pleunis

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slechte dekking lochtstraat stramproy

Ik ben overgestapt van KPN naar Vodafone omdat KPN een slechte dekking heeft op de Lochtstraat in Stramproy.
Nu heeft onlangs Vodafone in de mast op de Lochtstraat de UMTS uit de mast weggehaald, met als resultaat dat we nu een slecht of geen bereik meer hebben voor mobile telefoon of internet.
Waar moeten we nu heen of wat moeten wij nu doen.??
6 Reacties 6
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hoe weet je dat ze dat hebben gedaan? Is het niet gewoon een storing op 3G? Normaal wordt er juist nog steeds 3G bijgeplaatst en zijn er steeds meer 3G-masten zonder dat er 2G bij zit.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heyhey,

Ik heb even de dekking bekeken in die omgeving en ik zie dat er in de buurt een mast staat, echter heeft deze mast nooit UMTS(3g) gehad. Ik kan dan ook niet verklaren waarom je eerst wel 3g dekking gehad hebt.
Wat ik wel zie is dat er een nieuwe mast in de planning staat in het verlengde van de lochtstraat. Deze mast zal zowel 2g als 3g ondersteunen. Wanneer deze mast precies gebouwd gaat worden kan ik helaas niet zeggen, dit kan enkele maanden in beslag nemen.
pleunis
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat ik gezien heb dat ze in de mast bezig waren en na enkele mailtjes met Vodafone hebben ze mij laten weten dat ze de UMTS in de Lochtstraat weggehaald hebben en op de Amentstraat bijgeplaatst.Wij zitten in de grensstreek en nu hebben we dus steeds de dure Belgische verbinding. AP
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi pleunis,

Je kunt je toestel in dat geval het beste op 'handmatig' zetten in plaats van 'automatisch' met betrekking tot het netwerk. Zo kun je geen contact maken met het buitenlandse netwerk.
pleunis
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi Annabelle,
Wat leuk bedacht, alleen is het bereik vaak zo slecht dat ik dan niet kan bellen of internetten en niet bereikbaar ben.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Pleunis,

Lukt het ook niet als je je toestel op alleen 2G instelt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic