OpaSmurf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G dekking verwachting

Hoi,
wij zijn vaak in Epe (8162 PB, huisnummer 18).
we zitten dan 40 meter van een Vodafone mast.
ontvangst is hardstikke goed.
echter alleen maar 2G.

Bestaat de kans dat deze ooit een upgrade krijgt naar 4G, of is dit ijdele hoop?
KPN heeft weliswaar zeer matig bereik, maar wel 4G

Vanwege mijn baas zit ik vast aan Vodafone.
Daarbij is op dit adres geen mogelijkheid voor kabel.
Kortom, voor mij is er geen fatsoenlijk alternatief.

Ik ben benieuwd of er plannen zijn
7 Reacties 7
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ooit gaat het er sowieso komen: Vodafone vervangt al haar zendmasten en ze krijgen dan ook allemaal 4G. Hoe snel ze die bij jullie aanpakken is alleen de vraag, kan over een maand zijn maar kan ook nog een half jaar duren. Ik verwacht wel dat Vodafone eind dit jaar / begin volgend jaar zo goed als klaar is met het ombouwen van alle masten waar 4G bij moet komen.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey OpaSmurf,

Als de dekking in huis geen 3g heeft (dus eigenlijk slecht is op 3g) kun je hiervoor contact opnemen met de klantenservice.
Er is een apparaat genaamd signaalplus voor in huis.
Dit apparaat koppel je aan het Wi-Fi netwerk om vervolgens in je telefoon indien hij 4g ondersteunt 4g uit te zetten.
Signaalplus is eigenlijk een mini mast die in een straal van 30 meter het 3g signaal uitzendt.
Normaal gesproken zijn hier kosten aan verbonden van €80.00 .
In bepaalde gevallen mag de klantenservice een uitzondering maken en daardoor deze met korting of zelfs gratis versturen. Ik raad je dan ook aan om hiervoor contact op te nemen met de klantenservice.

Groetjes Stevied86
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
stevied86 Je koppelt SignaalPlus niet aan de WiFi maar aan je router (via een kabeltje).
Daarnaast begrijp ik uit het verhaal van OpaSmurf dat hij geen vaste internetaansluiting heeft, SignaalPlus is dan geen optie.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
OpaSmurf

Campings en bungalowparken zijn een verhaal apart.

De Vodafone mast staat op hun grond en dan zijn zij de zogenaamde "landlord". Met een landlord wordt een overeenkomst gesloten voor een zendmast en voor iedere wijziging hiervan (bijvoorbeeld toevoeging 4G apparatuur) moet toestemming gevraagd worden. In veel gevallen ruiken landlords geld en willen ze hier een (flinke) extra vergoeding voor hebben. Dit is mogelijk het punt waarom Vodafone er (nog) geen 4G aan heeft toegevoegd.

Daarnaast is er een nog een economisch motief: ze verdient nu geld met een eigen WiFi netwerk. Als klanten dan sneller internet krijgen voor minder geld, dan gebruikt niemand hun netwerk meer.

Zo zie je maar dat er soms meer speelt.
OpaSmurf
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idd staat deze mast op het bungalow park.
Maar het heeft geen eigen netwerk.
Er is gewoon niets beschikbaar.
Dus er lijken ook geen commerciële belangen.
Maar ik zal dat eens checken.

Kort om, ik begrijp dat ik mag verwachten dat het wel komt.
Hooguit dat de landlord problemen maakt,
maar daar kan ik wel wat mee.

Blijft wel dat ik vind (met veel anderen, zag ik wel)
dat Vodafone wel erg makkelijk claimt dat ze landelijke dekking heeft.
De perceptie van de klant lijkt me ook een belangrijke graadmeter.



RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ben benieuwd wat je landlord zegt als je ernaar vraagt, laat het ons even weten!

Als Vodafone de mast aanpast is er een goeie kans dat er naast 4G ook gelijk 3G wordt toegevoegd. De planning waarmee ze antennes upgraden is echter wel een groot mysterie 😉
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic