Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
Heesen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn contract verlengt. En heb mijn nieuwe contract ook al via post ontvangen. Maar waarom duurt het in godsnaam zolang voordat ik eens een orde nummer bevestiging krijg. Ik kan namelijk niet kijken online hoe het ervoor staat. En ik vind ook,dat het erg lang duurt voordat je je toestel krijgt. Heb maandag 24-2-2014 verlengt en nu pas mijn contract en nog steeds geen orde nummer
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Heesen ,

U zegt dat u eergister u verlenging heeft aangevraagd. Momenteel is het 26/2/2014. Dit wil zeggen dat u contract binnen 1 dag verwerk is, en direct naar u opgestuurd.
PostNL heeft nog geen 24 uur post berzorging....

Wanneer je je abonnement verlengt krijg je een bevestiging met daarin de ingangsdatum van je nieuwe abonnement.
Is de status ook niet zichtbaar in myvodafone? want ik neem aan dat u op die manier verlengt heeft,
Heesen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb per telefoon verlengt. En oke inderdaadt het is ook wel redelijk snel. Alleen had verwacht dat ik de telefoon wat sneller zou krijgen. En ik vind het raar dat ik geen ordenummer heb ontvangen per mail. Heb dus alleen maar mijn contract
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Heesen ,

Heb je voor de rest wel gegevens ontvangen per e-mail?
Als je contact maakt via het faceook / twitter, kunnen deze medewerkers precies zien wat de status is 🙂


Heesen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een mail gehad met hartelijk bedankt voor je bestelling verder niet. En ik zal eens op facebook kijken bedankt voor het antwoorden van mijn vragen

Groet Heesen
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Heesen
Dank je wel, dat je weer voor ons hebt gekozen. Had je het filmpje al bekeken over de verwerking van je verlenging? Op het moment dat de koerier je toestel ophaalt uit ons magazijn, krijg je weer een mail en daarna een sms met de track & trace code.

Hopelijk heb je snel je telefoon in huis.
Heesen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb nu wel een nummer maar deze klopt weer niet. Ik word er nu wel een beetje gek van. Ik mag hopen dat ik hem voor het weekend heb. Anders stuur ik de hele zooi weer terug en stap ik alsnog over naar een ander. Mijn vrouw heeft dinsdag verlengt en heeft haar telefoon al. Dat is pas service
Dreamer1966

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,

Gisteren heb ik via de website mijn abnt verlengt met een Red Super abnt en een HTC M8.
Maar tot op heden heb ik mijn bevestigingsmail nog niet ontvangen.
Tevens zie ik wel in mijn vodafone dat mijn abnt al gewijzigd is.
Hoe kan ik nu toch de status van mijn bestelling zien? Aangezien ik geen mail heb ontvangen.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rachèl
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @Dreamer1966 ,

Allereerst welkom op het forum!

Goed om te horen dat je je abonnement hebt verlengd. Aangezien de wijziging al is doorgevoerd kun je ervan uitgaan dat je bestelling correct is verwerkt. Kijk voor de bevestigings e-mail eens in je spam inbox. Wellicht dat deze daarin terecht is gekomen.

Zo niet, kun je op de volgende pagina meer informatie vinden over de status van je bestelling. Je ordernummer kun je via onze klantenservice verkrijgen.
Tom88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een vreemde vraag:

Ongeveer 2 maanden geleden werd ik door vodafone klantenservice gebeld om mijn aboonement te verlengen. Ik heb toen gekozen voor minder MB's en minder minuten. Na het overleg werd er telefonisch overeen gekomen met een kleinere databundel en minder minuten. Dit abbonement zou ingaan na mijn oude verloopdatum (eind april). Tot mijn grote verbazing is er nog niets veranderd en blijven de kosten net zo hoog als voorheen. Echter de verloopdatum is wel al aangepast naar 2015.

Er zou een bevestigingsmail binnen komen op mijn e-mail adres. Echter bleef deze mail uit (ook in de spambox)

Kan iemand mij hiermee helpen? Of moet ik contact opnemen via telefoon of verkooppunt.

Met vriendelijke groet,
Tom
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Tom88
Als je een SimOnly abonnement hebt (gekozen) kan het zijn dat dit pas wordt aangepast als je nieuwe contractperiode begint,
Neem voor alle zekerheid even contact op met onze verkoopafdeling om het na te laten kijken.
Edgar74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren (03-05-'14) heb ik online een verlenging afgesloten met een Iphone 5S Gold 32 GB
Het nieuwe abonnement termijn (03-05-2014 t/m 03-05-2016).
Dat was met de eerst volgende keer inloggen op My Vodafone directbaar.
Maar ik heb geen bevestigingsmail met ordernummer ontvangen.

Mijn vragen: 1. worden nieuwe aanvragen/verlengingen automatisch verwerkt of door een team van medewerkers?
2. Waarom gaat een abonnements verlenging al in voordat een order verwerkt is en een klant nog niet in bezit is van het bestelde product?
ngssilva

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hello Vodafone.

First of all let me apologize for writing in english, but I still haven't learned enough Dutch to express myself.
Also, I have just a couple of questions that google translate can't simplify for me.

So my contract end on September 10th 2014, meaning that I can renew with a new phone tomorrow, 10th of May (4 months in advance). My current subscrition is around 55 euros and the new subscrition that I'm interested in is the Galaxy Note 3 with Red essencial. So basicaly 45 euros/month. So my question is, if I renew tomorrow what will be the monthly price? Old 55 euros or the new 45 euros? And what valor would I be charged this month since I'm starting a new contract on the 10th, almost middle of the month?

Also, can I just walk into a store and renew instantly and come out with my new phone and contract?

Sorry for all the questions and thank you for your time.

P.S. I remembered another thing. My wife is with KPN and her contract also ends in September. I was thinking that she can keep her iPhone from KPN and port her current number to Vodafone for a SIM only contract for 15 euros/month 300 min/500Mb. Is it possible to add that to my existing contract or should she make a new contract with Vodafone?
rbaaijens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi ik heb mijn abbonoment verlengd.. ( gisteravond )
maar ik heb geen bevestigings mail gehad...

ik heb een abbonoment met telefoon afgesloten.. sony xperia z1 enig idee hoelang het zal duren voordat hij word geleverd?

op mijn my vodafone staat alles al wel naar mijn nieuwe abbonoment

gr rob
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Rob, het zou kunnen dat de bevestigingsmail is blijven hangen, of dat hij misschien in je spamfolder zit. De exacte leverduur van een toestel kunnen we je via het forum niet vertellen. Reken op enkele werkdagen.
De exacte status kunnen mijn collega's je vertellen via de gratis nummers 0800-0200043 (online bestelling) of 0800-0560 (telefonische bestelling) en zij kunnen je ook de orderbevestiging nog even sturen 🙂
1Sjaek1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb gister via de telefoon een abbonemt afgesloten met iphone 4s.
Het was een aanbieding, nu was mijn vraag.
Wanneer wordt mijn telefoon ongeveer bezorgt?
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Via de telefoon hebben ze mij vertelt dat ik een e mail binnen kreeg maar heb nog niks?

Mvg sjaek
leipek

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vraag over levering van een nieuw toestel.
Ik heb de 11de verlengd en op de 12de bevestiging gekregen via me email en het abbonoment is de 12de meteen omgezet maar ook de betaling voor het nieuwe toestel is op de 11de gedaan en bevestigd en ook staat op jullie site dat de telefoon op voorraad is hoelang duurt het voor het geleverd word? bij orderstatus kan ik alleen maar zien dat me betaling is verwerkt.
albert1975

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ben afgelopen vrijdag weer abonement lid geworden na een jaar prepai heb daarbij ook een toestel genomen daar zit in cashback actie van 50 euro hoe kan ik die terug vragen heb de kassa bon van de vodafone winkel in hoogeveen
dus waar formulier te vinden en wat moet ik erbij voegen en waar heen te sturen me abonement gaat in 26-05-2014
telefoontoestel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo.
Mijn abonnement is op 9 mei verlengd maar met een abonnement met lagere maandeliikse kosten. Nu krijg ik ineens een rekening binnen die ruim hoger is dan ik zelfs voorheen betaalde. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Hoe kan dit opgelost worden?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@albert1975 Ik ga er even vanuit dat het om de Samsung Cashback actie gaat. Meer informatie daarover vind je hier

@telefoontoestel Neem hierover even contact op met onze klantenservice. Dit is een forum voor en door klanten. Andere klanten kunnen jouw gegevens niet inzien en dit oplossen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic