flapske_kort

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMS: alleen sturen, niet ontvangen (vandaag afgesloten nieuw abonnement)

Hoi,
 
Ik heb vanmiddag een nieuw abonnement afgesloten bij Vodafone (RED) in de winkel in Beek LB.
Meteen wilde ik de MyVodafone App installeren op de smartphone (HTC One SV), maar bij het registreren kom ik niet verder dan stap 2 (invoeren tijdeljike code). Ik merkte dat ik geen sms ontving. Heb toen een sms verstuurd van andere mobieltjes (T-MObile & KPN), maar ook deze kwam niet aan op het toestel.
Wel lukt het me om sms'jes te versturen, maar als ik hier op reageer (op het andere mobiele nummer) ontvang ik nog steeds geen sms bericht.
 
Graag advies en/of oplossing hiervoor!
Alvast bedankt voor het nakijken en reageren.
 
 
Gr.
Filip
 
3 Reacties 3
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi flapske_kort,

Het kan zijn dat het nummer nog correct op het netwerk geplaatst moet worden. Je kunt dit ook zelf forceren door je simkaart even uit je toestel te halen. Het nummer zal daardoor opnieuw op het netwerk geplaatst worden.
flapske_kort
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Linda,

Bedankt voor je reacite.
Helaas heeft dit niet geholpen.
Ik heb zojuist geprobeerd om te bellen naar het nieuwe 06-nummer, maar dan krijg ik de melding "dit nummer is niet bereikbaar. U word doorgeschakeld".

Dus situatie is nu: ik kan wel gesprekken opzetten (door zelf te bellen) en sms versturen, maar ik kan geen gesprekken ontvangen en ook geen sms ontvangen.
Ik denk dat er iets niet goed geconfigureerd is voir dit nummer in (een van de) systemen.

En ik kan de klantenservice niet bereiken omdat het helaas en feestdag is (eerste keer dat ik hiermee te maken krijg trouwens, ken het alleen van kerst en oud&nieuw) .
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi flapske_kort,

Via het forum heb ik helaas geen toegang tot je gegevens, maar mijn collega's op Twitter en Facebook zijn vandaag ook aan het werk. Heb je Facebook of Twitter? Je kunt hen eventueel een privéberichtje sturen, dan kunnen ze een aantal zaken voor je nakijken.

Zou je nog 1 ding kunnen proberen? Zoek via het toestel handmatig even naar beschibare providers > selecteer een willekeurig ander netwerk (geen Vodafone) > je krijgt nu een melding dat je geen verbinding kunt maken > selecteer vervolgens weer Vodafone NL. Op deze manier forceer je eigenlijk een nieuwe aanmelding op ons netwerk. Kun je nu wel sms berichten ontvangen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic