Yes man

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G snelheid laag

 

Mijn 4G snelheid vind ik nogal al laag op mijn iPhone 5SE HEEFT IEMAND ENIG IDEE WAAR HET AAN KAN LIGGEN. 

HEB HET OPGEMETEN MET SPEED TEST. 

ZIE FOTO 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JosV 
De snelheid van 4G is afhankelijk per toestel (antenne) en is daarnaast ook nog eens afhankelijk van de drukte op een mast, weer, omgeving en locatie etc. 

Zoals je al aangaf is de snelheid is beter via jouw iPhone 6S. Deze zogenoemde '’kruistest'’ (andere simkaart en toestel) is dan altijd goed om te testen wat je nu dus hebt gedaan. In tijden zoals deze zit iedereen meer op het netwerk (bellen, vergaderen etc.) Mocht de snelheid echt onder de maat blijven dan raad ik je aan om de network check te doorlopen. Aan het einde kan er een onderzoek aangemeld worden voor onze network crew. Zij gaan dieper op het netwerk in en kunnen controleren of er iets aan de hand is met een bepaalde mast etc.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Yes man 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Snelheid van het internet is lastig om te meten omdat je altijd afhankelijk bent van het weer, aantal mensen online op een mast, hoeveel maken er gebruik van de mast enz enz. Dus er is niet een duidelijk antwoord voor en het ene uur kan het laag zijn, het volgende uur weer beter. 

Om te weten of er storingen zijn, of werkzaamheden, kan je op deze pagina controleren. Kom je er dan achter dat je vaker het probleem hebt dan kan je op die pagina ook een melding maken en dan komt je informatie op de juiste afdeling uit en kunnen ze kijken wat er aan de hand is. 

 

Yes man
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja maar zit nu op dit moment met 8 Mbps is toch laag meende dat je op 4G 100 mbps moet halen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Yes man . Welkom hier! 

De snelheden die je laat zien, zien er inderdaad niet heel erg goed uit. Heb je de pagina die @Energieboy je gaf inmiddels gebruikt? :-). 

JosV

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo,

 

Ik heb ongeveer dezelfde meetwaarden Yes Man, hoewel mijn upload eigenlijk zelden boven 2 Mbps uitkomt. Mijn toestel geeft 4G+ aan.

Op verschillende plekken gemeten, zowel binnen als buitenshuis, waar volgens de dekkingskaart niets aan de hand is en 'gemiddelde’ snelheden van 50 - 70 Mbps gangbaar zijn.

Ik heb al een nieuwe simkaart geplaatst, maar de snelheden lijken echt beroerd.

Mijn toestel is  een Motorola One Vision (Android One, gebaseerd op Android 10).

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hey @JosV 
Dat is inderdaad niet een snelheid om over naar huis te schrijven. Je bent in ieder geval al goed aan de slag gegaan. Als ik het goed begrijp heb je de snelheid ook getest met een ander simkaartje van Vodafone? De simkaart heb je daarbij dus uitgesloten als mogelijke oorzaak. Heb je toevallig ook de simkaart getest in een ander toestel? Ik ben ontzettend benieuwd!

JosV

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Cecilia,

 

Net met een iPhone 6s getest en die komt op een downloadsnelheid van 26 Mbps en upload van 8. Dat is dus weliswaar ietsje beter, maar komt nog niet echt in de buurt van de verwachtte snelheden.

 

Groet

Jos

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JosV 
De snelheid van 4G is afhankelijk per toestel (antenne) en is daarnaast ook nog eens afhankelijk van de drukte op een mast, weer, omgeving en locatie etc. 

Zoals je al aangaf is de snelheid is beter via jouw iPhone 6S. Deze zogenoemde '’kruistest'’ (andere simkaart en toestel) is dan altijd goed om te testen wat je nu dus hebt gedaan. In tijden zoals deze zit iedereen meer op het netwerk (bellen, vergaderen etc.) Mocht de snelheid echt onder de maat blijven dan raad ik je aan om de network check te doorlopen. Aan het einde kan er een onderzoek aangemeld worden voor onze network crew. Zij gaan dieper op het netwerk in en kunnen controleren of er iets aan de hand is met een bepaalde mast etc.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic