Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
FrankBerkvens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo ik heb 13-12 een bestelling geplaatst, ik was benieuwd naar levertijden en heb na mn bestelling gevraagd wanneer ik mn toestel kon verwachten in het zelfde gesprek toen werd verteld 4 tot 6 weken, ik was kwaad. Als het hele gesprek over een toestel gaat en jullie weten welk type dan kun je toch even iemand attenderen dat het niet voorradig is alvorens de bestelling wordt afgerond. Ik dacht laat ik de week erop eens informeren misschien dat er een partij binnen is en een medewerker vertelde me dat met 5 tot 10 dagen de telefoon geleverd zou worden, ik denk dat is krom dat correspondeert niet maar wellicht dat ik geluk heb.. die levering is dan is ongeveer nu.. ik wil graag weten wanneer ik mn toestel kan verwachten als mede een bevestiging van verlengen.
Vodafone laat niets van zich weten, sterker nog ik kan gewoon nog verlengen want die brieven krijg ik wel..

Het is allemaal mooi wat beloofd wordt aan de telefoon en hoe blij vodafone met je is als klant maar ik vind het ontzettend slecht dat de afhandeling en berichtgeving zo moeizaam en triest verloopt..

Vodafone mag zich wat mij betreft wat coulanter opstellen en zich eens in de klant verplaatsen want ik baal als een stekker, en als dit zo door gaat blijf ik geen vodafone klant!!
laurens325

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Pas maar op, ik wacht al sinds 25 oktober zonder duidelijkheid
Mieke_168

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Na alle negatieve berichten wil ik toch een positieve noot met mijn berichtje aan deze topic geven.
Afgelopen zaterdag een iphone 5s besteld, en dinsdag kreeg ik al een berichtje dat hij geleverd kon worden. Vanmorgen is hij geleverd en het is allemaal keurig en snel verlopen.
Ik ben heel tevreden over de service!

Groetjes!
G-J

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe is de huidige status van de levertijd voor de 5S?
FrankBerkvens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het moet niet al te lang meer duren zat vroeger bij Hi welliswaar duurder maar alles was geregeld en elke vraag werd beantwoord en hier laten ze je maar wachten. Ik wil de kleine letters wel eens lezen want als ik er nu nog onder uit kan kies ik er voor..

Is er ook niemand van Vodafone die reageert op dit forum? ik lees alleen klachten.. vooruit en een enkele tevreden klant..

Wie geeft ons duidelijkheid??
FrankBerkvens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net sms ontvangen dat ik hem vandaag ontvang ik snap er niets meer van maar uiteraard wel blij dat deze komt, ben benieuwd of alles nu klopt.

Iedereen succes met de afhandeling!
G-J

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi dat ie komt!

Het probleem zit hem natuurlijk bij Apple, maar als levrancier moet je natuurlijk niet zeggen dat hij beschikbaar is als je hem niet hebt. E.e.a. is gewoon een commercieel plaatje, want als je aangeeft dat de levering 4 weken duurt ben je je klant ook kwijt.

Wat ik wel jammer vind:
Telefonisch kom je niet verder dan je eigen voordeur. Men kan / wil ook niet aangeven wat online de levertijd is, en wat een winkelvoorraad is. Een winkel kan je ook niet bellen, valt onder het algemene nummer.
Vodafone Breda (geweest) geeft aan niets te kunnen aangeven wanneer wel beschikbaar, probeer belcomany eens.... :s

Ik moet mijn abbo binnenkort verlengen en mijn iPhone 4 is na nagenoeg 3 jaar aan het eind van zijn latijn, moet het dan toch een concurrent gaan worden....???
Edwindekieviet

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iemand die weet of de iphone 5s 32 gb silver op voorraad is?
En wat de levertijden zijn voor nieuwe red abbonees?
Heb besteld en ben nieuwsgierig, mailtje gekregen, over 5 werkdagen hoor ik meer...

was wel fijn geweest als de voorraad (duidelijker) op de site stond.

Anders had ik gewoon in de winkel bestelt namelijk.


lisettevdk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de iphone5s Space grey 16gb op 10 november 2013 online besteld als nieuwe klant

Na 3 weken wachten maar eens gebeld, ik zag op dit forum dat de meeste mensen die rond deze periode besteld hadden de Iphone al thuis hadden. Er werd mij gezegd dat er een fout in het systeem zat waardoor ze mij niet konden vertellen wanneer de Iphone geleverd kon worden. Maar ik kon wel mijn besetelling annuleren als ik dat wilde??? Heel apart. Ik moest dan wel 5 dagen wachten voordat ik een nieuwe bestelling kon maken. Wie zegt mij dat er dan niet weer hetzelfde gebeurd met een fout in het systeem. Toch maar de bestelling laten staan, had nu al zo lang gewacht, kan nog wel even wachten dacht ik.

1 week later nog steeds niks, weer gebeld. Ze konden nog steeds niks zeggen, ze vonden het allemaal erg vreemd en snapte er niks van... Als zij er niks van snappen hoe moet ik het dan wel snappen?
1 week later weer contact gehad; we werken eraan werd er gezegd. Inmiddels is het al 2014.

Van de week zie ik opeens dat het bedrag wat ik betaald heb voor de telefoon, terug gestort is op mijn rekening. Verder niks, geen communicatie verder vanuit Vodafone. Ik moet er zelf maar achter zien te komen dat mijn order geannuleerd is??? Zit je dan 2 maanden te wachten voor niks. Er wordt heel leuk gezegd; in de winkel kunnen ze je misschien het toestel leveren??

Na deze slechte ervaring had ik er geen behoefte meer aan om klant te woren bij Vodafone.

Ik heb gisteren de Iphone online besteld bij Hi! en hij is nu net al afgeleverd. Ik kreeg heel netjes de status te zien en de comunicatie was perfect.

Ik vind het jammer dat Vodafone iedereen zo aan het lijntje houdt en niet communiceert. Het heeft niks te maken met de voorraad of levering bij Apple, want bij Hi! hebben ze daar helemaal geen last van blijkt...
laurens325

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem. Is de iphone veel duurder bij Hi? Anders ben ik ook weg.
laurens325

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja, ik heb de keuze gemaakt. Ik ben weg bij vodafone. Hi heeft een super dekking in het land, niet duurder en spotify is gratis. Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Doei vodafone!!
Edwindekieviet

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Krijg je je aanbetaling dan terug? En hoelang duurt dat?
Ik ben ook langzaam aan het overwegen want ik lees hier grotendeels alleen maar slechte verhalen...
laurens325

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja, mij werd verteld binnen 14 dagen. Bij Hi heb je hem de volgende dag in huis, zelfs als je nummerbehoud hebt aangevraagd.
lisettevdk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb bij Hi de Iphone voor 1 jaar gekozen en ik betaalde maar 4 euro meer. Het maandbedrag voor een zelfde soort abonnement is hetzelfde.

Inmiddels nu de iphone 1 dag en ik ben er hartstikke blij mee. Bereik met Hi, (staat als KPN op je telefoon) is ook uitstekend. Internet is super snel.

Bij Vodafone is het totaalbedrag wat ik betaald had voor de telefoon volledig terug gestort op mijn bankrekening. Als je al lang zit te wachten en Vodafone kan je niks vertellen zou ik zeker overstappen naar een andere provider waar het wel goed geregeld is.

Succes voor iedereen die nog wacht.
jeroena

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 2 januari een iPhone 5s silver 16Gb besteld, want tijdens het gesprek werd aangegeven dat deze op voorraad zou zijn. Echter nadat ik de bevestiging van mijn abonnement heb ontvangen werd het heeeeel stil...
Er is op dit moment nog niets bekend over de levertijd. Ik heb gebeld en er werd verteld dat het twee weken zou duren. Maar net werd er via de chat verteld dat dat niet zeker is en er niets bekend is...

Heeft iemand ervaring met levertijd van dit model in deze periode?


AHF

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op 5 januari heb ik de iPhone silver 16 GB besteld, tijdens het bestelproces werd aan de rechterkant van de website aangegeven dat binnen een werkdag de bestelling werd verwerkt en het eventuele toestel per pakket post verstuurd zou worden. De verwerking (lees: automatische mail) werd idd binnen een dag ontvangen, maar er werd niet vermeld wanneer het toestel geleverd zou worden.

Na twee dagen gebeld met de klantenservice en de medewerker vertelde mij dat mijn order handmatig doorgezet moest worden, want er was iets fout gegaan. Dat was inmiddels gebeurd en ik zou die dag of anders de dag erop bericht moeten krijgen over de levering. Dat gebeurde niet, dus na die twee dagen weer gebeld naar de klantenservice. Tijdens dit gesprek wees een medewerkster mij erop dat in de algemene voorwaarden staat dat het toestel tussen de 5 - 10 werkdagen geleverd wordt. Afijn, de algemene voorwaarden heb ik niet helemaal doorgelezen. Plots werd de verbinding verbroken waarop ik meteen heb teruggebeld. Ik kreeg een andere medewerker aan de lijn, waarbij ik nogmaals mijn verhaal heb verteld en hem gevraagd om duidelijkheid over de levering. Hij vertelde mij dat het toestel niet op voorraad was en dat op vrijdag en op dinsdag de voorraden weer worden aangevuld. Ik vroeg hem daarop waarom de klant (ik in dit geval) hierover niet op de hoogte werd gehouden en waarop op de website wordt gesuggereerd dat het toestel voorradig is. Hierop kreeg ik een verhaal over dat de inhoud van de website niet altijd overeenkomt met de voorraden etc... Afijn, mocht ik voor volgende week vrijdag nog niks hebben gehoord, mocht ik weer bellen. Maar de medewerker ging ervan uit dat mijn order a.s. dinsdag meegenomen wordt met de verzending. Ik wacht het maar af...

Heb ook maar meteen een klacht/suggestie gemaild via de website over verbetering van de communicatie naar de klant...

Update 18:34: Zojuist heb ik bericht gekregen dat morgen mijn iPhone wordt geleverd!
AHF

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De telefoon is vanmorgen geleverd! Nu allemaal aan het ontdekken, want dit is mijn eerste iPhone ;).
jeroena

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste AHF,

Goed om te horen. Dat je telefoon geleverd is.

Wel vreemd overigens dat jij hem 5 januari besteld hebt en al ontvangen hebt terwijl ik hem op 2 januari besteld heb en nogsteeds niets vernomen heb???

Jeroen
AHF

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Jeroen,

Dat kan verschillende redenen hebben denk ik. Bij mij was het een verlening van een abonnement, was dat bij jou ook het geval? Of ben je een nieuwe klant? Er zijn vast nog meer redenen te bedenken, maar ik denk dat de klantenservice jou hierin het beste kan voorlichten :).
jeroena

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Van mij was dit ook een verlenging...
Ik heb overigens nog steeds niets vernomen of ontvangen... duurt wel erg lang ondertussen...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic