jberends84

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik iphone 5 met ios 7

Hallo. Ik heb sinds vorige week een iphone 5 met ios 7 erop. Ik heb mijn abonnement verlengd naar een Vodafone red. Hiervoor had ik een Samsung galaxy nexus. Nu is het zo dat ik met de Samsung de hele dag van alles kon doen via 3G zonder extreem veel data te verbruiken. Echter nu met de iphone 5 vliegt de data er doorheen. Eventjes 20 minuutjes simpele websites bekijken in safari en wat artikelen lezen in de Telegraaf app en er is zo weer 100MB doorheen. Dit is echt heel erg veel en ik vraag me dan ook af of jullie hier misschien een oplossing voor hebben?
132 Reacties 132
jberends84
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké das mooi balen dus! Ik heb een limiet van 2 heb en kwam er snel achter dat ie zoveel verbruikt dus hou er nu rekening mee.. Raar gevoel dat je ook al heb je 2 gb databundel je alsnog moet oppassen of je er niet overheen gaat, kon ik me tot 3 weken geleden nog niet voorstellen.
En ik zelf en de medewerker van phone house die voor me belde naar vodafone kregen beide te horen dat het inderdaad schriftelijk moet gebeuren. Ik gaf ook al aan dat dat niet meer van deze tijd is maar volgens de medewerkster van vodafone is dat procedure.
Net als bij een verzekering dus, als je m wilt afsluiten kan dat met een knip in je vingers en als je er vanaf wilt of zoals in dit geval een probleem hebt moet het op de ouderwetse, langzame en omslachtige manier.

Ik ben benieuwd of er nog iemand van vodafone hier op het forum er iets over te zeggen heeft?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Zeker. Dit hoeft niet via een brief. Dat is sowieso niet ons beleid want een vraag als deze is niet een klacht waar je allerlei juridische effecten bij moet regelen. Bv dossiervorming en een ingebrekestelling. Dat is namelijk normaal gesproken de reden om een brief te sturen. Uiteindelijk is dat nog altijd de beste manier om een dossier te vormen.

Dat is hier volgens mij helemaal niet van toepassing. We hebben hier een opvallende situatie die ik technisch niet direct kan verklaren. Conclusie: moeten we achteraan.

Jeroen, ik stuur je even een PB hier via het forum. Ik zou graag zo specifiek mogelijk willen weten hoe je getest hebt en ook wat volumes enzo. Daarnaast wil ik je om je gegevens vragen zodat ik daarmee naar onze technische dienst kan. Ik kan namelijk zowel goede als slechte redenen verzinnen waarom er verschil is, maar dat zou allemaal gissen zijn. Liever laat ik gewoon eea nakijken. Meten is weten 🙂
jberends84
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké Bas, fijn dat je mijn probleem in ieder geval serieus neemt en dat je voor een oplossing wil zoeken zonder dat ik brieven moet gaan sturen! Ik zie je PB graag tegemoet en ik hoop op een oplossing!!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Geen probleem :). Bericht verzonden
menno58

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb al een hele poos een iphone 4 en gebruik bijna alleen wifi. Sinds ik nu een maand een ander abonnement heb, gewoon nog bij vodafone, schijn ik binnen 2 weken 700 mb te hebben verbruikt.. De dame van de klanten service zegt dat ik dan waarschijnlijk s'nachts op 3g overgaat........ Want dan staat mijn face book open!! Ik heb niet eens face book!!! Een beetje raar antwoord op mijn vraag waar ineens dat data verbruik vandaan komt. Maar nu zie ik hier dat er meer mensen last van hebben
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
En als ik het begrijp heb je wel de My Vodafone App op je toestel staan?
En je gebruikt thuis wel Wi-Fi? Heb je iets gedownload of kijk je video's op het web of via Youtube van welke internet opties maak je gebruik van?
menno58

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ja die app staat er op. Ik vind het alleen heel vreemd dat het al jaren goed gaat en nu met een nieuw abonn. Ineens niet meer. En ja ik heb wifi thuis. En nee ik ben geen fervente internetter buiten de wifi. Daarom adviseerde de vodafone medewerker mijn dit abonnement. Ik had genoeg aan 200 mb zei hij en van hem kreeg ik er 300 bij. Dat was meer dan genoeg. Wat ook vreemd is dat ik vorige maand een smsje kreeg dat ik nog 50 mb te goed had. Ik heb toen gelijk alles uitgezet. Maar toch een rekening die hoger is dan wat ik verwachte. Mijn internet staat nog steeds uit want ik wil het risicio niet meer nemen.
Oliekan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste forumgebruikers,
Ik heb in de afgelopen 4 dagen op mijn iPhone 5 plotseling zogenaamd 4 GB aan Vodafone data gebruikt. In een wifi omgeving!  Serieus: alle apps stonden uit. Auto updates uit. Vodafone klantenservice ging ervan uit dat ik films download of facebook, ofzo. Dus niet. Inmiddels voor € 150,- in de min. Auw...
Dus ik naar de Smartfone Crew in winkel Alkmaar. Die zagen dat het niet aan de instellingen lag. Alle apps stonden uit. We installeerden een datateller app. Toen we de 3G aanzetten begon de teller als een malle te lopen! 3G meteen weer uitgezet. De Smartfone Crew jongen zei me dat het een software glitch is in de iPhone. Hij had het al vaker gezien. De enige oplossing is volgens hem: naar Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Wis alle inhoud en instellingen.
Wél eerst je foto's op je externe harde schijf of Cloud zetten, en je contacten beheren via Vodafone Contactenbackup App.
Ik ga het straks proberen. Ik houd mijn hart vast.
 
Lepman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Dit topic komt het meest in de buurt van mijn ervaringen.

Vorige week heb ik een iPhone 5S gekocht in de Apple Store. Ik heb daar een nieuwe simkaart ingedaan onder het lopende contract (SIM ONLY) bij Vodafone.
Voorheen had ik een iPhone 3GS.

Ik heb een databundel van 500MB. Op mijn 3GS hield ik maandelijks ongeveer 200MB over. Nu, met vrijwel hetzelfde gebruikersgedrag ben ik op 1 dag bijna 100MB kwijt. Ook via Wifi gebruik ik vele malen meer dan eerder het geval was.
Als ik nu op Facebook kijk, niets plaats, ben ik alweer 1-2 MB kwijt.

Het verschil is dermate groot dat het niet door een klein beetje meer of minder gebruik te verklaren is.

Kan iemand aangeven wat de oorzaak is van dit extreem toegenomen dataverbruik?

Alvast bedankt.
mipmar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn nieuwe Iphone 5S binnengekregen.
Heb deze met het Vodafone Red Essential E abonnement.

Vandaag precies 48 uur na het activeren van mijn verlenging naar dit abonnement tot mijn grote schrik 742 mb data verbruikt in 48 uur tijd. Opvallende is dat ik geen ander of bijzondere dingen heb gedaan dan met mijn oude websmart abonnement met 1000MB data tegoed.

Eerste wat mij opvalt in myvodafone is dat ik al 6 euro heb moeten bijbetalen wegens overschrijding van mijn maximum. Rare zaak is dit want ik kom van een 1000mb abo af en ben over gegaan naar een 1000mb abo.
Chat medewerker bleef maar heel kortzichtig hameren op feit dat ik half de maand ben ingestapt dus pro rata krijg. Voor mij is 1000 mb naar 1000mb nog altijd geen 742 mb + 6 Euro overschrijding.

De chat medewerker probeerde mij vandaag op allerlei manieren met een kluitje in het riet te sturen, tot ik hem knel had met argumenten, en toen kwam hij met ik begrijp u volkomen en u moet maar een klacht per email sturen. Nu heeft vodafone de klacht per email optie van de site verwijderd dus vandaar mijn omgenoegen in dit forum nu.

Dan het volgende waar ik ook al boos over ben.
Vodafone maakt vollop reclame met zijn 4G abo's en ze worden je haast opgedrongen via brieven thuis enzo.
Nu blijkt dus dat ik in mijn woonplaats Spijkenisse steeds op 3G zit, en volgens chat medewerker er nog geen landelijke dekking is. Schandalig want Vodafone verkoopt 4G en je betaalt daar ook meer voor als de oude 3G abo's ( kijk maar na op de site ). Volgens chat medewerker zag ik dit verkeerd, maar je ziet toch echt het prijsverschil op de site.

Nu komt het leuke want ik denk te weten waar de verklaring van het probleem ligt van het hoge data verbruik.
De reacties van o.a Oliekan en de dame van vodafone klanten service zeggen genoeg. "Bij het overzetten op 3G in de vodafone winkel ging data verbruik als een gek lopen" Nou dat gebeurt er dus precies ook automatisch thuis, want telefoon hier staat meestal op 3G en gaat heel af en toe over op 4G dus staat continu te schakelen.
Bij 3G gaat hij dus om onverklaarbare wijze heel veel data verbruiken op de gebruikelijke apps die met de oude abo dat niet deden.

Ook de test met omzetten naar Tele2 abo waar dit fenomeen zich niet mee voordoet zegt al genoeg.
Ik heb ook een vriend die een iPhone 5 heeft met KPN die hier totaal geen last van heeft.
Moet ik nou toch spijt gaan krijgen dat ik voor een Vodafone verlenging heb gekozen.

Beste vodafone crew kom dus nu niet aanzetten met de veel gehoorde ik weet niet wat je allemaal verbruikt enzo, het probleem zit gewoon bij Vodafone in het 4G abo, en mogelijk met het niet landelijk dekking geven en schakelen naar 3G.

Ik heb wat testen uitgevoerd en o.a een 4G data monitor geinstalleerd, zelf met alle apps uitgeschakeld blijft er licht data verkeer lopen, niet veel maar als je het per maand gaat optellen kom je zo op 150 mb heb ik berekend.

Ik neem aan dat vodafone zich klant vriendelijk gaat opstellen en hier iets mee gaat doen, ik heb dus nu geen data tegoed meer tot 31 december en ben haast gedwongen om voor 2euro per 50mb tot eind van de maand door te gaan terwijl het probleem duidelijk niet bij mij en alle andere klagers op dit forum ligt want waarom gaat het bij Tele2 en KPN dan wel goed ? Naast het vreemde van de 742 mb + 6 Euro terwijl ik eigenlijk nog 258 mb had moeten hebben en nul euro bij betaling.



Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @mipmar,

Wat jammer om te lezen dat je zoveel problemen hebt. Het is natuurlijk ook voor ons lastig om aan te geven waar je telefoon data aan verbruikt. Vanwege privacywetgeving kunnen we dit niet inzien. Het is niet dat we dit niet willen, maar niet mogen vanwege de wet. Zouden we ons hier niet aan houden dan begaan we hiermee een zware overtreding.

Wat betreft de naar rato berekening kan ik het volgende uitleggen. De eerste maand dat je een abonnementsvorm hebt krijg je alle bundels "naar rato". Dat houdt in dat je maar voor een deel van de maand betaalt en een gelijk deel van de bundels krijgt. Als je een onbeperkte bundel, bv voor bellen bij RED hebt maakt dat niets uit natuurlijk.
Heb je een beperkte bundel, bv wat betreft MB's, dan is het verstandig hier rekening mee te houden. Alleen de eerste maand heb je wat minder MB's. Het werkt het als volgt: stel je bestelt halverwege de maand. Dan betaal je de helft van je abonnementskosten en krijg je de helft van je MB's. De volgende maand heb je dan de volledige bundel. Je vorige bundel komt bij het omzetten te vervallen. Je hebt bij 1 GB naar verhouding 500 MB te verbruiken in het tweede deel van de maand.

Op het moment dat je nog geen 4G bereik hebt in je woonplaats kun je ook nog altijd kiezen voor andere abonnementen zonder 4G. Deze bieden we uiteraard nog aan, op http://vodafone.nl/4G kun je de voortgang van 4G volgen.

Je geeft aan dat je datatellers hebt geïnstalleerd. Met sommige is het mogelijk om te zien waar het dataverbruik vandaan komt. Kun je aangeven of je dit wel kunt zien?

Het klopt overigens dat de e-mailoptie is uitgeschakeld. Echter kun je een klacht wel nog altijd indienen via http://vodafone.nl/feedback. Via het Forum worden geen klachten inhoudelijk behandeld, we proberen je natuurlijk wel uitleg te geven zodat ook andere Forum gebruikers met deze uitleg geholpen kunnen worden.
mipmar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Dank voor je reactie op dit forum.

Ik ben inmiddels al wat verder met informatie vergaren maar een aantal zaken die je aanhaalt niet juist of ga je heel slim omheen.

1)
Dat van de hoeveelheid data die je krijgt, hier is duidelijk iets aan de hand bij Vodafone dat zeer onterrecht is.
Je verhaal klopt over de hoeveelheid data die je krijgt na ingang van je Abo ( prorata ).
Maar het is toch wel een zeer slecht beleid van Vodafone dat ze je als trouwe klant straffen voor het verlengen van je Abo. Het tegoed dat je op je oude abo nog over had komt te vervallen en voor het nieuwe krijg je het Prorata voor resterende periode van de maand. Dus je betaald voor een 1000mb oude abo en gaat over naar een 1000 mb nieuwe abo, maar als beloning raak je de data van het oude kwijt, dus je hebt die maand bijvoorbeeld maar 900mb indien je bijvoorbeeld nog 100mb op de oude over had bij de abo overgang.
Jij zegt dat je hier rekening mee moet houden maar dit is gewoon heel slecht beleid, men ontneemt je 100mb waar je voor betaald hebt als beloning omdat je trouwe klant bent.

2)
De oplossing om over te gaan naar een oud type abonnement is natuurlijk een totale non oplossing en erg goedkoop om dit te zeggen. Vodafone verkoopt 4G, maakt daar veel reclame voor, en stuurt je ook brieven met verlengings voorstellen met 4G, en daarnaast word je ook nog vaak gebeld. En dan blijkt nu dat Vodafone geeneens overal dekking kan geven voor 4G waar je wel meer voor betaald.
Dit komt neer op een wanprestatie, en verkoop onder false voorwendselen.

3)
Over het hoge dat verbruik het volgende:
Er waarschijnlijk verschillende oorzaken, maar een paar ervan werden al in dit Forum genoemd.
In je uitleg vind ik dat je hieraan volledig voorbij gaat en toch weer met de veel voorkomende ergelijke argumenten van veel help desk medewerkers aan komt zetten.
Waarom negeer je bijvoorbeeld het verhaal van Oliekan dat hij samen met de medewerkers van de Vodafone winkel heeft vast gesteld dat hij sneller data gaat verbruiken als hij op 3G over gaat. Verzinnen ze dit soms ?

Daarnaast ga je gewoon voorbij aan het feit wat de andere mensen op dit forum vertellen, namelijk dat ze veel meer data verbruiken met hun nieuwe toestel en 4G abo dan bij hun vorige abo terwijl ze dezelfde applicaties gebruiken. Het is toch schokkend om te zien dat er hier al diverse mensen zich melden die binnen enkele dagen 1000mb er doorheen hebben. Het mag toch duidelijk zijn dat dit niet normaal is. Maar je kan het natuurlijk over de boeg blijven gooien van ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent geweest met je toepassingen.
Maar die mensen zijn toch allemaal niet gek ofzo.

ik ben er wel achter gekomen dat de IPhone 5s vanwege zijn hoge specificaties ook hoge resoluties binnen haalt van grafische bestanden. Maar ja dat moet je maar ruiken dat dit gebeurt, en niemand die je ervoor waarschuwd.
Helaas hebben mensen dus al minder data door de zeer klantvriendelijke wissel van het Abo, en daarnaast worden ze op kosten gejaagd door die leuke Blox die in werking gaat.

Overigens heb ik die klacht optie via feedback bekeken maar dit gaat over feedback over de Vodafone website, dus niet echt logisch om daar je klacht te uiten, en ook niet logisch dat je dit daar zou moeten zoeken.

Sorry maar ik kan het niet positiever brengen.

pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
mipmar schreef:
ik ben er wel achter gekomen dat de IPhone 5s vanwege zijn hoge specificaties ook hoge resoluties binnen haalt van grafische bestanden. Maar ja dat moet je maar ruiken dat dit gebeurt, en niemand die je ervoor waarschuwd.
Helaas hebben mensen dus al minder data door de zeer klantvriendelijke wissel van het Abo, en daarnaast worden ze op kosten gejaagd door die leuke Blox die in werking gaat.

Overigens heb ik die klacht optie via feedback bekeken maar dit gaat over feedback over de Vodafone website, dus niet echt logisch om daar je klacht te uiten, en ook niet logisch dat je dit daar zou moeten zoeken.



Voordat je een telefoon koopt ongeacht waar bekijk je eerst de specificaties en reviews toch? Hierdoor krijg je al te weten dat een iPhone veel data binnen haalt. Het eerste, nog voor WhatsApp, dat ik installeerde was een data manager. Je kan zo perfect bijhouden wat je nog hebt, wat je gebruikt hebt via wifi en via je bundel. Ook wordt er een voorspelling gedaan met verwachte gebruikte data aan het einde van je maand. Ook staat er een gemiddelde wat je nog per dag kunt gebruiken.

Dat je telefoon meer data neemt lijkt me niet iets waar Vodafone wat aan kan doen. Lijkt me meer een Apple probleem. Het is gewoon een kwestie van goed op je data letten 😉 Ook is het nog mogelijk om bij je instellingen apps uit te zetten voor data 😉 en is er zichtbaar hoeveel data een app gebruikt.
pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Dit is voor bijna iedereen op dit topic:

Jullie praten allemaal over de eerste dagen. Natuurlijk zit je dan gauw op MBs!! Je download immers allemaal apps op je nieuwe telefoon, checkt hoe dingen werken etc. Ik heb de iPhone 5S nu iets langer als een maand en ik had dat ook. Gewoon goed in de gaten houden.

Ik heb een 2GB bundel, nu halverwerge december heb ik nog 1,62 GB over! Het is gewoon een kwestie van die eerste dagen dat je alles wil proberen en vanalles installeerd. Dit alles is netjes te bekijken in de Vodafone app:

https://www.dropbox.com/s/3lpnoinnvqpny1t/2013-12-18%2009.35.17.png

en in een speciale data app:

https://www.dropbox.com/s/i9sm2ayory8j73j/2013-12-18%2009.35.36.png
mipmar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Pyteranne,

Natuurlijk heb je gelijk dat de eerste dagen er veel meer data word binnen gehaald.
Heb dit kunnen controleren en was ca 120 mb voor de apps incl ios update van de totaal 742 mb + 138 blox MB's die er doorheen waren in 2 dagen. Ben er ook achter gekomen dat er veel door gegaan was met youtube uit proberen, wat dus kennelijk op de 5S in hoge resolutie gebeurt wat je niet verwacht van te voren.
Maar wat ik ook waar nam is het feit dat hij met alle apps compleet uitgeschakeld toch op het 3G netwerk Data staat te verbruiken ( 4G kon ik niet testen omdat het er niet is ). Ik heb dit een uur gemonitord en snel berekend en komt neer op ca 250mb per maand.

Maar waarom zou je trouwens specifiek op zoek gaan in reviews voordat je een toestel aanschaft en dan speciek zoeken naar het feit of hij veel data gebruikt als je hier helemaal niet op verdacht bent. Beetje goedkoop antwoord want je kan een toestel toch ook gewoon aanschaffen omdat je hem mooi vind, en dit bij een bekende met een KPN abo al heb gezien en geprobeert. Toevallig die vriend die bij KPN heel toevallig dit probleem niet heeft. Of ben jij er zo een die van alles wat je koopt hele studies gaat verrichten op allerlei soorten forums, en beoordelings sites, en dan maar hopen dat je net op de juiste plek ook de juiste informatie vind die problemen die mogelijk zouden kunnen plaatsvinden maar waarvan je nog niet weet wat die zijn zou kunnen beschrijven.
( 3 keer lezen hoor deze zin )

Ik hoor je echter niet over het gesjoemel van Vodafone met je data te goed waar je wel voor hebt betaald.
Daar was ik dus ook al ruim 100 mb door kwijt. Beste mensen wat een beloning als je abo verlengd bij Vodafone, er word gewoon betaald tegoed van je oude abo afgenomen, omdat je zo'n fijne klant bent die bij vodafone blijft.

Ik hoor je ook niet over het feit dat je werkelijk overal gespamd word in advertenties, billboards, televisie, en ook nog brieven met persoonlijke aanbiedingen, en herhaalde telefoontjes voor de geweldige 4G abo's.En dan blijkt dat het niet overal beschikbaar is, en je dus teveel betaald voor iets dat je niet krijgt maar wel beloofd word.
Sorry dat ik boos werd over de reactie van je collega, maar zijn antwoord om dan maar terug te gaan naar een oud type abo slaat natuurlijk nergens op. Het is gewoon niet juist wat er gebeurt, en nogmaals dit is verkoop onder valse voorwendselen, en wanprestatie met de levering van een dienst. Als Vodafone nog niet klaar was met het 4G netwerk moet je het gewoon niet landelijk verkopen. Zou mooi worden als mercedes zijn nieuwe model gaat verkopen maar als je na de aankoop lekker een ritje wil gaan maken blijkt het een prototype te zijn waar een 1.0 liter fiat motor inzit terwijl je voor een 2.6 liter mercedes turbo betaald hebt en besteld hebt.

Je gaat ook voorbij aan de reactie van gebruiker oliekan die in de Vodafone winkel heeft kunnen vast stellen dat hij veel data gaat gebruiken zodra je naar 3G over schakeld. En dat gebeurt nou precies doordat het 4G netwerk niet of slecht beschikbaar is. Zouden ze soms in die vodafone winkel samen een hallucinatie gehad hebben ?

Jammer dat je zoals de meeste Vodafone reacties de schuld weer bij de gebruiker ( lees klant ) legt, en tevens bij Apple. Het mag toch duidelijk zijn dat er ook genoeg zaken niet kloppen bij jullie 4G aanbieding. Helaas is het lastig strijden voor deze trouwe klant ( waar de hele familie 5 abo's heeft bij Vodafone ) tegen mensen van Vodafone die iedere keer in herhaling vallen, schuld bij anderen leggen, en feiten die genoemd worden heel handig ontwijken en/of negeren.

Na een strijd met 2 chat medewerkers en de posts in dit forum en antwoorden van de verschillende Vodafone medewerkers ben ik moe gestreden. Maar ik denk dat jullie wel kunnen voorspellen wat er met de 4 andere abo's gaat gebeuren als ze verlengd moeten worden.
pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Goeiemorgen!

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet van Vodafone 🙂
Ik ben ook maar een gebruiker ;). Zoals je het uitlegd klink dat wel appart dat hij automatisch al 250mb opvreet.. Het lijkt me inderdaad niet dat dat zou moeten kunnen. Ik ben niet iemand die 1000 websites langs gaat, maar ik lees wel bij bijvoorbeeld iCulture wat andere mensen die het toestel al in Duitsland hadden gekocht, wat ze er van vinden.

Je zit toch vast voor 2 jaar en dan wil je wel zeker zijn dat je een goed toestel hebt lijkt me. Volgens mij is het wel algemeen bekend dat een iPhone meer data (automatisch) neemt dan een Android telefoon, vraag me niet waarom dat weet ik niet. Maar als je een laptop of pc koopt, dan kijk je ook goed naar de specificaties en hoe en wat, anders zou die 700€ zonde geld zijn toch.

Je hoort me inderdaad niet over de andere problemen van o.a. oliekan, omdat ik hier niks van weet en daar dus ook niks over kan zeggen. Het lijkt me verstandig om hier met Vodafone over te praten 🙂

Je hebt het over 2x chat en 1x forum.. Waarom bel je niet, heb je direct contact met Vodafone medewerkers en kan je ook echt vragen wat je wil weten. Is dat niet genoeg ga je naar de Vodafone winkel toe.

Sorry dat ik niet alles beantwoord heb, maar ik ben dan ook geen Vodafone medewerker!
mipmar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo pyteranne,

Sorry ik dacht toch echt dat je van Vodafone was, omdat er onder je naam adviseur i/o staat.
Logisch dat je dan niet overal op antwoord 🙂

Maar ondanks dat de iPhone meer gebruikt blijft het vreemd dat het data gebruik doorloopt.
En daarnaast dat vodafone gewoon je overgebleven te goed op je oude abo laat vervallen terwijl je er voor betaald hebt.In mijn geval was er dus gewoon 130 mb weg omdat ik op 9 dec over ben gestapt en dit tot 9 dec nog niet had verbruikt, en voor het resterende deel van de maand pro rata 742mb kreeg. Echt een idioot beleid naar je trouwe klanten toe.

Het is trouwens opvallend stil geworden met de Vodafone reacties op dit forum


Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoi ik heb ook een 5s en mn abbo verlengd en van1000 mb naar 2000 mb gegaan , en mijn data verbruik was na 14 dagen al 1200 mb terwijl ik met mn iphone 5 en 3g , 1 keer over de 1000 ben gegaan , dus schrok best , en kom niet met het verhaal dat je net een nieuw toestel hebt en alles moet in stellen , want dat gebeurd allemaal opWIFI. Als je gaat googelen vind je er zat klachten over , het is zelfs op het journaal geweest dat 4 g absurd veel data gebruikt ... 250mb op 3 g staat gelijk aan 1400 mb op 4g ????????????????HOE KAN DIT , mn maatje heeft tmobile en werdt hem gewoon verteld toen hij zijn abonnement verlengde dat het veel meer verbruikte dan 3g , NEE BIJ VODA KRIJG JE HET GRATIS (al op mn oude abonnement) JA DAT SNAP IK NU WEL , voel me eigen zwaar in de zeik genomen en heb mn 4 g uitgeschakeld DUS VODA KOM
NIET MET DIE K SMOEZEN IPHONE DIT IPHONE DAT , HET IS EEN ALGEMEEN BEKEND PROBLEEM EN ER ZIJN ZAT MENSEN DIE IN DE PROBLEMEN ZIJN GEKOMEN DOOR DE HOGE REKENINGEN , nee ik heb nog 3 abonementen maar jullie snappen wel wat daar mee gebeurt stelletje uitzuigers
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
http://www.klacht.nl/hoge-rekening-door-continue-uitval-slechte-verbinding/

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/vodafone/vodafone-4g/
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Heb weer gebeld met vf data verbruik is niet normmaal meer en ik heb 4 g nog wel uit gezet en doe het zelfde als met m'n iphone 5 , en de antwoorden die ik krijg van vf slaan echt nergens op , als ik dit geweten had had ik noooooit verlengt had eerst 1000 mb en nu 2000 en is al bijna op terwijl ik met mn oude abonnement er 1 keer over heen gegaan ben HOE KAN DIT
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic