Beefje161

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik checken

Goedemorgen,

Ik heb halverwege deze maand mijn 2GB verbruikt, waar ik normaal gesproken prima mijn maand mee door kom. Ik heb daarom een BloX 1 GB extra internet erbij gekocht, om toch mijn maand door te komen. Helaas was deze er ook binnen één week al doorheen?! Waar ik dus normaal 2 GB verbruik in de maand had ik er nu in driekwart maand al 3 GB doorheen gejaagd. Ik zit nu dus over mijn internet heen voor de komende dagen. Daarnaast heb ik ook geen sms gekregen bij deze laatst 1 GB dat ik er bijna overheen zat.

Ik vraag me af of ik ergens specifiek kan achterhalen waar dit aan ligt? Ik kan wel per dag bekijken wat ik verbruik en ik zie hier enkele dagen waar ik erg duidelijk meer verbruikt heb dan gemiddeld (> 450 mb). Maar ik kan niet achterhalen wát dit dan precies geweest is. Is er een mogelijkheid om dit te achterhalen? Ik zou graag willen weten welke app oid dit bijvoorbeeld geweest is, zodat ik dit kan voorkomen.

alvast bedankt!
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel.
In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft in de lopende rekening: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details

Bij een andere rekening In my Vodafone kunt u terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op de desbetreffende rekening- dan details van de rekening - klik op toon details - klik op specifiacties
Vanuit hier kan u precies zien welke data sessie u heeft gehad en hoeveel data het heeft gekost.
Hier kun je alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

Dit heeft er tevens mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld. Denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew.Zij kunnen u tevens helpen met het instellen van de telefoon en tevens tips and tricks mededelen.

Ik hoop dat u kunt achterhalen waaraan het verbruikt is met bovenstaande tips. Houd er rekening mee dat hoe nieuwer even telefoon is, hoe meer data wordt verbruikt. Tevens ook afhankelijk met welke netwerken er een verbinding is geweest.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Omdat hier al meerdere uitgebreide topics over bestaan zal dit topic binnenkort worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic