Bianckrogt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung galaxy s3 mini geen ontvangst kan niet bellen of gebeld worden

Beste,
 
Ik kan niet gebeld worden en ook zelf niet bellen Ontvangst nul.Ik heb gebeld met vodafone en als op het netwerk was oke. Ik moest me kaartje in me oude toestel doen dat heb ik gedaan en daar werkt alles prima op. Dan ligt het aan het toestel werd er gezegd oke dat kan . Ben vandaag naar de winkel (belcompany) gegaan en kreeg een nieuw toestel helemaal top! Na een half uur rond geslenterd in de stad was het ongtvangst weer weg en kon weer niet bel of gebld worden! Ik weer terug naar de winkel daar hebben ze me simkaart omgezet..... En nu 2uur later weer ontvangst weg en heb nu me oude weer aan die het prima doet! Wat kan ik hier nog aan doen ? groetjes
49 Reacties 49
jade

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mijn mobiel is 4 maanden oud. In het begin van dit probleem heb ik een nieuwe sim kaart gekregen en blijkt dat het niet de oplossing is. Het is heel vervelend wanneer ik de toestel moet missen, daar er zoveel data's inzitten en zoals ik al eerder schreef dat ik altijd standby moet zijn.
Bij het aanschaffen ben ik ook niet aangewezen op een mogelijkheid voor een vervangende toestel.
Ik hoop dat er een eenvoudiger oplossing voor dit probleem (geen netwerk verbinding) gevonden wordt.
me1967

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Gisteren en vandaag is het weer helemaal mis. Na een paar weken probleemloos te zijn doorgekomen, is nu telkens de verbinding weer weg. Opnieuw opstarten verhelpt het even, maar het is volstrekt onbetrouwbaar. Ik ben onbereikbaar zonder het te weten. Ook vliegt de batterij snel leeg (minder dan 20 uur), waarschijnlijk omdat het toestel continu naar een netwerk aan het zoeken is. 
 
Ik hoop echt op een definitieve oplossing, want dit tart toch echt aan mijn tevredenheid als vodafone klant.
 
 
tamara3006

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem nu ook al vanaf woensdag. Zit sinds de 17e bij vodafone, en heb dit toestel nu iets langer dan een maand. Donderdag ben ik bij de belcompany geweest en hebben ze een nieuwe sim kaart erin gezet. Probleem voor 1 dag opgelost en nu begint het weer. Na een keer opstarten is er verbinding.
 
In de eerste weken nooit problemen gehad met mijn toestel. Had toen hollandse nieuwe.
 
Vind dit erg vervelend, want ben alleen te bereiken via mijn mobiel
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Op de vorige pagina van dit topic hebben mijn collega's gevraagd een aantal zaken na te kijken, hebben jullie dit al gedaan?
Er kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden of de meest recente softwareversie op het toestel is geïnstalleerd.
Tevens kun je nakijken of het uitschakelen van Cell Broadcasting/infoberichten het probleem oplost.
Als je niet weet hoe dit kan worden uitgeschakeld dan kun je de volgende stappen doorlopen:

  • Startscherm.
  • Druk op Berichten.
  • Druk op de menu-toets.
  • Druk op Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
  • Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.
Indien dit niet het gewenste resultaat oplevert, dan wil ik jullie vragen ons van meer info te voorzien.
Denk dan aan info als: wanneer speelt het probleem, op welke locatie, welk tijdstip, gebeurt het tijdens het gebruik van bepaalde apps.
Het is belangrijk dat we zoveel mogelijk info krijgen voor het onderzoeken van dit probleem.

Dank alvast voor de moeite.
jade

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb je advies gevolgd en wacht het even af. Om toch meer info te geven mocht het niet helpt:
- Het gebeurd overal, zowel buiten als binnen
- Ook als je de mobiel niet gebruikt
- Gisteren moest ik het bijna ieder half uur opnieuw starten
- Vannacht was het ook uitgevallen, met het gevolg dat ik een nood oproep gemist heb. DIT IS HEEL GEVAARLIJK
- Het batterij loopt heel snel leeg, moet iedere dag helemaal opladen.
 
Ik heb al een nieuwe simkaart gekregen en heeft een tijdje redelijk goed gedaan, behalve deze afgelopen 3 dagen.
Ik ben al zeer lang een tevreden klant van Vodafone en als het zo blijft zonder een oplossing, aangezien het probleem al lang bekend is. Volgens mij ligt het aan het toestel, dus zal het verkoop hiervan toch bekeken worden en ook de oplossing hiervan. Misschien een andere toestel adviseren?
defgraaf

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
ik heb sinds donderdag ook dit probleem. Elke keer als ik in een gebied of gebouw kom met slecht bereik dan vind de telefoon geen netwerk meer en ook de data verbinding schakelt dan uit. Steeds maar weer herstarten helpt weer voor even.
Ik zou graag zien dat het probleem opgelost zou worden, meerdere mensen klagen erover en het probleem is sinds januari al bekend en voo de vodafone gebruikers erg vervelend.
Ik betaal tenslotte toch gewoon om bereikbaar te zijn...
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Mijn advies is voor nu om zowel de "cell" broadcasting uit te zetten, als (wanneer dat niet helpt) te schakelen naar GSM (2G).
Neem daarnaast even contact met ons op via twitter of facebook (en verwijs daarbij aub naar dit topic). Dan kunnen we je gegevens opvragen en eea verder laten nakijken.Voor het gemak nog even Rowie's instructie:
-------------------
Rowie schreef:
Op de vorige pagina van dit topic hebben mijn collega's gevraagd een aantal zaken na te kijken, hebben jullie dit al gedaan?
Er kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden of de meest recente softwareversie op het toestel is geïnstalleerd.
Tevens kun je nakijken of het uitschakelen van Cell Broadcasting/infoberichten het probleem oplost.
Als je niet weet hoe dit kan worden uitgeschakeld dan kun je de volgende stappen doorlopen:

  • Startscherm.
  • Druk op Berichten.
  • Druk op de menu-toets.
  • Druk op Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
  • Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.
Indien dit niet het gewenste resultaat oplevert, dan wil ik jullie vragen ons van meer info te voorzien.
Denk dan aan info als: wanneer speelt het probleem, op welke locatie, welk tijdstip, gebeurt het tijdens het gebruik van bepaalde apps.
Het is belangrijk dat we zoveel mogelijk info krijgen voor het onderzoeken van dit probleem.

Dank alvast voor de moeite.

patrick1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb sinds 2 weken ditzelfde probleem. Al jaren deze vodafone simkaart, en sinds 4 maanden een nieuwe s3 mini, en sinds 2 weken moet ik een paar maal per dag mijn telefoon restarten om tijdelijk een beetje bereik te krijgen. Bellen of gebeld worden werkt dus geregeld niet. Ik leef in Amsterdam dus de ontvangst zou daar prima moeten zijn. Batterij loopt sinds deze weken ook zeer snel leeg. Tijdens 1 nacht ongebruikt in de standby stand loopt hij gemiddeld 55% leeg. Ik moet nu dus mijn telefoon ongeveer 2 maal per dag opladen, terwijl ik hem helemaal niet zo veel gebruik, en meerdere malen per dag restarten om uberhaupt te kunnen gebruiken. Dit kan niet de bedoeling zijn bij een nieuwe telefoon, die het de eerste 3,5 maanden prima deed. Ik ga vanmiddag naar de Vodafonewinkel op het Rokin in Amsterdam, en vragen hoe dit opgelost kan worden. Gezien het feit dat ik op fora zie dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem, ga ik ervan uit dat ze bij de Vodafone winkels op de hoogte zijn van dit probeleem. Ik heb de allerlaatste Android versie op mijn telefoon 4.1.2.
Coyotejantje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ook hier met SAMSUNG MINI exact zelfde ellende sinds afgelopen week,g1 verbinding en snel batterij leeg.
Heb die info berichten zoals geadviseerd uitgevinkt,afwachten maar.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Naar aanleiding van de diverse vragen die gesteld zijn over diverse samsungtoestellen is het volgende topic geopend:

http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung-toestellen-software/Galaxy-Telefoons-starten-opnieuw-op-verlieze...

Om eea centraal te kunnen houden sluit ik dit topic. Ik zou iedereen willen vragen zijn bevindingen wat betreft cellbroadcast daar te vermelden. Mocht er iets anders aan de hand blijken te zijn, dan heropenen we dit topic uiteraard weer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic