shoppy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

oud telefoonummer

Volgens https://electronica.infonu.nl/diversen/153496-mobielnummer-achterhalen-hoe-doe-je-dat.html behoort het oude telefoonnummer van mijn zoon bij Vodafone, daarom stel ik hier mijn vraag.

Mijn zoon is ruim 4,5 jaar gelden overleden en ik heb kort getracht zijn telefoon te openen om eventuele laatste berichten te kunnen lezen en contacten te achterhalen zodat we ze op de hoogte konden brengen.
Dat is allemaal niet gelukt en is uiteindelijk de telefoon naar fabrieksinstellingen teug gebracht.

Ik zou dat telefoonnummer nu graag zelf willen hebben en zou dus graag willen weten of dat überhaupt kan en zo ja, hoe dan?

Iemand die me daarmee op weg zou kunnen helpen.

John

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
shoppy
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sharon heeft haar uiterste best gedaan maar het is helaas niet gelukt.
Ik dank iedereen en leg me er maar bij neer.

John

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @shoppy 
Oei, wat vervelend zeg en begrijp dat je graag het nummer van je overleden zoon terug zou willen hebben. Echter, dit is niet mogelijk omdat deze in een wachtruimte komt en na een bepaalde tijd weer weggegeven mag worden. Het is nog een wonder dat het nummer na 4,5 jaar nog niet is uitgegeven. Nummers die niet meer in gebruik zijn worden uitgegeven zodra Vodafone deze weer mag uitgeven. Echter, het is niet mogelijk om nummers die je niet meer hebt, om deze opnieuw aan te vragen. Nummers worden automatisch vrij gegeven en als jij een nieuw abonnement neemt dan krijg je gewoon weer een ander nummer. Je kan dus geen nummer verzoekjes doen

 

Misschien nog wat handige info:
Eventuele laatste berichten zullen ook niet meer terug te halen zijn, want het abonnement is verlopen. Berichten, die eventueel via WhatsApp zijn verzonden, blijven op de server van WhatsApp slechts 30 dagen staan en worden daarna gewist. Als deze niet zijn aangekomen op een mobiele telefoon (tenminste, zoiets heb ik gelezen op internet, je zou dit nog kunnen navragen bij WhatsApp of bij een ander app programma waar je info van terug wilt).

Als hij de contacten op z’n telefoon had staan dan zou je eventueel nog kunnen kijken of er een backup is gemaakt en of je misschien de contacten via Google kan terug vonden of de backup terug kan plaatsen op de telefoon. Neem aan dat het een Android telefoon was, dan is het misschien mogelijk om dit ook online te bekijken. Zelf geen ervaring met Android, dus ik weet niet hoe dit kan en of dit mogelijk is. Ik weet in ieder geval dat het bij Apple wel kan. Wanneer je dan inlogt online via iCloud dan kan je alle informatie terug vinden, mits deze natuurlijk online zijn opgeslagen en niet in de telefoon, want dan ben je dat echt kwijt!

Mochten er nummers op z’n simkaart hebben gestaan dan zou je kunnen kijken of een GSM winkel deze kan uitlezen via een speciaal simkaart uitlees apparaatje. Dit gebruiken ze om nummer om te zetten van de ene simkaart naar een andere. Misschien dat ze daar dan nog iets kunnen doen??

Het is wel een hele moeilijke vraag, als ik eerlijk moet zijn. Zeker om de reden die je aangeeft. Je zou eventueel de klantenservice van Vodafone nog kunnen bellen maar daar verwacht ik ook niet zoveel van. Er komen hier ook nog Vodafone Community medewerkers online om mensen te helpen, misschien dat die je nog een antwoord kunnen geven. Wacht daar nog even op en help met je mee hopen dat ze nog iets kunnen maar verwacht dit niet omdat er al meer mensen hier online gevraagd hebben of ze een oud nummer terug konden krijgen en die kregen ook allemaal bovenstaande info te lezen. 

Sterkte en succes en laat nog even weten wat je hebt gedaan en of het allemaal is gelukt.

shoppy
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Energieboy
Ik had al begrepen dat het lastig zou worden.
Er zijn geen backups gemaakt indertijd want ik heb wel zijn emailadressen kunnen openen en zijn cloud omgeving.

Ondertussen wel de meeste van zijn contacten weten te achterhalen via zijn vrienden en bekenden maar ik zou nu gewoon graag zijn nummer voor mij zelf willen hebben voor het geval dat er toch nog eens iemand contact zou opnemen met hem.
De afgelopen jaren zijn er via Social Media flink wat reacties geweest van vrienden en die koester ik natuurlijk stuk voor stuk.
Als het allemaal niet lukt leg ik me er bij neer maar zou het wel gaaf vinden wanneer het wel kan.

John

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Hoi @shoppy 

Ik begrijp je verzoek. Echter, de grote vraag is; wat is de huidige status van het abonnement/mobiele nummer? Is het nummer nog actief met een abonnement bij ons? Dat kan ik niet concreet uit je verhaal opmaken. Is het abonnement verlopen en het nummer afgesloten? In dat geval, is het nummer waarschijnlijk alweer vrijgegeven voor een ander abonnement. Want de status van het mobiele nummer is afhankelijk van het abonnement en niet van het toestel. 

Mocht je dit niet zeker weten, stuur me dan in een privébericht het betreffende mobiele nummer, en overige NAW-gegevens van je zoon: naam, toenmalig adres + postcode, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van zijn toenmalige rekeningnummer. Dan kan ik met je meekijken. 

shoppy
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sharon heeft haar uiterste best gedaan maar het is helaas niet gelukt.
Ik dank iedereen en leg me er maar bij neer.

John

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic