mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HTC One X Jelly Bean

Eindelijk is het zover, Jelly Bean (Android 4.1) komt naar de One X:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/13129023/__Update_HTC_One_X_op_komst__.html
 
Laten we in dit topic weer lekker ouderwets (:D) "discussiëren" over de uitrol naar Nederland, en natuurlijk nog belangrijk hoe snel Vodafone het deze keer kan/ gaat uitrollen.
168 Reacties 168
coldejong

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
rogier29nl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heej stevie,
heel fijn dat je ons op de hoogte houd, maar je komt elke keer met het nieuws dat er geen datum is. misschien volgende week of misschien de week erna of misschien de week erna. Daar hebben we dus helemaal niks aan. Begin een beetje te balen van heel vodafone. Alles duurt lang bij jullie.
 
groeten Rogier
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Hé kunnen wij niet mee testen, JB kan trouwens niet erger zijn dan de huidige ICS ROM van Vodafone, die ik in anticipatie van de update heb geinstalleerd: wat een bagger zooi, dat vodafone mobile defender laat mijn telefoon continu resetten, vandaag al 3x! en dat terwijl ik gewoon een licentie heb voor Kaspersy!
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Neem de volgende keer dan een Samsung 😛

Daar kan je simpel van firmware veranderen zonder enige garantie problemen, dit kan haast niet bij HTC
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik hou nou eenmaal erg van sense, hiervoor had ik een sgs2 maar die voelde toch erg kil en beperkt vergeleken mijn Desire. En eigenlijk hadden alle toestellen binnen een paar maanden s-off waardoor je gewoon compleet je eigen gang kon gaan.

Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste Stevie,
 
Op de HCTdev site is de branded update voor Vodafone UK al te downloaden.
Worden deze appart aangemaakt dan?
Het lijkt me dat dit voor Vodafone Nl dan toch ook al beschikbaar moet zijn?
Zie deze link: http://htcdev.com/devcenter/downloads
Ik hoor het graag van je.
 
Greetz, Franco
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Sorry is voor de ONE X +:(
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
UK staat los van NL,
 
Dit is het flinke nadeel van branded toestellen, je moet dus wachten totdat vodafone hem aangepast heeft, die stuurt hem weer terug naar HTC en die rollen hem uit via OTA.
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@melvintje: ja dat klopt, maar volgens mij moet zelfs Google ook nog goedkeuring geven.
Mijn vrouw heeft een Unbranded toestel van T-Mobile en heeft de update al een week geleden gekregen.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Volgens mijn niet, 
 
Google stuurt de kale android skin naar fabrikanten toe, dus vanila android, fabrikanten passen deze helemaal aan, eigen skin, extra's en noem maar op, deze word dan opgestuurd naar providers die branded toestellen gebruiken, deze passen hem aan(eigen apps nog, opstart scherm) de ene doet er langer over dan de andere, en sturen hem terug naar de fabrikant en die brengt hem uit via OTA
 
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik had van de vorige update gegrepen dat google ook nog goedkeuring moest geven.
Maar ja ik weet het natuurlijk ook niet zeker.
arnek1980

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heej stevie,

Is er al wat meer bekend?
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zal nog wel Ff duren...zit niets anders op dan ongeduldig afwachten
Toaby

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie en andere mods,
 
Kan een van jullie uitleggen wat jullie dan met die ROMs doen dat het zo lang duurt om dat te programmeren en te testen? De Vodafone netwerkinstellingen voorprogrammeren lijkt mij niet bijster ingewikkeld, net als het toevoegen van een app. Een ander plaatje tijdens het booten is volgens mij zo simpel als een boot.img aanpassen, dat heb ik ten tijde van de eerste Android toestellen zelf ook wel eens gedaan. Voor een grote professionele organisatie als Vodafone moet dit toch in een middagje te regelen zijn? Een paar dagen intensief testen, of maak daar een week van, terugsturen naar HTC en dan kan hij binnen anderhalve week OTA naar alle klanten  😄 Toch?
 
Dan laat ik verder buiten beschouwing dat het hele branded ROM verhaal van mij sowieso niet hoeft. Het voegt wat mij betreft helemaal niks toe, sterker nog, ik zit niet te wachten op extra apps die ik niet gebruik of langere wachtijden op updates die wel echt wat toevoegen. 
 
edit: typo's
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Zie het als een soort extra visitekaartje,

Ikzelf ben totaal geen voorstander van branded toestellen, ik zou zelf altijd unbranded willen hebben, zo heb je de updates snel en geen apps die de boel extra vertragen of minder ruimte heb
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Er zit niets anders op dan te wachten tot 2013 eerder zie ik hem echt niet komen:@
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wederom een kansloos verhaal
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen allemaal,

Niet allemaal zo negatief zijn :(. We zijn druk bezig met het testen en hebben voorlopig deze week als uitgangspunt van uitrol.
Echter kan dit altijd zomaar veranderen door bepaalde factoren vanuit HTC, Google etc.
Ik zag dat er gezegd werd van kom eens met een concrete datum, dat gaat simpelweg niet.
Ik kan wel zeggen, morgen is de update daar als dat zo op onze planning staat, maar je hebt bij de vorige uitrol kunnen zien dat ik dan vaker deze datum moet intrekken en weer een nieuwe moet doorgeven door omstandigheden.

Jullie vragen je af waarom het vaak zo lang duurt?
Dit omdat er meerdere partijen gemoeid zijn met de uitrol van een dergelijke software update, welke allemaal de software willen testen, goedkeuren etc. Dus niet alleen wij testen, maar andere partijen ook. Als zij iets vinden waar ze niet tevreden mee zijn o.i.d. dan komt er geen goedkeuring en moet de OTA uitrol weer on hold worden gezet. Dit kan het proces van uitrol behoorlijk vertragen, maar wij doen er alles aan om de tijd tussen branded en unbranded uitrol zo klein mogelijk te houden, zo ook nu.

Ik heb gisteren geïnformeerd nogmaals en voorlopig staat deze week op de planning voor de uitrol, maar dit kan ik jullie echt niet garanderen. Zodra ik meer nieuws heb houd ik jullie op de hoogte, in the mean time, hang in there!




Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Stevie,
We wachten maar gewoon geduldig af.
Misschien krijgen we een mooi kerstkado van Vodafone 😄
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Her is stil ! Geen meldingen omtrent Jelly brean
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic