christel31

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi router problemen

Ik heb ook zo'n draadloze wifi router van vodafoon waardoor we met meerdere mensen de internetverbinding kunnen delen. Werkt prima! Ik heb een internetabbo van vodafone en werkt echt goed. Nu heb ik een nieuw abbo afgeslote, vodafoon red. Hierbij heb ik 2 simkaarten ontvangen. Nu is van die 2e kaart de bedoeling dat je hem bv op een tablet kan gebruiken. Als ik dat kaartje in de wifirouter stop, krijg ik echter geen verbinding met internet. De pc krijgt wel verbinding met de wifirouter, maar vraagt om aanvullende gegevens. Als ik daarop klik ga ik naar het programma van vodafone en hier moet ik mijn pincode ingeven. Deze melding staat ook op de router zelf. Als ik de pin ingeef kom ik echter niet verder, dan krijg ik nml de melding dat ik geen internetverbinding heb.
Bij de verbindingen zelf op de pc staat de wifi wel, heb ik wel verbinding maar een beperkte toegang. (geen internettoegang)
Kan iemand mij helpen? Heeft iemand ervaring met de 2e simkaart van vodafone red?
 
Dankjewel alvast!
2 Reacties 2
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Christel,

Heb je zo'n draadloze Wi-Fi hotspot?

Anders begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.

Vermoedelijk moet je in de instellingen even het APN toegangspunt wijzigen. Ik heb er zelf geen een dus kan je niet precies zeggen waar in de instellingen je deze kunt vinden.

Er zijn er 2 dus het is een kwestie van wijzigen. Waarschijnlijk staat er nu office.vodafone.nl en deze moet je dan wijzigen naar live.vodafone.com (of andersom).

Mocht dit de oplossing zijn voor je probleem, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi christel, je hebt neem ik aan een Multi-sim bij je RED abonnement gekregen en in zo'n MiFi apparaat als Robert laat zien gestopt?

Staat de mifi ingesteld op het juiste internet-toegangspunt ("APN", office.vodafone.nl) en is de simkaart ook al geactiveerd? Dat laatste kun je het beste even navragen bij de klantenservice, dat gaat het snelst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic