Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Re: Samsung galaxys4 leest simkaart niet ?

Hoi RonMar,

Ik kan me voorstellen dat dat een flinke tegenvaller is! Ik wil je adviseren om het toestel aan de hand van het retourformulier terug te sturen. Je kunt hierop aangeven dat het toestel defect is en zal dan een nieuw toestel worden toegezonden.
15 Reacties 15
stephanie1995

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Hoe zit het bij mij dan? Ik heb mijn telefoon nu een jaar en heb nog een jaar mijn abonnement. Maar ik krijg minimaal 4 keer per dag een melding dat mijn telefoon de simkaart niet leest. Ikben net naar de vodafone winkel gegaan daar zeiden ze dat mijn telefoon opgestuurd moest wordebln en dat samsung mijn telefoon in ooorspronkelijke staat terug zou sturen dus mijn barst op mijn telefoon word ook gerepareerd terwijl dat niet nodig is! Ik ben dus helemaal niet goed geholpen wat moet ik hier nu mee?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @stephanie1995 wat en vervelend probleem.

Heb je ook aangegeven dat je dit niet wou?
Dit kan ook zijn gedaan omdat het toestel uit elkaar is gehaald hierdoor kun je moeilijk en beschadigd beeldscherm erop terug zetten, dit kan de reden zijn dat er en nieuw beeldscherm is toegevoegd.
stephanie1995

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom word ik zo slecht geholpen door jullie medewerkers in de winkel? Mijn simkaart doet heel erg raar, mijn telefoon herkent hem minimaal 4 keer per dag niet en moet daarom steeds op nieuw opgestart worden. Ik heb mijn abonnement nog lopen bij vodafone tot volgend jaar als dit probleem blijft is absoluut niet fijn. Is hier niets aan te doen? De medewerkers in de winkel willen mij in ieder geval niet helpen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat is raar je simkaart zou inderdaad defect kunnen zijn of het simkaart slot zou en defect hebben kunnen opgelopen.

Wat zeiden ze dan in de winkel erover?
stephanie1995

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ze zeiden dat ze me alleen konden helpen als ik me beeldscherm wil laten maken maar dat wil ik niet ga er niet meer voor uit geven dan dat nodig is. Ik weet niet wat ik hier mee moet..?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat is niet de bedoeling dat je scherm ook wordt vervangen. Gaven ze dat aan bij en Vodafone winkel of en Samsung Service Center?
stephanie1995

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zeiden ze bij de vodafone winkel dat het de regels waren van samsung..? Is dat niet waar?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi stephanie1995, het klopt inderdaad dat als je toestel wordt opgestuurd het in principe volledig gerepareerd wordt. Zeker iets als een defect scherm kan allerlei andere defecten veroorzaken, waaronder een defect in de simkaart. Het zou zomaar kunnen dat er, mede door het defecte scherm, intern steeds op iets gedrukt wordt (bv de simkaarthouder).
Het kan dan prima zo zijn dat het probleem met de sim wordt veroorzaakt door het probleem met het scherm. Een telefoon is een computer in een heel klein pakketje en alles hangt aan elkaar.

Je krijgt daarnaast 3 maanden garantie op je reparatie. Als we je garantie willen geven moeten we ook wel zeker weten dat het defect niet na één keer op je scherm tikken of je telefoon ietsje harder op de tafel leggen direct weer terug is.
Vandaar dat het inderdaad zo is dat we in principe het volledige toestel repareren ipv één onderdeel.
stephanie1995

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Prima weet ik genoeg.. NOOIT geen vodafone meer voor mij. Elke keer iets, ik ga niet extra betalen als het niet nodig is.. mijn telefoob is meer da. 2 maande. Heleden gevallen en kreeg een barst en nu sinds 2 weken os dit probleem met mijn simaart.. het lijkt me steek dat het met elkaar temaken heeft 🙂
arnosmits33

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Samsung galaxy s3 had ik gisteren 2e hands gekocht, eerst had ik mijn eigen simkaart GOED geknipt en hij deed het toen ik hem in mijn telefoon stopte.
vanochtend deed hij het niet meer, hij wist niet dat mijn simkaart erin zat en vond hem niet.
heb hem een paar keer aan en uit gezet en opnieuw opgestart zonder succes
toen ben ik vanmiddag naar een vodafone winkel gegaan en heb een micro simkaart aangevraagt
wat later stopte ik die in mijn telefoon maar die vond hij ook niet
wat moet ik doen om het probleem te verhelpen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Wat je zou kunnen doen is even van je toestel en reset te maken misschien dat dit even het geheugen van de vorige eigenaar weer verwijderd. Moet je wel eerst even daarvoor en Back Up maken via Samsung Kies voor enige data, let op Apps worden niet opgeslagen.

Als het dan ook niet werkt lijkt je toestel zelf het probleem te zijn.
meriem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem maar mijne wil de hele tigd niet lezen ik heb de samsung trend plus giater gekocht
rolexmilatz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een week geeft mn samsung s4 de melding dat de simkaart niet gevonden kan worden en herstart weer...zeker 4 a 5x op een dag. Bloedirritant. Wat kan ik hiermee...telefoon isxeen jaar oud en heeft extra verzekering nog en nog een jaar abonnement te gaan. Graag antwoord...
Met T mobile nooit last van gehad maar vind jullie dekking in nederland beter dan tmobile...
Anonymous
Niet van toepassing
hey rolexmilatz

Je kunt een nieuwe simkaart proberen (deze kun je halen in de vodafone winkel. Als dat niet werkt dan ben ik bang dta er iets mis is met de simkaartlezer. Hiervoor dient het toestel het reparatie traject in te gaan. https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml

Laat me even weten of het gelukt is.

Groetjes Stevied86
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
rolexmilatz heb je al een nieuwe simkaart kunnen testen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic