Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Introductie Safety Net app

Goedemorgen allemaal,

Vodafone heeft in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen een nieuwe app gecreëerd voor Android, die kinderen en ouders moet helpen om te leren hoe verantwoord om te gaan met een smartphone. Kinderen moeten vaak nog leren om verantwoord om te gaan met hun smartphone. Met de Safety Net app beheer je eenvoudig gesprekken, berichten, toegang tot internet en andere functies op het toestel van je kind. Je kunt ook bepalen op welk moment van de dag en week je kind toegang heeft tot deze functies.

Floor Klein is de marketeer achter deze app en zij zal zich dan ook zeer snel komen voorstellen hier op het forum om met jullie de discussie aan te gaan over deze nieuwe app. Wat kun je ermee? Waarom is het belangrijk om deze te gebruiken als je kinderen hun eerste (smart)phone krijgen? Wat zijn de voordelen? En nog meer....

Waar kun je de Safety Net app downloaden? Nou heel simpel, klik hier!
De Vodafone Safety Net app is gratis verkrijgbaar via Google Play. De app werkt op mobiele telefoons met Android-versies v1.6, v2.2 of v2.3 of latere versies.

Deel je vragen, opmerkingen en/of ervaringen met Floor over deze app.
Wij zijn erg benieuwd wat jullie van de app vinden en hopen veel feedback te ontvangen!

Je kunt ook altijd terecht op de officiële pagina: Safety Net, veilig gebruik van je smartphone.



4 Reacties 4
FloorKlein

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi allemaal,

Sinds 2,5 jaar werk ik met heel veel plezier bij Vodafone in het team dat ervoor zorgt dat we allemaal rekening houden met mens en milieu. Wat ik het leukste vind is dat we binnen en buiten Vodafone met heel veel mensen en organisaties contact hebt met als doel om gezamenlijk oplossingen te vinden voor maatschappelijke vraagstukken. Een voorbeeld daarvan is veilig smartphone gebruik.

Kinderen gebruiken steeds vaker mobiele telefoons, vanaf 12 jaar hebben nagenoeg alle kinderen een mobieltje.
Je zou kunnen zeggen, dat is mooi voor Vodafone. Maar we horen ook over problemen, zoals pesten via de mobiel, verslaafd zijn aan de mobiel, het bezoeken van websites die niet geschikt zijn voor kinderen en zelfs schulden door de mobiel. Vorig jaar hebben we hierover een bijeenkomst georganiseerd en hebben we gepraat met organisaties en experts die verstand hebben van digitale veiligheid. We hebben hier veel van geleerd en hebben sindsdien gewerkt aan een programma ‘Kinderen Veilig Verbinden’. Stapje voor stapje gaan we dit uitrollen.

Het eerste wat we hebben gedaan is de Vodafone Safety Net gelanceerd (zie www.vodafone.nl/safetynet). Later dit jaar gaan we ook meer voorlichting geven aan onze klanten over dit onderwerp. Ik heb zelf twee dochtertjes, als zij oud genoeg zijn wil ik ze met een gerust en veilig gevoel een mobiel kunnen geven. Ik weet dat het belangrijk is dat we ze daar goed in begeleiden, zodat zij er vooral plezier aan kunnen beleven.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie tegen veilig smartphone/tablet gebruik door kinderen aankijken? Welke problemen komen jullie tegen? En welke oplossingen zouden jullie handig vinden? Ik ga graag met je in gesprek zodat we ons programma kunnen verbeteren en kinderen zich veilig en verantwoord in de digitale mobiele wereld kunnen begeven.

Hartelijke groet,

Floor Klein



Q-Sholk

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
heee, wat ook handig is.... je kunt ook anonieme nummers hiermee blokkeren.
 
Voor mijn zoontje heb ik de app niet nodig, maar wel handig tegen irritante reclamebellers
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Ha ha ha dat is ook een optie natuurlijk 😄 en dat werkt prima ? ?
Q-Sholk

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ze hebben me nog niet gebeld. Dus het lijkt er wel op 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic