Berend11

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smart 4 turbo kan simkaart van ziggo niet lezen.

Smart 4 turbo is nu na een jaar simlock vrij gemaakt door Vodafone.Nu eenAbonnement van ziggo maar de smart 4 kan de simkaart niet lezen. Telefoon reeds 2x door Vodafone verstuurd voor reparatie echter aan het toestel ligt het niet. Er wordt gezegd dat dit toestel niet matcht met ziggo. Zijn hier ervaringen mee??
Vodafone Delfzijl wil wel tegemoet komen door 50% korting te geven op een nieuw toestel, de opvolger van de smart 4 turbo. Ik ga hier niet mee akkoord.
22 Reacties 22
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Berend11, welkom op het Vodafone Forum! Ik zie dat je je bericht twee keer hebt geplaatst. Ik heb daarom één gearchiveerd zodat we met deze verder kunnen gaan. Er zijn geen problemen bekend met dit toestel i.c.m. andere simkaarten. Is de simkaart zelf ook al vervangen?
Berend11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op aanraden van Vodafone hebben we een nieuwe simkaart aangevraagd. Probleem blijft.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Berend11, is de simkaart van Ziggo ook al getest in een ander toestel? Werkt de simkaart dan wel?
Berend11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja is ook getest in andere toestellen dan werkt deze wel.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Berend11, helaas heb ik dan ook geen andere oplossing. Ik heb bij onze technische afdeling navraag gedaan, maar het toestel zou gewoon met andere providers moeten werken. Werken andere simkaarten van andere providers wel? Bijvoorbeeld van KPN of T-Mobile? Als deze wel werken zou het toch iets moeten zijn met de simkaarten van Ziggo. Als deze ook niet werken is het wél een probleem met het toestel en zal het toestel opnieuw nagekeken moeten worden door de reparateur.
Berend11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Samengevat ziggo simkaart werkt in elk willekeurig toestel, het ligt dus niet aan de ziggo simkaart.
mijn eigen simkaart van tmobile werkt ook in het (defecte) toestel.
De simkaart van mijn vrouw KPN werkt niet in het (defecte) toestel. We zijn inmiddels 3x in de Vodafone winkel geweest, en telkens een andere medewerker. Twee medewerkers hebben hun eigen privé simkaart in het (defecte) toestel geplaatst met positief resultaat. Bij de derde medewerker negatief.
Kortom van het kastje naar de muur. Er zit garanantie op het toestel, en is inmiddels als 2x verstuurd met als resultaat technisch in orde.
Bijzonder, ik wil graag een oplossing en geen korting op een nieuw toestel.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Berend11

Is de simkaart op maat geknipt? Of is hij fabrieks af dit formaat?

Dat de T-Mobile simkaart wel werkt betekend dat het toestel wel degelijk simlock vrij is.

Mag ik vragen wat u verstaat onder "niet werken" ? Moet de pincode van de simkaart worden ingevuld naar dat deze is geplaatst? Of blijft dit ook uit?

Ik hoor graag van u,
Berend11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Simkaart is fabrieks af op maat.
Boven in het scherm verschijnt het icoontje van de simkaart met een kruis erdoor met de melding geen service.

Anonymous
Niet van toepassing
In een ander toestel doet de simkaart van ziggo het wel toch?
Berend11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Zou u een stukje dubbel gevouwen papier / afgebroken platte tandenstoker / iets anders duns tussen de simkaart en de ribbon kunnen doen?

Zo dat de simkaart goed tegen de connecties wordt gedrukt.

Ribbon = ijzeren plaatje waar je de simkaart onder schuift.


Berend11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na enige inspanning een dubbel gevouwen papiertje klem gezet.
Helaas zonder positief resultaat.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Berend11

Ik hoopte dat de ziggo simkaart dunner was, waardoor die niet goed contact maken. Maar dit blijkt dus (met deze test) ook niet zo te zijn.

Misschien een gekke vraag, maar heeft er al een sim maart in het toestel gewerkt die anders is dan die van vodafone? Die van T-Mobile van uw zelf toch?

Ik begin nu toch ook een beetje op te raken qua ideen. Want even samenvattend:
- Het defecte toestel pakt de simkaart van uw (T-Mobile) wel
- Het defecte toestel pakt de simkaart van uw vrouw (KPN) niet
*Door dat de simkaart van T-Mobile werkt, kan het niet aan de simlock liggen

- Het defecte toestel pakt de simkaarten van Ziggo ook niet wanneer die stevig aangedrukt is.
* Slechte contacten kunnen dus ook niet de oorzaak zijn.

- De telefoon is niet random er in, welke simkaarten wel of niet gepakt worden en pakt deze ook constant?
* Dus het ligt echt aan de combinatie Telefoom en Simkaart

Vreemd verhaal... ik denk er nog is over
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Berend11 , het is inderdaad een vreemd verhaal dat sommige simkaarten het in het toestel wel doen en dat een KPN en een Ziggo simkaart het plots niet doen. Het zou interessant zijn, mocht je nog een andere simkaart van Ziggo of KPN hebben om deze te testen.

In principe moet het toestel echter gewoon met deze simkaarten kunnen werken. Ik kan dan zelf op dit moment ook geen ander advies bedenken dan de reparatie van het toestel.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Berend11 ik ben erg benieuwd! Heb je jouw toestel in de tussentijd al ter reparatie aangeboden?
Berend11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone Delfzijl weigert dit. Toestel is reeds 2x verstuurd en ligt volgens de kenners niet aan het toestel.
Als je iets voor mij kunt betekenen graag.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Helaas kunnen we hier verder dan niks in betekenen Berend11 , als bovenstaande opties geen oplossing hebben geboden zijn er verder geen andere mogelijkheden. 😞
Berend11
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus van het kastje naar de muur. Er zit garantie op het toestel dus ik verwacht ook een oplossing.
Wel tegenstrijdig dat de ene moderator zegt repareren en de ander geen zegt oplossing ????.
Anonymous
Niet van toepassing
: er wordt duidelijk aangegeven dat....bovenstaande opties geen oplossing hebben geboden zijn er verder geen andere mogelijkheden.
Oftewel je kunt hem laten repareren. :;)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic