Knidreeg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tegoeden worden niet weergeven / zijn bevroren

L.S.
 
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een iPhone Extreem 100 abonnement afgesloten in de Apple store in Amsterdam. Na dit nieuwe abonnement in gebruik genomen te hebben kan ik niet meer op de site en ook niet meer in de MyVodafone App mijn tegoeden zien. Ik heb hier over al 2x contact opgenomen met de klantenservice via 1201, en zou over dit probleem teruggebeld worden. Dit is helaas niet gebeurd.
 
Ik begrijp uit posts op jullie forum dat er problemen zijn bij het tonen van de 10GB extreem veel internet bundel en er bijv. slechts 1000MB staat in MyVodafone. Ik heb echter het probleem dat er bij mij helemaal niks met mijn meters gebeurt: Mijn internet tegoed staat al de hele maand op 2643,20 MB, en mijn beltegoed staat al de hele maand op €37,27. Ook zie ik mijn verbruik buiten mijn tegoed. Deze is ironisch genoeg wel up-to-date. Voor de duidelijkheid: deze waardes zie ik ALLEEN in de MyVodafone App. In de webbrowser krijg ik een foutmelding en zie ik helemaal geen tegoeden. 'Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw, of neem contact op met Vodafone Klantenservice: 1200.' Als ik mijn tegoed per SMS opvraag krijg ik alleen een SMS terug met mijn data tegoed: 2643MB, al de hele maand dezelfde waarde.

Ik zou graag in MyVodafone mijn verbruik kunnen zien. Zeker als het gaat om bellen, want ik mag weliswaar onbeperkt bellen naar vaste nummers en mobiele vodafone nummers, maar niet naar andere mobiele nummers. Ik bel veel en ik heb al zo'n duur abonnement dat ik daar niet graag nog eens overheen ga. Daarnaast zou het ook handig voor mij zijn om mijn dataverbruik te kunnen zien. 
 
Ik begrijp uit de telefoontjes die ik met de klantenservice heb gehad dat ik omdat ik een 2e versie heb van dit abonnement, ik onbeperkt internet, bellen en SMS heb. Dit zie ik aan het feit dat er in MyVodafone wordt getoond 'iPhone-2-extreem'. Ik zou ook graag in MyVodafone zwart op wit terugzien wat er precies in mijn abonnement zit, want ik zie weliswaar op de site het volgende staan: 
 
iPhone Extreem € 100

  • Mobiel internet: 10 GB met max. snelheid, daarna onbeperkt 32 kbp/s
  • Onbeperkt bellen naar alle vaste nummers en mobiele Vodafone nummers binnen Nederland
  • Onbeperkt sms en mms
echter toen ik mijn abonnement afsloot in de Apple store, werd mij nog verteld dat dit abonnement 3GB had, 750 minuten en onbeperkt SMS. Ik moet er nu maar blind op vertrouwen dat omdat er een '2tje' bij mijn abonnement vermeld staat, ik inderdaad van alles onbeperkt gebruik kan maken, totdat ik straks hoge rekeningen krijg omdat ik over 750 minuten ben gegaan, terwijl ik die minuten niet eens kan controleren in mijn tegoeden, omdat Vodafone zijn zaakjes weer eens niet op orde heeft.
 
Ik heb al eens eerder meegemaakt dat mijn vaste maandelijkse kosten ineens 10 euro hoger werden terwijl ik 100% zeker weet dat ik mijn abonnement voor een vaste prijs voor 2 jaar had afgesloten. Natuurlijk kon ik niet meer aantonen dat dit inderdaad zo was. Daarom zie ik nu graag duidelijk terug wat er precies in mijn abonnement zit, en dan niet slechts in de vorm van het '2tje' dat in 'iPhone-2-extreem' staat vermeld. Daarnaast zie ik graag een oplossing voor de weergave van mijn tegoed en verbruik.
 
Met vriendelijke groet,
 
Thijs Geerdink
 
 
3 Reacties 3
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Knidreeg,

Als je een iPhone-2 Extreem abonnement hebt, dan maak je als het goed is gebruik van de 10GB bundel. De 10GB bundel wordt op dit moment (nog) niet weergegeven bij tegoed en verbruik. Als het Internet Maximaal Pakket voor €0,- geactiveerd is, dan maak je gebruik van de 10GB bundel. Ik kan helaas niet garanderen of de bundelgrootte van 10GB in de toekomst wel te zien zal zijn bij tegoed en verbruik.

Sinds wanneer is je nieuwe abonnement omgezet? Het kan namelijk in het begin eventjes duren voordat alle informatie zichtbaar is op My Vodafone.


Knidreeg schreef:
L.S.

echter toen ik mijn abonnement afsloot in de Apple store, werd mij nog verteld dat dit abonnement 3GB had, 750 minuten en onbeperkt SMS. Ik moet er nu maar blind op vertrouwen dat omdat er een '2tje' bij mijn abonnement vermeld staat, ik inderdaad van alles onbeperkt gebruik kan maken, totdat ik straks hoge rekeningen krijg omdat ik over 750 minuten ben gegaan, terwijl ik die minuten niet eens kan controleren in mijn tegoeden, omdat Vodafone zijn zaakjes weer eens niet op orde heeft.



Dit zijn de oude voorwaarden, voordat we de 10GB bundel hebben ingevoerd. De nieuwe voorwaarden zijn: Mobiel internet: 10 GB met max. snelheid, daarna onbeperkt 32 kbp/s, Onbeperkt bellen naar alle vaste nummers en mobiele Vodafone nummers binnen Nederland en Onbeperkt sms en mms. Dit kun je ook terugzien op de volgende pagina: http://voda.fo/ne/iphoneabo

Mocht je toch nog twijfels hebben over de voorwaarden van je abonnement, dan kan een medewerker van de klantenservice jouw nummer natuurlijk altijd even controleren. Je kunt onze klantenservice bereiken via 1201, maar natuurlijk ook via Social Media (Twitter, Facebook of Hyves). Één van mijn collega's kan je nummer dan direct even nakijken.
Knidreeg
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Robbie,
 
Bedankt voor je antwoord. Ik had inderdaad al op het forum gevonden dat als ik de Internet Maximaal Blox heb dat ik dan 10GB internet heb. Het is jammer dat dit niet goed getoond kan worden in MyVodafone, maar niet heel rampzalig aangezien dit zo goed als onbeperkt internetten is.
 
Mijn bundel is nu een maand aangesloten en ik heb al twee keer met de klantenservice gebeld en twee keer werd mij verteld dat de 'tweede versie' van dit abonnement van de nieuwe voorwaarden gebruik maakt die je inderdaad kunt lezen op de site die je geeft, de site die zij mij ook al hebben toegemaild.
 
Het probleem is dat ik het volgende nog steeds zie staan in MyVodafone
 
http://s7.postimage.org/cytle7wxn/foto.png
 
Allemaal leuk en aardig dat er in de voorwaarden staat dat ik nu onbeperkt kan bellen (en internetten en sms'en), maar ik zie het nergens terug, en ik moet er maar op vertrouwen dat ik niet de 750 minuten heb zoals in de screen, maar onbeperkt, omdat er een '2tje' bij mijn abonnement vermeld wordt. Dit lijkt me toch niet de bedoeling, en het lijkt me wenselijk dat ik kan terugzien in MyVodafone dat ik inderdaad onbeperkt kan bellen (internet zie ik dan dmv het Internet Maximaal Pakket en SMS zie ik wel terug).
 
Daarnaast zou het geen overbodige luxe zijn om, als jullie de internet meter dan al niet aan de praat krijgen, er voor te zorgen dat ik wel kan zien hoeveel minuten ik nog mag bellen (dus het tegoed dat er af gaat als ik niet bel naar vaste nummers of mobiele vodafone nummers).
 
Groet
 
 
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Knidreeg,

Ik kan me voorstellen dat het allemaal erg verwarrend is en ons zomaar op ons woord vertrouwen is dan ook moeilijk omdat het in het verleden ook misgegaan is.

Ik raad je aan om nog een keer de klantenservice te bellen (of contact op te nemen via social media) en te vragen of ze voor jouw My Vodafone (en app) een case willen maken omdat de meters niet meelopen en de site helemaal niet bij je werkt. Dan kan dit in ieder geval werkend gemaakt worden zodat je inzicht krijgt in je abonnement.

Het zou zo moeten zijn dat je beltegoed wel afneemt en de eerste 3gb ook en dat je het daarna niet meer kunt zien. Nog steeds niet optimaal totdat het natuurlijk helemaal aangepast is. Maar dan heb je een indicatie van hoe ver je met je abo bent.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic