Roy123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vragen rondom fraude met 'sim-swapping'

Beste Vodafone,

Ik heb enkele vragen rondom het nieuwe verontrustende fenomeen 'sim-swapping':

1. Wat zijn de veiligheidsmaatregelen die jullie treffen om ‘sim-swapping’ te voorkomen?
2. Zijn er in 2018 al gevallen van ‘sim-swapping’ bekend bij Vodafone? Zoja, hoeveel precies?
3. Ondernemen jullie bij Vodafone extra maatregelen n.a.v. de recente berichtgeving rondom ‘sim-swapping’?
4. Hoe kunnen klanten van Vodafone zich beter beveiligen tegen 'sim-swapping'?

Dank alvast!
3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Roy123

Welkom op de Community.

Goed dat je zo alert bent!
Je kunt met de klantenservice een wachtwoord afspreken naast de verificatie. Hierdoor dient ten allen tijde het wachtwoord genoemd te worden voordat er iets gedaan kan worden in het systeem. Daarnaast wordt er ook nog een sms verificatie gedaan.
Ik heb geen inzicht vanuit hier of het al is voorgekomen bij klanten.
Roy123
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kunt een wachtwoord afspreken, maar dit is dus niet verplicht? Ik neem aan dat 99% van de mensen dit niet doen en dus meer kans lopen op sim swapping?

SMS verificatie, wordt dat echt 100% van de gevallen gedaan bij een dergelijk telefoontje waarbij wordt aangegeven om het 06 nummer om te zetten op een nieuwe kaart?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
We wijzen klanten hierop en bij een simwissel wordt ook een sms verificatie gedaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic