roelvandenberg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dual sim

Ik heb mijn abonnement verlengt, mijn sizz wordt omgezet in vodafone red.

Met dit abbo dat ik zo krijg, krijg ik de beschikking van een optie dual sim.

dual sim voor in een tablet bijvoorbeeld.

Maar nu wil ik weten of je die 2e sim ook kan gebruiken om te bellen met mijn werk telefoon.

Ik krijg bij mijn abbo een Samsung Galaxy S5 Gold daar wil ik mee bellen en ik heb een werk telefoon maar beide het zelfde telefoonnummer. werkt dat op die manier want dat zou helemaal top zijn natuurlijk, hoef ik niet elke keer bij thuiskomst van werk de sim om te zetten.

Gr.Roel van den berg.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Er zijn twee mogelijkheden:

Duo-sim
Bij duo-sim krijg je 2 gecloonde simkaarten met hetzelfde simnummer. Je kunt slechts één simkaart tegelijkertijd gebruiken en beide simkaarten hebben dezelfde functionaliteit.
Hier vind je een overzicht van de aanschafkosten van de duo simkaart

Multi-sim
Bij multi-sim krijg je 2 unieke simkaarten met verschillende simnummers. Eén simkaart is bedoeld voor je telefoon en daar kun je mee bellen, internetten, etc.
De tweede sim is een data-only sim (daar kun je dus niet mee bellen of gebeld worden) en is bedoeld voor je tablet, laptop, etc. Je kunt beide simkaarten gelijktijd gebruiken en onafhankelijk van elkaar (de een kan bijvoorbeeld op een andere locatie gebruikt worden). Beide simkaarten gebruiken dezelfde databundel. Je kunt maximaal 2 extra multi-sim kaarten krijgen per abonnement.
Multi-sim kost € 5 per extra sim per maand extra tenzij de Red Super hebt, dan is het gratis.
Bij iedere betaalde multi-sim zit ook nog eens 200 MB extra data, die je alleen op je multisim & in Nederland kunt gebruiken. Meer info over multisim? Kijk dan even op deze site

Edit Moderator Per:

  • Links toegevoegd naar de betreffende pagina's met algemene- en prijsinformatie
@roelvandenberg Als hiermee je vragen correct zijn beantwoord door @robertwebbe , kun je hier inderdaad een Kudo voor toekennen en het antwoord als oplossing accepteren. Thanx allebei;)


Bekijk in context

15 Reacties 15
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Er zijn twee mogelijkheden:

Duo-sim
Bij duo-sim krijg je 2 gecloonde simkaarten met hetzelfde simnummer. Je kunt slechts één simkaart tegelijkertijd gebruiken en beide simkaarten hebben dezelfde functionaliteit.
Hier vind je een overzicht van de aanschafkosten van de duo simkaart

Multi-sim
Bij multi-sim krijg je 2 unieke simkaarten met verschillende simnummers. Eén simkaart is bedoeld voor je telefoon en daar kun je mee bellen, internetten, etc.
De tweede sim is een data-only sim (daar kun je dus niet mee bellen of gebeld worden) en is bedoeld voor je tablet, laptop, etc. Je kunt beide simkaarten gelijktijd gebruiken en onafhankelijk van elkaar (de een kan bijvoorbeeld op een andere locatie gebruikt worden). Beide simkaarten gebruiken dezelfde databundel. Je kunt maximaal 2 extra multi-sim kaarten krijgen per abonnement.
Multi-sim kost € 5 per extra sim per maand extra tenzij de Red Super hebt, dan is het gratis.
Bij iedere betaalde multi-sim zit ook nog eens 200 MB extra data, die je alleen op je multisim & in Nederland kunt gebruiken. Meer info over multisim? Kijk dan even op deze site

Edit Moderator Per:

  • Links toegevoegd naar de betreffende pagina's met algemene- en prijsinformatie
@roelvandenberg Als hiermee je vragen correct zijn beantwoord door @robertwebbe , kun je hier inderdaad een Kudo voor toekennen en het antwoord als oplossing accepteren. Thanx allebei;)


roelvandenberg
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vraag is inderdaad beantwoord, ik weet nu dat wat ik voor ogen had niet kan, twee dezelfde simkaarten voor 2 telefoons waar je beide mee kan bellen en gebeld worden.

Dank!

Gr. Roel van den berg.
Dutchglory69

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
alleen via proximus.be ...
http://goo.gl/5fhLU5
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Wat jij bedoelt heet een duo sim bij Vodafone.
2 simkaarten met hetzelfde mobiele nummer. Deze kun je verkrijgen via de klantenservice of de winkel.
ina1

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bestaat de duo sim nog wel? Want die zoek ik maar men vertelde mij dat Vodafone daar niet meer aan doet?
Anonymous
Niet van toepassing
Die bestaat zeer zeker 🙂
Je kunt hem bestellen via de klantenservice of via de winkel
ina1

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Echt? Via twitter is mij door Vodafone 3x gezegd dat ze daar mee gestopt zijn. Je zou alleen nog maar een extra kaart kunnen voor MB's? niet meer voor bellen. Dan moest ik maar overstappen naar een andere provider.
Anonymous
Niet van toepassing
Jazeker, zie voor meer iinformatie https://www.vodafone.nl/support/toestel/simkaart-bestellen.shtml
Ze zijn gewoon beschikbaar.
ina1

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gelukkig Dank je wel.
Anonymous
Niet van toepassing
Laat maar weten als je nog vragen hebt, je weet ons te vinden 🙂
graaf616

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dual simkaarten aangevraagd. Eén voor op de WiFi versterker op m'n boot. De andere voor de telefoon.
Als ik echter op de boot ben gaat m'n telefoon niet over. Ik ga er vanuit dat de simkaart in de WiFi versterker het signaal dan pakt. Dat is niet de bedoeling. Is daar een oplossing voor?

Arie
Anonymous
Niet van toepassing
Een duo sim is bedoelt dat als met de ene iets verbruikt wordt de ander niet gebruikt kan worden.
Dit zijn namelijk 2 simkaarten met hetzelfde simkaartnummer.
Het geen wat in jouw geval nodig is heet een multisim
Hiermee verbruik je data uit je abonnement op een ander aparaat terwijl je de telefoon gewoon nog gebruiken kan.
graaf616

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Steven, duidelijk, ik ga er achteraan.

graaf616


Motolab

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven,

ouder post, ik weet het maar.... ben een dual sim nodig voor mijn carkit (separate kaart) en wil zo'n dual sim... die link werkt niet meer, althans laat een net andere pagina zien ZONDER Dual sim "optie"

is het nog steeds mogelijk?

mvg
Harold
Anonymous
Niet van toepassing
Jazeker Motolab
Dit kan via de klantenservice of via de winkel 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic