Kevsk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3403ZE Slechte dekking

Beste,

Al enige jaren is het bereik rond postcode 3403ze (IJsselstein) redelijk slecht (zowel buiten als binnen).
Bellen lukt nog net, maar het ontvangst van 3G en 4G is bijna niet mogelijk. Door al het schakelen tussen deze netwerken is het ook regelmatig dat er helemaal geen verbinding is.

Ook andere postcodes in omgeving hebben wisselend bereik op 3G/4G. Over het algemeen is er enkel gprs beschikbaar.

Is het mogelijk dat er een keer goed gekeken gaat worden in deze omgeving? Het bereik komt namelijk niet overeen met jullie dekkingskaart.

Alvast bedankt,

3 Reacties 3
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Kevsk ,

Vervelend maar misschien dat er storingen zijn of werkzaamheden daardoor kun je misschien minder of geen bereik hebben.
Klik > Vodafone werkzaamheden voor enige werkzaamheden.

(Let er wel even bij op dat als je en dorp of stad ziet die in de buurt is dat die mast ook problemen kan hebben waardoor signalen worden verstoord).

Voor enige tips klik je op de volgende link: Tips & Tricks voor geen bereik
Kevsk
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi SamsungExpert,

Bedankt voor je reactie. Uiteraard heb ik gekeken, echter is het probleem met slecht bereik iets dat al langer speelt.
Het lijkt erop alsof het de uithoek van het bereik van de mast zit, waardoor het signaal niet altijd volledig door komt.
Als ik bijvoorbeeld een stuk door de wijk loop, wisselt mijn verbinding tussen gprs, 3G & 4G. Dit kan elke 10 meter weer anders zijn. Echter is dit niet enkel met mijn eigen toestel, ook van anderen weet ik dat ze hier last van hebben.
Binnen is het bereik al helemaal wisselvallig en is het vaak niet mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Kevsk,

Welkom op het Forum!

Ik heb de 2G en 3G dekking voor deze locatie bekeken. Voor 2G en 3G zijn er metingen verricht op deze locatie. Het 2G netwerk zou wel goed moeten zijn. Het 3G signaal is inderdaad niet optimaal. De planning is wel dat er een extra 2G/3G mast bij gaat komen ter hoogte van Groenvliet. Echter kan ik niet aangeven of en wanneer deze antenne gaat komen.

Over het 4G-signaal zijn alleen theoretische gegevens beschikbaar. Het 4G-signaal zou wel goed moeten zijn, behalve wanneer je nog een iPhone 5 gebruikt kan het 4G-signaal wel afwezig/zwak is. Let wel op, dit is enkel een indicatie en is niet 100% betrouwbaar omdat er ter plaatse nog geen metingen zijn verricht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic