Forum!
In jouw woonplaats is geen storing bekend. Zou je me de postcode kunnen geven? Dan kijk ik je netwerkdekking na.

marrie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
 
Ook ik heb al een aantal weken slecht of geen bereik in Broekhuizen/ Broekhuizenvorst.  Tijdens gesprekken word het gesprek in eens afgebroken of mensen kunnen mij niet horen. Ik had een nieuwe telefoon en dacht dat het daar aan lag.
Bij het gebruik van mijn oude telefoon gebeurde dat van de week ook, wordt zomaar het gesprek afgebroken. Nu weet ik dus dat het niet aan mijn nieuwe telefoon ligt maar aan het bereik.
Het zou erg fijn zijn als er wat aan gedaan wordt, zodat het beriek beter wordt.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé marrie,

Had je in deze telefoons dezelfde simkaart gebruikt? Of 2 verschillende simkaarten?
Moniquebd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn postcode is 5871BA
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ook op deze postcode kunnen we geen storing ontdekken. We willen hier wel graag verder onderzoek naar doen. Gebruiken jullie het 3G of 2G netwerk en kunnen jullie eens handmatig wisselen tussen deze netwerken om te testen of dit beter werkt.
Moniquebd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn telefoon stond inderdaad ingesteld op 3G.
Ik gebruik op mijn telefoon geen internet, dus ik heb geen 3G nodig.
Ik heb 3G nu uitgeschakeld maar het probleem blijft......
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Zijn er nog steeds mensen in jouw omgeving die hetzelfde ervaren? We hebben namelijk verder geen klachten ontvangen over deze postcode. En kun je je simkaart eens in een ander toestel testen? Ik hoor het graag van je.
Moniquebd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het net even bij iemand nagevraagd, maar zij kampt ook nog steeds met hetzelfde probleem
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Kun je haar postcode ook geven? Dan kunnen de Vodafone-mensen die aan de technische dienst doorgeven die vervolgens kan kijken welke mast het waarschijnlijk is zodat zij kunnen zien of er een storing over het hoofd wordt gezien.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Maar Monique, probleem is dus dat je sindskort heel weinig streepjes ontvangst hebt en dat het signaal soms helemaal wegvalt ("alleen noodoproepen" ofzo?)
Moniquebd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nog even rondgevraagd en bij de postcodes 5871 AC en 5871 AT speelt hetzelfde probleem.
Ik heb de simkaart al eens in een andere telefoon gedaan, maar dit verandert niets aan het probleem.
Het ligt ook niet aan de telefoon, want als ik enkele kilometers verderop ben, heb ik helemaal geen problemen.
Meestal komt de verbinding wel tot stand en binnen een halve minuut hoort één van de twee bellers de ander niet meer en vervolgens wordt de verbinding verbroken.
Ik heb meestal 3 of 4 streepjes ontvangst. 
Soms krijg ik ook de meldeng (als ik wil bellen) "fout bij verbinding" of "netwerk bezet".
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ok, hopelijk kan SeR of een andere moderator deze postcodes doorzetten naar de technische dienst. Klinkt wel alsof er iets fout is in jullie regio.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Gaan we doen! Aangezien er blijkbaar wel voldoende dekking is, zou dat het probleem niet mogen zijn maar is er inderdaad waarschijnlijk iets anders mis met de mast. Monique, ik stuur je een persoonlijk bericht, zou je daar op willen reageren? Dan kan ik aan de hand van jouw nummer een verzoek doen bij de technische dienst om eea na te kijken.
marrie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb de oude en een nieuwe simkaart geprobeerd, het probleem doet zich voor op beide kaarten.
als ik gebeld wordt of bel, in huis, dan wordt het gesprek binnen een of twee minuten afgesloten/ verbroken.
Ik heb net bij mijn buren gevraagd en zij hebben hetzelfde probleem.
postcode is 5871al.
de streepjes geven aan dat het bereik voldoende is. kan ook sms en. maar gesprekken voeren lukt dus niet.
als ik op een andere lokatie ben dan gaat het goed.

Ik hoop toch echt dat hier iets aan gedaan wordt. Het blijkt dus, gezien dit forum, dat ik niet de enige ben. Het is voor mijn werk erg vervelend, dat is zacht uitgedrukt.

groet
marrie
marrie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Monique,

Is het probleem bij jou opgelost? Bij mij nog steeds niet.
inderdaad als je een paar kilometer verde bent, venray bijvoorbeeld, is er niets aan de hand. kan ik gewoon bellen of gebeld worden. Hier in Broekhuizenvorst is het een probleem.

Is het bij jou opgelost?

groet
Marrie
Moniquebd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee probleem is nog steeds niet opgelost.
8 november heeft vodafone mij laten weten het probleem voor te leggen aan de technische dienst.
Ik heb van iemand anders begrepen dat er inmiddels aan de mast wordt gewerkt.
Ik zal morgen nog eens contact opnemen met vodafone hoe de stand van zaken is.
:@
marrie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Wat een gedoe. Ik heb een tijdje terug naar vodafone gebeld en er werd mij toen gevraagd of ons huis geod geissoleerd is, daar schijnt het dan aan te liggen. Nou dat is het al 5 jaar en dit probleem heb ik pas een 1/2 jaar of zo. ik kon een apparaat erbij kopen € 85,00 dan was het bereik beter. tja..
wat het ook is, het is hartstikke vervelend. Andere provider?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic