KoosH

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Abonnement wordt door Vodafone gewijzigd

Ik heb een brief ontvangen dat mijn SO Basis niet meer geleverd kan worden en wordt omgezet naar Scherp Medium. Dit is een prijs verhoging van meer dan 100% en ik heb op dat nummer geen internet nodig. Ik wil dus overgaan naar prepaid. heb een free_sim besteld, maar ik heb geen idee of dit goed gegaan is, geen mail maar kan mogelijk door mijn spam filter gedropt zijn, maar na 1,5 week niks ontvangen. Diverse nummers gebeld, iedereen verteld wat anders en eigenlijk niemand kan me iets zinnigs zeggen en krijg als ik het opnieuw probeer de meleding dat er maar 1 per adres besteld kan worden. Ondanks dat er in de brief staat opzeggen voor week 24 dan gaat dit per week 24 in, wordt door iedereen tegen gesproken. In de shop zeggen ze ook kan wel een prepaid met nummer behoud regelen, maar dan zit er een overlap in, met het verplichte nieuwe abonnement en moet dat in die periode betalen. Alllemaal heel merkwaardig.
3 Reacties 3
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @KoosH
Jammer dat je het zo ervaart.
Wat je in dezen het beste kunt doen is wenden tot 1 punt en dar alles in 1 keer afhandelen. Onze collega's aan de telefoon kunnen aan de hand van je mobiele nummer achterhalen welke brief/aanbieding je hebt gehad.
Als je wil overstappen naar Prepaid dan kun je dat ook telefonisch regelen of je kijkt even hier voor alle informatie. Ik snap dat het vaak verwarrend over kan komen maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en dan kan het nogal eens verwarrend overkomen.

Groetjes,
KoosH
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Per,

Wat jij voorstelt, heb ik geprobeerd. Maar helaas weet niemand iets van een brief.
Ook staat er in de brief dat als je voor week 24 opzegt, dat het abonnement dan in week 24 beeindigd wordt, ook dit wordt aan de telefoon niet bevestigd, opzegtermijn is een maand.

Ben uiteindelijk naar de shop verwezen, kreeg daar wel gratis een sim kaart, maar nummer omzetten duurt 4 weken, kan dus toch een rekening verwachten van het veel duurdere abonnement.
De shop belde ook met dacht ik 0800-0200976 en het was mijn eigen schuld, de brief was gedateerd met 1 mei. Dat betekend dat ik dus 1 week de tijd had om alles te regelen.

Jammer dat mijn vader niet Youp van 't Hek heet, want dan was alles in een dag goed geregeld geweest

Jouw advies heb ik dus niet veel aan en ik heb het idee dat er bij Vodafone misschen wel vele wegen zijn, maar of die nou naar Rome leiden, ik weet het niet.

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo Koos,
We hebben een antaloude abonnementen uitgefaseerd en hebben er "iets routine" in gekregen. Ik bespeur weer enige verwarring. Het omzetten van je nummer van abonnement naar prepaid, duurt 5 dagen maximaal. Wel is het zo dat je normaal gesproken een opzegtermijn van 1 maand hebt. Mocht er in dezen een alternatief voorstel zijn gedaan dan kan de collega aan de telefoon dit opmaken uit de verstuurde brief.

Kijk ik snap best dat het niet leuk is als je abonnement gewijzigd wordt en we doen dit dan ook enkel indien er geen andere mogelijkheid is. Ik weet dat we de betroffenen een aanbod gedaan hebben dat aansluit op hun belpatroon en dat er ook gelet is dat de kosten niet te veel uit de pan rijzen voor je.
Nogmaals ik vind het echt vervelend dat je dit zo meemaakt,maar wil gelijk aangeven dat dit niet de normale gang van zaken is.
Doe jezelf een plezier en bel met het nummer 1201 en kies de optie "opvragen einddatum contract". Indien er iets te redden is aan de situatie, dan is dat the place to be. Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic