naaamlooos

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 4g met iPhone 6 plus

Beste Vodafone,

Mijn nieuwe iPhone 6 plus maakt gebruik van 3G ipv 4G. Vorige week heb ik contant met jullie opgezocht, een van de medewerkers heeft 'het netwerk gereset' en mij aanbevolen om mijn simkaart eruit te halen en m'n telefoon herstarten. Ik heb dit meerdere malen gedaan maar dat heeft niet geholpen.
Ik zou graag willen weten wat ik eraan kan doen?
(Volges jullie medewerker zou het aan de toestel zelf kunnen liggen)

Ik plaats mijn vraag hier aangezien de telefonische wachttijden circa 30 min duren.
Verder zag ik laatst dat ik voor mijn klantenservice gewoon moet betalen (0.45 cent per gesprek) terwijl ik een Red F abonnement heb terwijl ik zag dat bellen naar klantenservice voor Red abonnementen gratis zou moeten zijn.

Graag hoor ik van u.
M.v.g.

Magdalena
8 Reacties 8
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@naaamlooos

Bevind je je op een locatie waar ook 4G dekking aanwezig is? Dat kun je nakijken op www.vodafone.nl/4G. Check daarna ook of het schuifje 4G ook wel aan staat. Dit vind je bij instellingen > mobiel netwerk.
naaamlooos
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb alles gecheckt, samen met de medewerkster van Vodafone. Ik woon in ansterdam en heb nooit eerder problemen met 4g gehad bij mijn oude toestel (iPhone 5) daarnaast zat ik naast een vriendin, met hetzelfde abonnement van vodafone en weer alleen ik kon geen 4g ontvangen.
Ik zou graag willen weten of het dan waarschijnlijk aan de toestel zelf ligt of is het iets anders?
Groet
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Je zou nog even kunnen testen of jouw simkaart in een ander toestel ook geen 4G ontvangt. Dan kunnen we achterhalen of het aan je toestel of je simkaart ligt.
Sipke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
vandaag na vele malen bellen met klantenservice het maanden oude probleem nog steeds niet opgelost.
inmiddels een nieuwe multisim kaart ontvangen (daar zou het probleem aan liggen volgens technische dienst vodafone), en na weer vele telefoontjes vandaag toch geactiveerd gekregen, maar ook nieuwe multisim card geeft hetzelfde probleem, Geen 4G verbinding mogelijk in het vodafone R212 4G modem alleen 3G terwijl er wel 4G dekking is, er wordt door klanten service gezegd dat in hun systeem de 4G mogelijkheid voor deze simcard op disable staat, men schijnt niet in staat te zijn om dit op enable te zetten.
hoe kan dit? iemand dezelfde ervaring?

Sipke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
wat opvalt is dat je nu sms kunt ontvangen en sturen van en naar het nummer wat aan het multisimcard is gekoppeld. dat kon voordat het probleem optrad niet toen dit r212 modem nog wel perfect werkte op 4G.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Sipke helaas is dit momenteel inderdaad niet mogelijk. Onze technici werken er hard aan om dit op te lossen!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Inmiddels moet 4G op de MultiSim wel weer mogelijk zijn. Merken jullie nu ook verbetering? Zo niet, neem even contact op met de klantenservice.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten. We hebben geen reacties meer ontvangen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic