Harrie12345

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je contract overdragen aan iemand anders

Ik heb voor mij en mijn kinderen 1 abonnement met meerdere nummers. Is het mogelijk de nummers van mijn kinderen los te koppelen van mijn abonnement zodat ze zelf een eigen abonnement krijgen waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi @Harrie12345 , @NetwerkFreak , ik denk dat er een aantal termen door elkaar lopen die voor wat verwarring zorgen 🙂 Een nummer overdragen kan opzich gewoon, maar er zijn inderdaad wat voorwaarden bij.

Een particulier abonnement is in onze administratie als volgt geregistreerd

  • Je hebt een klantnummer (een account)
  • Onder een klantnummer vallen één of meerdere abonnementen. Bij elk abonnement hoort een apart contract en mobiel nummer
  • De eigenaar van het klantnummer/account is voor alle individuele abonnementen de contractant.
Als ik het goed begrijp heb je dus als vader één klantnummer waaronder de abonnementen van de familie vallen.
Als je dat wilt, dan kun je de individuele contracten overdragen naar iemand anders. Die ander krijgt dan zijn eigen klantnummer en wordt de nieuwe contractant voor dat abonnement en mobiele nummer

De voorwaarden daarbij zijn:

  • Degene aan wie je het contract over wilt dragen moet bij ons een abonnement mogen nemen (bv 18 jaar zijn)
  • Diegene moet het contract één op één overnemen. Hij krijgt het dus zoals het was qua loopduur, kortingen, etcetera.
Opzich is het heel simpel: kwestie van dit formulier invullen en opsturen
Op die manier worden de kinderen de contractant voor hun eigen abonnementen, krijgen zelf het beheer er over en mogen ze ook zelf de rekening betalen ( 😉 ).

Bekijk in context

12 Reacties 12
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Voor een abbonoment moet je 18 jaar of ouder zijn, ik denk dus dat dit niet gaat lukken.
Uiteraard kan je meerdere losse abbonomenten nemen op u naam, en aan ieder abbonoment 1 nummer koppelen.
dan heeft iedereen een eigen abbonoment.

Met nummerbehoud voor ieder kind + u zelf een nieuw abbo vragen. en dat zou de truck moeten doen.

Moet u abbonoment wel al over de verplichte looptijd heen zijn.
Harrie12345
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De kinderen zijn ondertussen allemaal al boven de 18, dus dat is geen probleem. Abonnement looptijd is volgens mij helaas nog meer dan een jaar.
Harrie12345
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bump
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Harrie12345 ,

U heeft hier het antwoord zelf toch al gegeven:
"Abonnement looptijd is volgens mij helaas nog meer dan een jaar."

Dus loskoppelen kan, maar dan haal je simkaarten uit het abbonoment. Maar blijf je vast zitten aan het gehele abbonoment.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi @Harrie12345 , @NetwerkFreak , ik denk dat er een aantal termen door elkaar lopen die voor wat verwarring zorgen 🙂 Een nummer overdragen kan opzich gewoon, maar er zijn inderdaad wat voorwaarden bij.

Een particulier abonnement is in onze administratie als volgt geregistreerd

  • Je hebt een klantnummer (een account)
  • Onder een klantnummer vallen één of meerdere abonnementen. Bij elk abonnement hoort een apart contract en mobiel nummer
  • De eigenaar van het klantnummer/account is voor alle individuele abonnementen de contractant.
Als ik het goed begrijp heb je dus als vader één klantnummer waaronder de abonnementen van de familie vallen.
Als je dat wilt, dan kun je de individuele contracten overdragen naar iemand anders. Die ander krijgt dan zijn eigen klantnummer en wordt de nieuwe contractant voor dat abonnement en mobiele nummer

De voorwaarden daarbij zijn:

  • Degene aan wie je het contract over wilt dragen moet bij ons een abonnement mogen nemen (bv 18 jaar zijn)
  • Diegene moet het contract één op één overnemen. Hij krijgt het dus zoals het was qua loopduur, kortingen, etcetera.
Opzich is het heel simpel: kwestie van dit formulier invullen en opsturen
Op die manier worden de kinderen de contractant voor hun eigen abonnementen, krijgen zelf het beheer er over en mogen ze ook zelf de rekening betalen ( 😉 ).
Harrie12345
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de opheldering en de informatie 🙂
Janella

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, mijn vraag was. Ik heb nu al 2 jaar mijn abonnement lopen en 19 December loopt mijn abbo af, nu weet ik dat je 4 maanden eerder je abbonnement mag verlengen, maar ik wil graag mijn abbonnement Vanaf mijn moeder haar rekening nummer naar mijne overzetten, en als dit kan, kan ik dan ook gewoon een iPhone kiezen? Bedankt alvast.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @Janella

Dat is geen enkel probleem! Het is dan de bedoeling dat het contract wordt overgedragen van je moeders naam op jouw naam. Jij wordt dus de nieuwe contractant. Op onze website vind je alle noodzakelijke informatie terug, lees deze dus even goed door.

Deze gegevens heb je in ieder geval nodig:


  • Het mobiele Vodafone-nummer dat je wilt overdragen
  • Persoons- en adresgegevens van jezelf en de nieuwe contractant (minimaal 18 jaar)
  • Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de nieuwe contractant en van de huidige contractant
  • Een kopie van een recent rekeningafschrift van de nieuwe contractant
  • Wil je een zakelijk contract overdragen? Dan heb je ook een kopie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel van de nieuwe contractant nodig.
Janella

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het berichtje, nu had ik nog 1 vraag. Het is een zakelijk abonnement die gewoon naar een particulier abonnement moet, kan dit dan alsnog 4 maanden eerder dan de toegestaande datum gedaan worden?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Janella,

Bij het een overdracht van zakelijk naar particulier kun je het Overdrachtformulier zakelijk gebruiken. Wat bedoel je precies met 4 maanden eerder? Welke toegestane datum bedoel je?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Vergeet het maar ik probeer dit al vanaf juli volgens mij wil Vodafone het gewoonweg niet ik stop ook met allemaal formulieren invullen en te bellen ik heb mij er maar bij neergelegd dat ik het abonnement ook betaal van mijn 2 zelf supportende grote kinderen. Ik zou zeggen Vodafone hoe meer formulieren en rompslomp hoe beter ik geef het op.
Anonymous
Niet van toepassing
Wat geeft de klantenservice aan, waarom het bij jouw nog niet verwerkt is
Zijn er formulieren die ontbreken of....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic