RPM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC Desire / HTC Wildfire reboot

Hallo allemaal,

Ik ben sinds november vorig jaar in het bezit van een HTC Desire. Leuk toestel.
Echter de laatste dagen had ik last van het constant opstarten/uitschakelen van mijn toestel. Accu los gehad simkaart verwijderd ed. en weer opgestart, maar het probleem blijft zich voordoen.

Vervolgens via de HTC site het handmatig recoveren uitgevoerd terug naar de fabrieksinstellingen. Na opnieuw instellen van de telefoon begon het probleem opnieuw.

Inmiddels internet geraadpleegd en kom er achter dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Ik lees dat er inmiddels al vele moederborden vervangen zijn en dat bij velen het probleem blijft bestaan. Bij sommige mensen worden er reparaties aangeboden met onderdelen die nog "over" waren van gerepareerde HTC Desire toestellen!! Dit vind ik eigenlijk te gek voor een redelijk nieuw model met een waarde van €450,-.

Zijn er onder jullie die dit probleem ook hebben met dit toestel?

Inmiddels heb ik mijn toestel ter reparatie (garantie) aangeboden bij een Vodafone winkel bij mij in de omgeving. Kreeg te horen dat dit wel 3 weken kan duren?? Kan dus nu niets meer met mijn abonnement!
80 Reacties 80
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Laatste twee dagen weer last van spontane reboots, maar alleen op mijn werk (3079DN), niet thuis. Lijkt er ook op dat er een probleem met een zendmast hier in de buurt is.
marceltuit

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb sinds afgelopen week opnieuw last van spontaan opnieuw opstartende HTC Desire. Het opvallende is dat ik er alleen in mijn woonplaats (alblasserdam) last van lijk te hebben. erbuiten heb ik er geen problemen mee.
 
erg irritant, zeker omdat het soms wel 4x vlak achter elkaar gebeurt.
 
heb al telefonisch contact gehad met de klantenservice gehad, maar daar word ik ook niet veel wijzer van aangezien die mij doorsturen naar een afdeling die blijkbaar alleen schriftelijk bereikbaar is :S
 
zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Bart124

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een aantal dagen kamp ik ook met dit probleem, herhaaldelijk opnieuw opstarten van het toestel. Het valt mij op dat het op sommige locaties vaker plaatsvindt dan op andere, zoals door anderen ook eerder is aangegeven.
 
Kan Vodafone een reactie geven waarom en hoe dit kan? En vooral wat hiertegen te doen is? Dit belemmert gewoon het gebruik van het netwerk van Vodafone en is zeer storend.
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aanvulling: Als ik in de instellingen, de Netwerkmodus op "Alleen GSM" zet, heb ik geen last van reboots.
Dit is dezelfde workaround als gebruikt in mei/juni, toen hetzelfde probleem ook optrad.
Toen was het probleem op alle plaatsen in nederland, nu alleen lokaal.
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb in een Vodafone winkel een nieuwe simkaart gehaald en het reboot probleem is voor mij opgelost. De nieuwe simkaart begint ook met een 4 (derde rij), maar mijn Desire werkt nu prima.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey forum gebruikers,

Zijn de reboot problemen nog actueel?

zo ja wil ik graag de postcodes, tijdstippen, firmware van je toestel willen hebben. Deze kunnen in een PM worden opgestuurd.

We weten wel dat dit probleem recentelijk voor Capelle aan den Ijssel is opgelost.

Groet,
Roy
marceltuit

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb er sinds afgelopen donderdag geen last meer van. gelukkig maar.
 
hoop wel dat het probleem ook niet meer op gaat treden, want 2x in een paar maanden tijd vind ik meer als zat.
Freddy79

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb (nog steeds) last van spontane reboots.
Ik heb hier al last van sinds begin dit jaar (april ofzo). Ik heb het tot nu altijd gerelateerd aan warmte:
als het warm is lijkt het vaker te gebeuren (bijv in de tram), maar ook bij "verhoogde weergave" zoals spelen van spelletjes, weergave & opname van video weet ik zeker dat er snel een reboot volgt.
Maar bij het gebruik in de tram is er een punt waar bijna altijd een reboot is als ik het toestel actief aan het gebruiken ben.

Maar ook bij mijn vriendin thuis, waar slechte internet dekking is (meestal alleen GPRS) gebeurd het regelmatig, als ik zit te internetten, maar ook als het toestel gewoon aan de lader ligt  Wat opvalt is dat als ik de icoontjes vd verbinding zie wisselen er ook vaak een reboot volgt.
 
En nu ook weer zojuist: Het toestel ligt zonder te gebruiken aan de USB kabel aan mijn computer, en gaat spontaan rebooten. (Amsterdam, centrum, 1017JZ, exacte tijdstip weet ik niet, ca 13.00)
 
het toestel wordt hierbij altijd vrij warm onderaan, bij het gedeelte waar de simµ card zitten. Volgens de app Battery Watch kan de temperatuur van de batterij op deze momenten ook oplopen naar de 35+ (tot 39-40!) graden
 
Op aanraden van HTC heb ik al eens de fabrieksinstellingen terug gezet (zij gaven de schuld aan whatsapp), maar dat maakte geen verschil.
 
Kortom ik kan niet een eenduidige oorzaak aanwijzen, het lijkt een combi van warmte of Internetverbinding
 
Ik word er onderhand echt gestoord van en ik hoop dat er een oplossing is.
henkb78

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb sinds een maand geregeld last van spontane reboots van mijn Desire. Soms blijft het een halve of zelfs een hele dag goed gaan, maar daarna is het een groiot probleem om het geval weer aan de praat te krijgen. Dat duurt soms wel tot 10 pogingen aan toe, waarbij bij het inschakelen het toestel direct weer automatisch reboot. Wederom accu er uit, even wachten, er weer in en dan weer proberen op te starten enz... Dan opeens lukt het om verbinding te krijgen, waarbij na ingave van pincode het toestel vaak blijft zoeken naar o.a. agendainstellingen en plaats (weer etc.).
Mijn postgcode is 7681 EX, dus ook in het oosten van het land komt dit probleem voor.
Ik ga morgen maar eens naar de Vodafone winkel in Almelo om te proberen mijn SIM-kaart om te ruilen om te kijken of dat helpt.
Verder begrijp ik niet dat - gelet op de vele reacties over dit onderwerp in dit forum - het zo lang moet duren voor Vodafone met een definitieve oplossing komt.
 
 
Freddy79

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na ook via twitter contact gehad met Vodafone heb ik mijn toestel weggebracht ter reparatie.
En zoals ik al vermoedde is het moederbord vervangen, en sindsdien ben ik weer een blije Desire gebruiker!
Tjordo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,
 
Ik heb een Htc Sensation.
En ik heb ook regelmatig last van reboots.
Aangezien de laatste reactie op dit forum inmiddels al meer dan een maand oud zijn was ik benieuwd of hier een oplossing voor is.
En wat die oplossing dan inhoud.
 
Vriendelijke groeten.
DrWho

Gedreven Meedenker
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Tjordo schreef:
Hallo Vodafone,
 
Ik heb een Htc Sensation.
En ik heb ook regelmatig last van reboots.
Aangezien de laatste reactie op dit forum inmiddels al meer dan een maand oud zijn was ik benieuwd of hier een oplossing voor is.
En wat die oplossing dan inhoud.
 
Vriendelijke groeten.
 
Hi Tjordo,
 
Er staat ergens in het Topic het verzoek om één van de mods een PM te sturen met de volgende informatie:
 
1. Mobiel nummer: 
2. SIM Kaart nummer: 
3. Sinds wanneer heeft men er last van:
4. Type toestel: 
5. Netwerk waarop de men aangemeld is (3G/2G): 
6: Postcode van waar het probleem wordt ondervonden:
7. Toestel informatie, graag alle informatie zoals die vermeld staan onder: Menu > Instellingen > Over deze telefoon > Software informatie
 
Heb je dit al doorgestuurd naar Chris, Roy, Patrick, Ger.. wie is nog meer mod hier 😛
 
 
 
gerda

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb daar dus ook last van ,reboot,geen simkaart zegt de telfoon,opnieuw opstarten om te kunnen bellen of gebeld worden,al 3x een nieuwe simkaart gehad en een keer opgestuurd waarbij een update is gedaan, heb een htc disere s, sinds juli  help help
stefanos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vriendin haar wildfire S heeft ook al enige tijd last van deze zeer irritante reboot.
 
Telefoon is simlockvrij aangeschaft en dat impliceerd meteen dat het niet aan het netwerk kan liggen waarop het zich bevindt.
 
 
 
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Stefanos,

Dit kan alsnog netwerktechnisch zijn hoor. Dat het toestel simlockvrij is wil nog niet veel zeggen.

Ik zou eens de gevraagde informatie sturen naar een mod. Zoals DrWho aangeeft.

Groetjes,
Langee
rdmeijer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Sinds twee weken heb ik ( en nog meer mensen in Regio Amsterdam West/Sloterdijk ) problemen met mijn HTC Desire. Wanneer ik gebruik maak van 3G herstart mijn telefoon elke dag.  Schakel ik WCDMA uit dan heb ik nergens last van.
 
Ben ik buiten het gebied Amsterdam West/ Sloterdijk dan heb ik nergens last van. Dit probleem betreft dus voor meerdere HTC Desire/Android gebruikers.
 
Graag verneem ik een oplossing want hier betaal ik natuurlijk niet voor.
rdmeijer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iemand van vodafone aanwezig hier?
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi rdmeijer,

Welkom op het Forum!

Er is 27-01-2012 een netwerkaanpassing gedaan wat ertoe leidde dat vooral HTC toestellen spontaan rebootte.
Deze aanpassing is diezelfde dag rond 14:45 ongedaan gemaakt.

Ondervind je nog problemen dan had ik graag je mobiel nummer via een Private Message.
Weet je niet hoe een PM te versturen, geen probleem.

Hoe verstuur ik een PM

monolith

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb er al ruim een jaar last van, HTC Desire (2.2). Ik heb nog de oude Libertel(!!!) SIM-kaart er in zitten (ja, zo lang ben ik al Vodafone klant). Maar ook met een recentere Vodafone kaart is het probleem aanwezig. Het probleem wordt minder als ik naar 2G switch, maar het wordt niet opgelost. Verdere observaties:

-Probleem komt veel voor als het druk lijkt te zijn op het netwerk;

-Vooral last van op het traject Amsterdam - Den Haag;

-Toestel wordt erg warm aan de onderkant als het probleem zich voordoet;

-Eerste symptomen zijn uitvallen van de internetverbinding (geen time-outs, hij lijkt bezig te zijn maar er vindt geen downstream verkeer plaats, alleen in 3G af en toe een ping upstream)

-Zodra er verbinding met HSDPA is, is er onmiddelijk een fallback naar 3G

-Doet zich vaak achter elkaar voor, dan opeens een hele tijd niet
ajhartman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Chris,
 
Mijn Samsung Galaxy S2 heeft ook het reboot probleem, soms meerdere keren per dag. Regio Utrecht (werk), thuis (Aalsmeer; 's nachts als het toestel niet gebruikt wordt.) Reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Toestel is van eind december. 
Kan dit ook aan het netwerk liggen? Of mijn zeer oude Libertel SIM kaart? Ik heb net de helpdesk gebeld voor een vervangend toestel, maar als ik dit lees kan het dus ook aan heel andere zaken liggen.
 
Met vriendelijke groeten,
A.J. Hartman
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic