DanielB

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[HTC Sensation] Batterij

Ik heb nu al geringe tijd last dat mijn HTC Sensation, om de haverklap uitvalt, zowel aan de lader, als los ervan.
 
Op 30 December heb ik hierover contact gehad via de Webcare, welke mij vermelden dat ik buiten een reset of updaten niks kan doen.
Ik kreeg toen nog als tip van een collega de batterij helemaal leeg te laten lopen, de batterij even (30 sec) uit het toestel te halen en hem daarna weer erin te doen en op te laden, dit heeft even geholpen, met daarna nog wel zo nu en dan een uitvaller.
 
Maar nu gebeurt het dus weer, en ben ik eigenlijk wel benieuwd of dit nog binnen mijn garantie valt, of als er goede alternatieven zijn, bijv. een andere accu? en zo ja, nog tips?
 
Ik wou dus nu weer even mijn batterij leeg laten lopen m.b.v. Juice Offender maar zodra ik dat doe, valt hij gelijk uit, vandaar ook mijn vermoeden dat mijn accu gewoon weg het euvel is van mijn probleem, ik voel namelijk op de accu ook enige oneffenheden, wat ook niet goed is lijkt me.
 
Ik kan mijn toestel op laten sturen, maar omdat ik dit met een ander probleem ook al 3maal gedaan heb, zie ik dat niet zitten.
Het probleem wat zich toen voor deed, is dat mijn toetsenboord verdween, en er geen oorzaak gevonden kon worden.
 
Uiteindelijk kwam ik er achter dat het Advanced Task Killer was die dit probleem veroorzaakte, ik ben hem toen 3x 1 á 2 weken per keer kwijt geweest, en kreeg hem met een factory reset terug, dus daar was ik niet heel erg blij mee, want dat is in principe een houtje touwtje oplossing die ik zelf wel kan uitvoeren.
 
Ik ben dus benieuwd wat er nog te doen valt, buiten het opsturen van mijn toestel.
7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Daniel, ik kan persoonlijk niet echt iets bedenken dat een oplossing kan zijn behalve een andere batterij en/of opsturen.

Wat ik zelf met een oud toestel (nokia) wel eens gehad heb was dat de batterij niet goed bleef zitten waardoor hij soms uitviel. Maar daar kwam ik toen achter doordat hij bij schokken uit viel, en dat is wel héél erg out-of-the-box denken 😉

Grofweg kun je zeggen dat als het een software probleem is, een reset + nieuwe update het zou moeten verhelpen (als het niet in de ROM zit). Is het de hardware, dan is opsturen de enige oplossing.
Maar buiten mijn érg ver gezochte idee kan ik niets bedenken.

Uit pure nieuwsgierigheid: waarom denk je dat de task-killer het probleem was? En is het met die verwijderen niet opgelost?
DanielB
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Bas, Bedankt voor je bericht.
 
Nee zo zat ik zelf ook al inderdaad, ik ga nog even overwegen een nieuwe accu te bestellen.
 
Ah, dat had iets kunnen zijn alleen gebeurt het bij mij ook als hij op het bureau ligt, dus helaas is dat het niet.
 
Kan inderdaad nog weer es een reset proberen, binnenkort maar even back-upje draaien en resetten dan.
 
Nou, ik had de task killer geinstalleerd, 3 weken, na de installaties ervan gebeurde het steeds weer.
Hele tijd niet geinstalleerd na die 3 keer, toen toch maar weer es geinstalleerd na een maand, en na 3 weken was ie weer weg.
Helaas hielp het verwijderen van de task killer niet en moest ik dus weer resetten, opzich geen moeite maarja het is wel vervelend.
 
M.v.g.
Daniël.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Daniël., Heb je voor mij een update omtrent de problemen die je ervaart ? Dan kunnen we verder brainstormen voor een mogelijkheid het op te lossen 🙂 Laat me even wat weten.
DanielB
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maurice,
 
Zojuist is m'n toetsenboord weer verdwenen, ditmaal door dat hij enkele keren achter elkaar uitviel, dus ga bij deze een hard reset uitvoeren, erg vervelend, ook omdat er geen log beschikbaar is om te kijken wat er precies mis gaat, of een herstel optie is m.b.t. het toetsenboord, behalve dan gebruik te maken van een app, een nieuwe accu zit ik wel steeds meer over na te denken, tenminste, met in het achterhoofd dat hij daarmee niet meer uitvalt hopelijk, en dus geen aparte dingen kan laten veroorzaken door dat crashen.
 
In principe werkt hij verder goed, zonder ATK, nu lijkt de accu, of iets anders waardoor hij uitvalt de oorzaak te zijn.
Of jullie hier iets mee kunnen is natuurlijk nog de vraag.
DanielB
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist viel mijn mobiel weer uit, aan de lader, dit lijkt me iets van kortsluiting of een outage, enige adviezen over een goede accu? Mijn toetsenboord is namelijk ook weer weg, net als laatst door het uitvallen, of is het eventueel zelfs beter te overwegen een ander toestel te nemen?

Edit:
Ik had hem dus gereset, en gebeurt het me weer, nu toch maar een toetsenboord app gebruiken dan.. anders blijf ik bezig.
moby008

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Anker 1900mAh Li-ion accu voor HTC Sensation. Heb ik al vanaf begin en is perfect. Kijk eens op Marktplaats of Ebay.
AjAd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou graag willen horen of de aanschaf van een nieuwe batterij heeft geholpen. Ik heb (precies) hetzelfde probleem al langere tijd. Het enige verschil is dat hij bij mij bijna nooit uitvalt aan de lader.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic