1
Vraag
2
Reacties
GHS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Phishing sms?

Ik kreeg vanmorgen de volgende sms:

is het phishing?

 

IMG_2330.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

Goedemiddag @GHS en een warm welkom op de Community,

 

Goed dat je bij twijfel over een ontvangen service (SMS) bericht even navraag doet of het een legitiem bericht is. Ik heb dit even voor uitgezocht en het bericht wat je hebt ontvangen is wel afkomstig van Vodafone. Hierover is in het verleden ook al eens een topic geweest met deze zelfde vraag. Omdat we ook op de Vodafone klantenservice veel vragen hierover krijgen hebben we hiervoor een intern ticket (VZINC0001243924) aangemaakt zodat het SMS bericht in de toekomst beter door onze klanten herkend wordt als een legitieme Vodafone service. Bekende Phishing berichten kun je op de pagina die in dit topic genoemd is terugvinden. 

Is het inmiddels wel gelukt om de Vodafone APN ingesteld te krijgen op jouw telefoon?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Welkom op het Klant helpt Klant Community van Vodafone.

Als ik kijk op http://voda.fo/ne/apn dat dit wel Phishing is, de pagina laad niet in,

Schermafbeelding 2024-02-24 om 15.52.54.png

 

 

als je gaat naar http://vodafone.nl/apn kom je wel met Google naar de juiste APN informatie.

 

Je kan op Fraude en misbruik kijken hoe je iets kan herkennen.

 

Meestal komen er binnen een paar dagen een Vodafone Community Moderator langs om u verder te helpen, mijn advies is dan ook

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Vodafone community profiel Deze zijn niet openbaar te zien, dan kan

een Vodafone Community Medewerker gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen.

 

Komt er geen medewerker langs kan u altijd nog contact opnemen via de Vodafone Klantenservice of door direct antwoord op de 

vraag, door contact met de Vodafone Chat te krijgen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

De sms die je ontvangt is, naar mijn weten, geen fraude sms. Volgens mij werkt deze link prima als je op het 4G/5G zit van Vodafone. Maar als je het niet vertrouwd dan moet je er niet op klikken! 


De 
SMS over de internetinstellingen wordt uitgestuurd zodra je een nieuwe telefoon koopt of een aanpassing doet in de instellingen (door jezelf of Vodafone). Via het topic over Android en Apple lees je alles over de instellingen voor internet (met name de APN instellingen). Zodra de APN correct is ingesteld, hoor je de SMS niet meer te krijgen. Mocht je hem alsnog ontvangen, dan mag je deze SMS gewoon negeren (sommige iPhone toestellen krijgen dit bericht ook als ze een iOS update hebben uitgevoerd, dus dan kan je deze sms gewoon verwijderen).

Mocht de SMS echt vaak binnen komen, dan wordt er geen signaal afgegeven dat deze afgeleverd is. Het beste kun je de simkaart dan in een ander toestel stoppen, wachten totdat de SMS binnen komt en dan weer de simkaart terug in je huidige toestel stoppen. En heb je er helemaal last van, dan hier op de community terug komen en laten weten dat je deze nog steeds ontvangt. Dan kunnen mensen van Vodafone mee kijken of je instellingen op het netwerk goed staan. Probeer het eerst zelf te kijken of je instellingen goed staan en wacht dan af of je deze sms nog eens krijgt. 

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Bij geeft hij aan geen geldige is van Vodafone en me iPhone blockt hem. Vandaar het even opgezocht.

 

Je feedback helpt mij zeker, zal je een deze dagen hier even pb sturen met wat ik bij de buren heb besproken,

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

Goedemiddag @GHS en een warm welkom op de Community,

 

Goed dat je bij twijfel over een ontvangen service (SMS) bericht even navraag doet of het een legitiem bericht is. Ik heb dit even voor uitgezocht en het bericht wat je hebt ontvangen is wel afkomstig van Vodafone. Hierover is in het verleden ook al eens een topic geweest met deze zelfde vraag. Omdat we ook op de Vodafone klantenservice veel vragen hierover krijgen hebben we hiervoor een intern ticket (VZINC0001243924) aangemaakt zodat het SMS bericht in de toekomst beter door onze klanten herkend wordt als een legitieme Vodafone service. Bekende Phishing berichten kun je op de pagina die in dit topic genoemd is terugvinden. 

Is het inmiddels wel gelukt om de Vodafone APN ingesteld te krijgen op jouw telefoon?

GHS
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank allen voor de reacties!

Ik heb tot dusver nog steeds geen bericht ontvangen en dat ik iets moet accepteren.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic