Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/



Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!




197 Reacties 197
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Het is inmiddels gelukt, vanaf vrijdag kan ik over, maar ik heb aan de telefoon letterlijk met een rechtzaak moeten dreigen om het geregeld te krijgen. Ik vind het erg vervelend als ik mijn stem moet verheffen, maar toen ik dat deed, was het "opeens" geregeld en kon de medewerker wel de moeite nemen om even met KPN contact op te nemen om het e.e.a. af te stemmen.

Er gaat qua communicatie redelijk veel mis en dit is ook echt geen goede reclame voor Vodafone. Wel goed dat jij de moeite neemt om onze vragen te beantwoorden, in ieder geval een beter verhaal dan de service in de winkel en al helemaal beter dan bij de klantenservice.
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik weet niet of ik je moet feliciteren met dit uiteindelijke resulaat maar het blijkt dat het op een beschaafde manier niet lukt.
Zoals ik al eerder schreef, Als je overstapt naar een andere provider dan wil het nog wel lukken maar als je bij Vodafone wilt blijven gaat het niet door.
Erg vreemd.:@
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Update:

Vandaag een antwoord gekregen op mijn klacht die ik schriftelijk had ingediend bij Vodafone klantenservice.

Vodafone erkent dat het niet goed gaat omdat ze bezig zijn met een reorganisatie ten aanzien van alle prepaid -en Hybride abonnementen. 'Daar hebben we slecht over gecommuniceerd', aldus Vodafone.
Ze bieden daarvoor hun excuses aan.

Daarom was / is het momenteel niet mogelijk om op een correcte wijze met nummerbehoud over te stappen van een regulier naar een Hybrideabonnement .
Al het gedoe wat ik de afgelopen tijd ervaren heb vindt haar oorzaak in dit probleem.
Erg jammer dat Vodafone dat niet aangeeft op de website. De dame die mij te woord stond bij de afdeling loyalty was de enige die dit wist.

Mijn abonnement loopt bijna af en ik heb een Hybride kaart gekocht. Ben benieuwd of ik die nu nog kan activeren.
We wachten af.Ik heb nu tenminste antwoord op de vraag waarom ik niet met nummerbehoud kan overstappen van een regulier naar een Hybrideabonnement.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Rinustp,

Thnx voor de update, zo weten wij er ook van af!

Groetjes stevied86
rrmmss

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer kan vodafone eindelijk mijn nummer afgeven aan Hollandsnieuwe ? Betaal al 2 maanden voor duurder abonnement maar kan het niet gebruiken omdat Vodafone het nummer niet kan overzetten . Zeker 10 jaar tevreden klant geweest maar ben het nu een beetje zat. De low budget providers hebben het veel sneller voor elkaar. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@rrmmss,

Vanuit hier kunnen we niks betekenen betreft nummerbehoud. Hiervoor dien je bij de klantenservice te zijn. Zij kunnen de status van het nummer opvragen voor je.
hier worden geen privacy gegevens gedeeld en tevens is dezevraag ook niet te beantwoorden door forumleden.

ik hoop voor je dat het niet lang meer zal duren.
rrmmss

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je snelle antwoord, bij de klantenservice kunnen ze helemaal niks voor me doen. Door een storing , die nu al 2 maanden duurt, kunnen ze geen nummers overzetten naar Hollandsnieuwe.
Anonymous
Niet van toepassing
Ai dat is vervelend. Hoe lang de storing daar gaat duren durf ik je niet te zeggen. Ben tevens een aantal dagen niet op het werk waardoor ik het ook niet kan na vragen voor je.

Groetjes Steven
LiXing

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb 2x online nummerbehoud aangevraagd, voor overgang van abonnement naar prepaid, allebei Vodafone. Na de 1e keer hoorde ik maar niets en na telefonisch overleg de aanvraag nog een keer ingediend. Wederom hoorde ik niets en maar weer gebeld. Geadviseerd werd naar de winkel te gaan, hier werd mij verteld dat ik de aanvraag per post moet doen, wat ik dus direct heb gedaan. Maar ik krijg maar geen bericht van Vodafone over de status, (terwijl op de website wordt beloofd dat je regelmatig op de hoogte wordt gehouden) ook online de status aanvragen geeft niets.
Hoe kom er nu achter of de aanvraag wel verwerkt is en of het nunmner op de gevraagde datum wordt overgezet?

Vr.gr.
M
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik ben niet van Vodafone en ik wil ook niet vervelend doen, maar ga er maar vanuit dat je nummerbehoud niet geregeld wordt. Ik ben heel lang bezig geweest en uiteindelijk kreeg ik een brief uit Maastricht dat nummerbehoud bij overstap van regulier abonnement naar prepaid (voorlopig) niet mogelijk is.
Ik ben overgestapt naar Hybride en heb een nieuw nummer.

Nu ook de app niet meer werkt voor prepaidklanten heb ik besloten over te stappen naar T-mobile.
Daar wordt je als prepaidklant met hetzelfde respect behandeld als een klant met een abonnement.

Veel succes en sterkte!

Shaiii

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zucht...
Zojuist een vodafone medewerker aan de lijn gehad, deze kon mij "telefonisch niet helpen" en ik zou "beter naar een winkel kunnen gaan".

Korte uitleg:
Ik probeer mijn Vodafone Red abbo sinds 26 juni om te zetten naar een prepaid simkaart.
Sinds mijn abbo al verlopen is (augustus 2014) betaal ik 39 euro per maand. Deze wil ik niet verlengen ivm de slechte dekking en service (als organisatie) die ik heb mogen ondervinden van vodafone. Vandaar een prepaid kaartje gekocht in een vodafone winkel, dit om mijn huidig 06 nummer te behouden.

Nu probeer ik dus het nummer om te zetten online, sinds 26 juni. Deze aanvraag komt blijkbaar niet door in het systeem. De verschillende redenen die ik heb gehoord:
- upgrade van bepaalde nummers naar andere servers
- zou het moeten proberen met een andere web browser (heb ze alle al gehad, maar goed....)
- simkaartnummer zou fout zijn (weet 100% zeker dat dit niet het geval is)

Elke eker als ik een nieuwe aanvraag doe wordt mij verteld dat dat tevens de ingangsdatum zal zijn van de 1 maand opzegtermijn. Dus met adnere woorden, het komt niet aan in het systeem, dus dan betaald de klant maar 1 maand extra! Dit kan je een trouwe klant van vodafone toch niet voorschotelen?

Kortom, hoe kan ik in hemelsnaam mijn abbo om laten zetten naar een prepaid kaartje? Of moet ik gewoon maar door blijven betalen? Dat er problemen zijn met het systeem zou geen invloed moeten hebben voor een klant? En als je de vodafone support lijn belt (wat trouwens een gratis nummer is voor NIEUWE klanten, maar per gesprek 0,45 cent kost voor bestaande klanten.... HUH!!!!) krijg je SOMS incompetente mensen aan de lijn die niet de moeite kunnen nemen om verder te denken dan wat er op hun uitvraagscript staat! En je dan ook nog eens naar een winkel stuurt. En niet kunnen doorsturen naar een specialist.

Zijn er nog ergens WEL kundige mensen in dienst bij vodafone die mij verder kunnen helpen?!



Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Shaiii, jammer om te lezen dat je aanvraag voor nummerbehoud niet vlekkeloos is verlopen. Door de overgang naar een nieuw systeem zijn er inderdaad een aantal problemen hiermee. Helaas kunnen we je hiermee via deze weg niet verder helpen. Ik raad je daarom aan om hierover (nogmaals) contact op te nemen met onze klantenservice. Excuses voor het ongemak in ieder geval.
Shaiii

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Serkan,

Dit zal dan precies de 12de keer zijn dat ik de klantenservice zou moeten bellen. Alle 11 voorgaande keren ben ik al van het kastje naar de muur gestuurd, dus ik vraag me af of dit dan wel nut heeft. Er is zelfs een keer opgehangen toen ik een meerdere wilde spreken!

Maar goed, jammer dat het op deze manier moet, dan maar weer aan de telefoon hangen met de klantenservice. Een ding heb ik wel geleerd, als je nergens op hoopt, is de teleurstelling minder. Zal dan ook met die gedachte gaan bellen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval Serkan!
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Maak je geen illusies Shaiii, het gaat je niet lukken.
Zoals je eerder in dit topic kunt lezen zijn er veel problemen met de website en , in een ander topic, met de MyVodafone app.
Het is momenteel een puinhoop en ik prijs de vrijwilligers van Vodafone hier op het forum dat ze zo positief kunnen blijven en je steeds weer opnieuw naar een niet functionerende servicedesk blijven sturen.

Het is wel raar dat de betalingen altijd zo vlekkeloos verlopen. Daar gaat nooit iets mis. En mocht er iets mis gaan dan is het zeer snel geregeld.
LiXing

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij is het opgelost. Na bellen en zonder wachten !! contact met een medewerker mijn situatie uitgelegd en deze verbond me door met klantenservice. Mijn abonnent verloopt begin augustus en ik wil dus mijn abonneenummer omgezet hebben naar mijn nieuwe prepaid. Omdat dit voorlopig nog niet kan werd mij voorgesteld om een €0,00 abonnement te nemen. Je kan wel gebeld en gesms t worden wat je niets kost alleen als je zelf belt om sms dan kost het geld. Op een later tijdstip kan ik dan alsnog mijn nummer omzetten naar prepaid. Voor mij was een goede oplossing.

Vr.gr.
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Dat klopt. Dat had men mij ook voorgesteld. Een soort prepaid dus. Ik vind dat maar niks en had er ook geen vertrouwen in dat dan in een later stadium mijn nummer alsnog zou worden overgezet.
Ik hoop voor jou dat het allemaal goed geregeld wordt en dat het allemaal goed komt.
Anna63

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Vodafone!

Toen ik een nieuw abonement afsloot (voda prepaid naar voda abo) heb ik nummerbehoud aangevraagd. Nu stond de telefoon alleen niet aan op de dag van omzetting, en ik denk dat het daardoor gewoon niet gelukt is? Op het moment heb ik namelijk geen service, en ik krijg niets meer aan de praat. Inmiddels werken zowel de oude als de nieuwe simkaart niet, en als ik inlog op myvodafone krijg ik mijn prepaid informatie maar staat er niets over het afgesloten abonement.

Ik heb geen idee wat ik moet doen en hoop dat jullie kunnen helpen.

Groetjes!
Anna


Anonymous
Niet van toepassing
Hey Anna63

Vanuit hier kunnen we je verder niet helpen hiermee.
Hier worden geen privacy gevoelige gegevens gedeeld en wij kunnen niet in de systemen van Vodafone.
Hiervoor dien je echt contact op te nemen met de klantenservice. Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.
Is het nieuwe simkaartje wel al geactiveerd want dat dien je zelf te doen via my vodafone of de klantenservice. Zorg er wel voor dat je het klantnummer bij de hand hebt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic