cmiddelhoff

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sd Kaart Alleen Lezen

Hallo,

Mijn HTC Desire geeft sinds een week als ie opstart de melding Gekoppeld Alleen lezen er is een onverwacht probleem opgetreden.
Het gekke is dat ik niets van mijn SD-kaart kan lezen. Ik heb geen toegang tot bijv. mijn foto's en ik kan ook geen nieuwe foto's maken (en opslaan op SD). Het probleem geldt niet alleen voor foto's, maar voor alles opslaan/lezen van mijn SD.

Als ik mijn telefoon met mijn pc verbind dan kan ik hem niet als disk drive vinden.

Op diverse (engelse) forums heb ik gelezen dat er meer mensen zijn met deze problemen en als je je kaart formateert het probleem (in ieder geval enige tijd) weg is. Nu wil ik liever niet mijn data kwijt. Ander probleem is dat de optie SD kaart formateren niet beschikbaar is (lichtgrijs) en er gebeurt niets als ik erop druk.

Help! Ik kan nu niet optimaal gebruik maken van mijn telefoon en baal als een stekker!!!

Groetjes,
Christel
5 Reacties 5
BjornB

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Christel,

Gezien er nog geen andere reacties zijn op jouw vraag wil ik je hier graag mee op weg helpen.
Jouw probleem lijkt zich voor te doen in de SD kaart zelf, een SD kaart die niet te lezen is en waarbij ook niks opgeslagen kan worden klinkt als een defecte SD kaart.
Om hier zekerheid over te krijgen zou ik de SD kaart eens proberen in een ander apparaat (zoals bijvoorbeeld een Memory Card lezer of een ander mobiel toestel).
Blijkt dat de SD kaart hier wel gelezen wordt dan doet het probleem zich daadwerkelijk in het toestel voor, dit kan zowel in de software als hardware liggen.
Zo kan het probleem zich voordoen bij de SD kaart lezer van het toestel maar ook door de software niet herkend worden. Mijn advies in dat geval het toestel op sturen ter reperatie zodat beiden nagelopen kunnen worden.

Allicht hebben andere forum gebruikers nog andere oplossingen?

Met vriendelijke groet,

Bjorn
Vodafone Forum Team.
gijsfox

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Björn en Christel,

ik ben in het bezit van een HTC Desire, met eveneens een SD-kaart. Sinds afgelopen week heb ik last van exact hetzelfde probleem zoals Christel dat beschrijft. Ik heb vervolgens een SD-kaart adapter gebruikt om de SD-kaart in m'n computer te kunnen steken zonder dat deze in de telefoon zit. Vervolgens 'zag' mijn computer de SD-kaart wel en kon ik er alles weer mee doen. Na wat bestanden te hebben verwijderd heb ik de SD-kaart weer in mijn telefoon gedaan en deze aangezet. Binnen een minuut of twee verscheen dezelfde melding weer, met name als ik gebruik maak van Whatsapp (gratis sms- en multimediadienst). Foto's maken, openen en opslaan is er helaas ook niet meer bij.
Wat ik verder vreemd vind: Ik kan dus geen beroep doen op de fotofuncties, wel kan ik muziek openen en afspelen. Deze muziek komt van mijn SD-kaart, waar dus ook de foto's en filmpjes zijn opgeslagen.

In het zoeken naar een oorzaak kan ik maar 1 ding bedenken dat er iets mee te maken kan hebben: Afgelopen week had ik de telefoon op mijn pc aangesloten om wat bestanden op de pc te zetten. Toen de telefoon daarmee klaar was lag hij (nog aangesloten) op het bureau. Vervolgens liep ik langs mijn pc richting woonkamer en tikte per ongeluk de USB-kabel uit de aansluiting van de computer. Zonder gebruik te maken van de optie 'Hardware veilig verwijderen' dus. Ik heb geen idee of dit wellicht van invloed is geweest op het ontstane probleem, het is de enige optie die ik kan bedenken. Tegelijk denk ik dat het er niks mee te maken heeft, aangezien Christel exact dezelfde klachten omschrijft.

Wellicht is er iemand op dit forum die raad weet, ik wil zo lang mogelijk uitstellen dat ik de telefoon moet opsturen ter reparatie (duurt namelijk enkele weken).

Alvast bedankt!
Groeten Gijs
gijsfox

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Christel,

Ik heb zojuist een directe mail naar HTC zelf gestuurd, met daarin het probleem van de HTC Desire omschreven. Ik heb ook vermeld dat ik niet de enige ben met het probleem, refererend aan jouw verhaal. Wellicht dat je zelf ook een bericht wil schrijven, hier is de link: http://www.htc.com/nl/cs_mail.aspx

Groeten Gijs
N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels, na wat zoeken op internet, is mij bekend geworden dat dit alle HTC Desire's met een SAMSUNG geheugenkaart treft.
De geheugenkaart laten opsturen ter reparatie zal vervolgens zorgen voor een vervanging (uit andermans ervaring in ieder geval).
Je krijgt dan een nieuwe geheugenkaart terug. EN! Probleem opgelost.
Johu

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede tips Niro!

Thanx!


Inmiddels, na wat zoeken op internet, is mij bekend geworden dat dit alle HTC Desire's met een SAMSUNG geheugenkaart treft.
De geheugenkaart laten opsturen ter reparatie zal vervolgens zorgen voor een vervanging (uit andermans ervaring in ieder geval).
Je krijgt dan een nieuwe geheugenkaart terug. EN! Probleem opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic