Marsco

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bestelling geannuleerd door koerier na week rompslomp nummerbehoud

Nadat ik een aantal jaar geleden slechte ervaringen heb gehad met de Service afdeling van Vodafone, heb ik afgelopen week besloten Vodafone toch maar weer eens een tweede kans te geven. Mijn vrouw was op zoek naar een goede aanbieding van een Sim-Only abonnement en we dachten die gevonden te hebben in het aanbod van een twee-jarige deal: Bel+SMS+Web Vaak 30 Euro met een korting van 50% over de hele contract duur.
 
Bestelling geplaatst met aanvraag voor nummer behoud. In het online formulier staat aangegeven dat er een einddatum van huidige provider opgegeven dient te worden indien het huidige abonnement is opgezegd. Hier is alle ellende begonnen!!! Geen datum opgegeven omdat huidige abonnement niet was opgezegd, maar wel maandelijks opzegbaar is. Uiteraard is de aanvraag voor overname nummer afgewezen door KPN, aangezien de aanvraag werd gedaan met een datum die geen recht deed aan de standaard opzegtermijn van 1 maand. Vervolgens dacht Vodafone het op te lossen door een aanvraag in te dienen die 2 maanden verder ging. Om een lang verhaal kort te houden... na dagen van telefonisch onderhoud met Vodafone en KPN (naar advies van Vodafone medewerkers) leek het opgelost. Notabene KPN (de aanbieder die een klant zag vertrekken) heeft toen maar een aanvraag voor 26 februari (ingediend door Vodafone op 28 februari) goedgekeurd.
 
Maar hier houdt het helaas niet op. De koeriersdienst nam telefonisch contact op met mijn vrouw om de SIM kaart te bezorgen. Mijn vrouw vroeg toen of het wel om een Nano simkaart ging. Dat was niet zo, waarna de koeriersdienst aangaf de bezorging te annuleren. Dus niet de bestelling, maar de bezorging. Tot ons groter verbazing zagen we diezelfde dag dat de bestelling geannuleerd was. Direct die avond nog contact opgenomen, systemen werkten niet. Of ik de ochtend daarop even terug wilde bellen, dan zou de annulering teruggedraaid worden. Persoonlijk zou ik verwachten dat:
1) Vodafone onder dat soort omstandigheden terug belt
2) Bij een melding van een koeriersdienst dat de bestelling geannuleerd is, Vodafone dit eerst bevestigd met de klant alvorens dat door te voeren
 
Maar goed... de ochtend erop gebeld. Voor de zoveelste maal werd de verbinding verbroken na het horen van een pieptoon. Nadat ik na 25 minuten wachten weer eens iemand aan de lijn kreeg, wist ze mij te vertellen dat het verbreken van de verbinding veroorzaakt werd door een nieuw telefoonsysteem waarbij elke verkeerde beweging van de telefonist(e) de hoorn erop gooit. Daarvan zou ik verwachten dat:
1) Dat met de hoogste prioriteit door een zichzelf serieus nemende organisatie wordt opgelost
2) Dat er dan in ieder geval de gelegenheid wordt gegeven aan de helpdesk medewerkers om klanten terug te bellen mocht dit zich voordoen
 
Nu dan komende tot de climax: De annulering verwerkt door Vodafone zonder bevestiging van de besteller naar aanleiding van een bericht door een koeriersdienst kon niet meer terug gedraaid worden.
Er werd mij geadviseerd een nieuwe bestelling te plaatsen. Zelfs na herhaaldelijk verzoeken om de bestelling voor mij te regelen, kon de medewerker mij niets anders meedelen dat de afdeling Orderstatus daar niet bij kon helpen. We hebben uiteindelijk maar een nieuwe bestelling geplaatst...
 
Maar niet bij Vodafone.
 
De Nanokaart die we nog op de deurmat vonden vandaag, is bij deze in de prullenbak verdwenen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Een verloren klant voor altijd
 
 
6 Reacties 6
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Marsco, ik vind het heel vervelend dat je deze ervaring hebt met Vodafone. Ik kan het helaas ook niet terug draaien. Wat ik wel kan doen is dit bericht doorsturen naar de desbetreffende afdeling. Ik wens jullie veel plezier bij jullie huidige provider.
Marsco
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Maurice, Het staat je vrij om dit door te sturen. Heb geprobeerd een e-mail te sturen, maar dat is schijnbaar alleen mogelijk met een Vodafone account. 
 
Groet
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Marsco schreef:
Hi Maurice, Het staat je vrij om dit door te sturen. Heb geprobeerd een e-mail te sturen, maar dat is schijnbaar alleen mogelijk met een Vodafone account.

Groet
Hoi Marsco, hoe bedoel je dit ? Welk Vodafone mail adres heb je gebruikt ?
Marsco
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Maurice,
 
Kijk zelf maar onder kopje "Klantenservice" en dan "Service en Contact". 
 
E-mail
Stuur een e-mail met je vraag naar onze Klantenservice. Je hebt hiervoor wel je
My Vodafone-accountgegevens nodig.
 
Groet
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Marsco, nu begrijp ik je. Had je maar een FB of Twitter bericht geschreven. We zijn daar 24/7 aanwezig, dan hadden we het eerder opgepakt en opgelost. Ik vind het erg vervelend dat we jou als klant zijn kwijt geraakt terwijl dat naar mijn mening niet nodig was geweest. Je bent hebt al een contract afgesloten bij een andere provider ?
Marsco
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Maurice, dank voor je reactie... maar eigenlijk ben ik het niet met je eens.
 
Tot nog toe ben je niet inhoudelijk ingegaan op de punten die ik je meegaf. Je opmerking dat je het jammer vindt dat ik geen bericht heb achtergelaten op Facebook of Twitter vind ik daarbij ook geen hout snijden om de volgende twee redenen:
1) Als de personen van de afdelingen die er naar ik aanneem voor zijn opgeleid om nieuwe klanten op een juiste manier te begeleiden er al niet toe in staat zijn om een aanvraag nummerbehoud juist door te voeren, hoe kan dat dan verwacht worden van medewerkers achter Twitter en Facebook
2) Waarom zou ik een bericht achter moeten laten op Facebook en Twitter als mij keer op keer wordt medegedeeld dat het just afgehandeld gaat worden
 
Tot slot... als aangegeven is er een bestelling geannuleerd zonder dat te bevestigen met ons. Zoals je mogelijk zal begrijpen, was ik er toen wel helemaal klaar mee. Dat is tezamen met de incapabiliteit van Vodafone tot 5 (!!!) maal toe om een nummerbehoud juist aan te vragen en na 3 keer opgehangen te zijn de reden dat ik deze feedback geef aan jullie zodat er eventueel eens gekeken kan worden naar de kwaliteit van service bij jullie. Zoals ik al aangaf, eerder heb ik ook grote problemen met jullie service gehad, toen ik met 7 telefoontjes en na 3 maanden eindelijk een zogeheten pakbon op de deurmat kreeg van jullie om mijn mobiel te kunnen laten repareren.
 
Het is verder wel goed zo. In ieder geval bedankt voor je reacties en veel succes verder. Hopelijk gaat het om toeval en zijn andere klanten wel tevreden over geleverde service. 
 
Groet!
 
Ps. inderdaad met andere provider in zee gegaan. Was met 1 telefoontje geregeld. Zal de provider niet bij naam noemen, want anders zou je nog denken dat ik daar op de payrol sta 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic