mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HTC One X Jelly Bean

Eindelijk is het zover, Jelly Bean (Android 4.1) komt naar de One X:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/13129023/__Update_HTC_One_X_op_komst__.html
 
Laten we in dit topic weer lekker ouderwets (:D) "discussiëren" over de uitrol naar Nederland, en natuurlijk nog belangrijk hoe snel Vodafone het deze keer kan/ gaat uitrollen.
168 Reacties 168
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Helaas kan ik je niet verder helpen met de vraag wanneer de update beschikbaar zal zijn voor Vodafone UK branded toestellen.

De 161 in de cijfer reeks staat inderdaad voor Vodafone branded toestellen, de 401 zou staan voor vanilla versies van het toestel.
Waarschijnlijk is het niet mogelijk om het toestel te updaten met de update release van Vodafone Nederland.

Ik kan je dus eigenlijk niet echt verder helpen met je vraag. Maar ik hoop dat je wat hebt aan de informatie die ik heb kunnen achterhalen 😉
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dan weet ik denk ik genoeg want dan kunnen 161 roms worden geinstalleerd op VODAP001 en VODAPE17 CID's en is de UK update gelijk aan de nederlandse update
jeroen474

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De 3e getallenreeks staan niet persé voor Vodafone UK.

Mijn One X heeft Vodap102 en heeft ook 161, terwijl deze CID reeks afkomstig is van Vodafone Duitsland.
Overgens heb ik ook nog geen update 😉
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik dacht dat duitsland 166 was, anyway mijn cid moet wel vermeld staan in die update maar ik hoop dat alle 161 ruu's dezelfde reeks cids bevatten
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Even een updateje voor jullie met betrekking tot de Vodafone branded software.
Begin december wordt de software getest en vervolgens aangeboden ter goedkeuring.
Exacte data kan ik nog niet noemen, maar dan weten jullie enigzins de gang van zaken.

Met betrekking tot de unbranded versie kwam ik afgelopen week een bericht tegen waarin de topman van HTC aankondigde dat de update naar 4.1 binnen enkele dagen zou komen (bron: http://www.allaboutphones.nl/nieuws/21495/android-41-update-voor-htc-one-x-binnen-enkele-dagen-besch...
Hier kan ik echter niets van bevestigen of garanderen, dit is de unbranded versie van HTC zelf.

ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Waarom weer uitstel? Waarom wordt een week gewacht met testen?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ArHu schreef:
Waarom weer uitstel? Waarom wordt een week gewacht met testen?
Er is geen sprake van uitstel, wij ontvangen dan de nieuwe software die getest moet worden.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Als ik nou alleen maar de gesigneerde hboot.img versie 1.36 had, dan ik in tenminste een van de vele onofficiele JB roms draaien 😞
jeroen474

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Feitelijk is het wel uitstel omdat er in dit forum een quote staat met daarin: "De update van de branded toestellen gaat gelijk met die van de unbranded. Daar sleutelen de providers niet aan".

Vind het jammer dat we weer op de laatste plaats staan.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
jeroen474 schreef:
Feitelijk is het wel uitstel omdat er in dit forum een quote staat met daarin: "De update van de branded toestellen gaat gelijk met die van de unbranded. Daar sleutelen de providers niet aan".

Vind het jammer dat we weer op de laatste plaats staan.
Stevie geeft het volgende aan:
Eind november geld ook voor unbranded versie, daar sleutelen de providers niet aan.
Dat is niet helemaal hetzelfde volgens mij.

Het komt erop neer dat beide versies zijn nog niet vrijgegeven. Het is niet leuk, maar we kunnen op dit moment ook niet meer doen dan wachten op de release.
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is mooi wéér balen
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Jawel want ondertussen krijgen de unbranded toestellen nu de update binnen (eigenlijk al vanaf vrijdag zelfs)
jeroen474

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik HTC mag geloven worden nu alle updates vrijgegeven in fases omdat de servers anders overbelast raken door alle downloads.
En nu ik deze informatie heb gelezen ben ik blij dat ik volgende week de update kan ontvangen!
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hi allemaal,
 
Ik heb wat navraag gedaan, de verwachtingen rondom Jelly Bean voor de HTC ONe X zijn dat de branded software gelijk uitrolt met de unbranded software. Wij verwachten dat de upgrade voor de HTC one X eind november plaats zal vinden.
Er is echter nog geen 100% garantie.
 
Voor de HTC One S verwachten we de upgrade rond de kerst, dit duurt iets langer.
 
Mochten er wijzingen komen o.i.d. dan horen jullie dit van me.
 
Gr.

Stevie

Community Manager
 
Hier staat wel degelijk dat de unbranded en de branded tegelijk uitkomen en dus niet eerst de unbranded en dan pas weer weken later de unbranded.Zwrt op wit branded en unbranded krijgen hem gelijk
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
vannelle schreef:
Hi allemaal,

Ik heb wat navraag gedaan, de verwachtingen rondom Jelly Bean voor de HTC ONe X zijn dat de branded software gelijk uitrolt met de unbranded software. Wij verwachten dat de upgrade voor de HTC one X eind november plaats zal vinden.
Er is echter nog geen 100% garantie.

Voor de HTC One S verwachten we de upgrade rond de kerst, dit duurt iets langer.

Mochten er wijzingen komen o.i.d. dan horen jullie dit van me.

Gr.

Stevie

Community Manager

Hier staat wel degelijk dat de unbranded en de branded tegelijk uitkomen en dus niet eerst de unbranded en dan pas weer weken later de unbranded.Zwrt op wit branded en unbranded krijgen hem gelijk
Hi vannelle,

Geloof dat wij ongeveer een gelijke discussie hebben gehad met de update 4.0.4. 😉
Het probleem met branded software is dat deze moet worden goedgekeurd, unbranded word door de leverancier zelf aangeleverd.
De unbranded wordt nu pas in fases uitgeleverd. Wij krijgen volgende week de software aangeleverd en dan een testfase en dan wordt deze wederom ter goedkeuring aangeboden.
De planning was om ze gelijk uit te rollen, maar zonder goedkeuring kan er geen uitrol plaatsvinden helaas.
Ik zou willen dat het een heel makkelijk proces was, maar helaas is dit niet zo.

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang.

PS: zelf heb ik een Galaxy S3, en heb de update, merk niet veel verschil.... layout is iets anders, bepaalde dingen zijn iets sneller. Batterij is echter even snel leeg, sommige applicaties werken zelfs trager.


vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
De  discussie over 4.04 ging iets anders:D Mijn vraag omtrend deze was moeten we nu weer zolang wachten en jou antwoord was nee ze worden tegelijk uitgerold voor branden als unbranded dus tegelijk komen ze uit.Zoals ik het nu lees komt de update voor unbrandes dus wel eerder als voor branded terwijl je zei ze komen tegelijk dus een geheel andere discusie .Als ik te horen krijg ze worden tegelijk uitgerold en dan ineens niet dan klopt het antwoord niet.Maakt opzich niet zoveel uit wachten moeten we toch maar zeg dan gelijk unbranded krijgen hem eerder;)
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
vannelle schreef:
De discussie over 4.04 ging iets anders:D Mijn vraag omtrend deze was moeten we nu weer zolang wachten en jou antwoord was nee ze worden tegelijk uitgerold voor branden als unbranded dus tegelijk komen ze uit.Zoals ik het nu lees komt de update voor unbrandes dus wel eerder als voor branded terwijl je zei ze komen tegelijk dus een geheel andere discusie .Als ik te horen krijg ze worden tegelijk uitgerold en dan ineens niet dan klopt het antwoord niet.Maakt opzich niet zoveel uit wachten moeten we toch maar zeg dan gelijk unbranded krijgen hem eerder;)
Het was in eerste instantie echt onze veronderstelling ze gelijktijdig uit te brengen.
Dat dit helaas nu niet lukt betreuren wij natuurlijk ook, maar dat komt door een hele riedel van omstandigheden en factoren.
Ik die mijn best jullie weer op de hoogte te houden.


vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hey Stevie,
 
Ja ik snap dat het in sommige lees de meeste keren ook van factoren afhangt.Maar de update zou niet aan gesleuteld worden en dezelfde zijn als unbranded, dus waarom er nu ineens wel aan gesleuteld word ?.Als er aan een update gesleuteld word moet je idd weer wachten op een goedkeuring van div partijen.Maar dat er aan een update gesleuteld word ligt aan de providers en niet aan diegene die hem uitbrengt de update.Nu word er dus wel aan gesleuteld en dit zou in eerste instantie ook niet gebeuren het zou dezelfde update zijn.Maar goed zo word de discusie eindeloos over het hoe en waarom we moeten gewoon weeer wachten totdat de providers klaar zijn met sleutelen checken en de goedkeuring dus zullen we hem wel weer 4 tot 6-8 weken later krijgen als de rest.Het is niet anders:8
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
En geen enkele gebruiker zit te wachten op de "verbeteringen" van Vodafone, sterker nog het kost me altijd moeite (en zelfs mijn garantie) om die verbeteringen ongedaan te maken en een stock rom te installeren. Die vodafone apps, kunnen gewoon via de play store geupdate worden, mocht iemand daar behoefte aan hebben en op het verwijderen van APN van andere providers zit ik eerlijk gezegd ook niet te wachten...
 
Ik ga er in ieder geval in de toekomst er zeker van zijn dat ik NOOIT meer een gebrand toestel krijg....
Mike_1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Ook ik ben een htc one x gebruiker en wacht ook op die update.
Maar nu weet ik niet precies of ik die update ook zal krijgen, aangezien ik het toestel los heb gekocht, en er zeg maar een prepaid kaartje van Vodafone in heb zitten?

Weet iemand of ik die update ook krijg?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic