Qun

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk buiten bereik

Hallo,

Mijn telefoon (BB 9320) en ik zijn momenteel in Amerika. Over het algemeen gebruik ik hier een Amerikaanse telefoon en nummer, maar ik moest vandaag met mijn Nederlandse telefoon naar Nedeland SMS'en. Dit wil niet, ik krijg de melding "Netwerk buiten bedrijf".

Ik heb voor het laatst met de telefoon naar Nederland gesmst op 3 mei en voor het laatst een SMS ontvangen op 26 mei (Vodafone: "Welkom in Amerika". Dank je wel, daar ben ik al een half jaar.)

De telefoon heeft automatisch voor het 3g netwerk van AT&T gekozen

Ik heb het volgende geprobeerd
- Harde reset
- Overschakelen op ander netwerk: T-mobile (kon niet, alleen SOS)
- Overschakelen op ander netwerk: AT&T 2g (zelfde foutmelding)

Ook heb ik met de telefoon naar zowel een Nederlands als een Amerikaans nummer gebeld, beide werken naar behoren.

Het nummer van de SMS centrale is ingesteld op +316540881000. Inclusief de +31

Wat kan ik doen, wat kan ik doen....?



2 Reacties 2
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Qun ,
bedankt voor het sturen van je bericht. Dat is een vreemde foutmelding die je krijgt, als je wel kunt bellen. Netwerk bezet komt af en toe voor als het in een bepaalde regio erg erg druk is. Kun je aangeven of het nog steeds speelt, of dat het eenmalig was.

Groetjes,
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Probeer eens meerdere keren achter elkaar verbinding te maken met T-Mobile? Kijken of dat werkt? 3 of 4x achter elkaar proberen? Of een kwartiertje laten liggen nadat je hem hebt geselecteerd ofzo.

Vreemd verder, zou gewoon moeten werken via allebei. Hopelijk lukt het via T-Mobile wel!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic