Maroucha

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Rare telefoonjes en smsjes

Hoi,

Ik ben een paar weken geleden gebeld door een vreemd buitenlands nummer. Omdat ik de oproep miste en geen idee had wie t zijn kon liet ik het erbij zitten.
Vannacht kreeg ik de volgende sms:

Congratulations your mobile number was selected as a winner of 2,500.000.00 on FREE LOTTO with Draw number #6149102 email officialottoffice@gmail.com for claims

Van het volgende nummer:

+447903092690

Hoe komen zijn aan mijn nummer?
Wat gebeurd er als ik er in trap?
Ik vind dit irritant en ik heb geen zin om opgelicht te worden. Ik denk dus dat die gemiste oproep laatst hetzelfde was in de hoop dat ik terug zou bellen en een hoop kosten krijg. Jammer voor hen dat ik prepaid heb en niet dom ben. Maar hoe kan dit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
deurloos

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, wat ben ik goed geholpen! Ben gebeld en jullie zujn erachter gekomen wie of wat Anoniem is! Echt geweldig en onwijs bedankt voor de goede service! Ben er nog niet vanaf maar ik maak me nu niet meer druk!

Bekijk in context

18 Reacties 18
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Maroucha ,

Dit is reclame. Hier hoef je niks achter te zoeken.
Pas wanneer je een bericht naar dat email adres stuurt, krijg je ALLLEMAAAAL spam.




Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ja gewoon negeren, het gaat hier om sms spam. Ze kiezen willekeurig telefoonnummers die ze smsen in de hoop dat mensen erin trappen. Als wij het nummer blokkeren openen ze gewoon weer een ander nummer dus er is weinig aan te doen dan negeren.
Maroucha
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
oke ja ik dacht al zoiets maar wilde het zeker weten!
bedankt voor de reacties!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Maroucha ,

zou je kudo's op mijn atwoord willen geven?
alvast bedankt.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Maroucha

Ik zag dat je en Samsung smartphone hebt? Je kunt dit nummer blokkeren of het veel nut heeft dat is onduidelijk.
Negeren en denken van waarom zou en mens zoiets doms doen ;).
deurloos

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik krijg continu telefoontjes van Anoniem. De eerste keer nam ik op maar ik hoorde alleen maar geruis en verbrak snel de verbinding. Ik krijg deze telefoontjes heel erg vaak en ik vraag me af of er meer mensen zijn die daar last van hebben. Ik zou er graag vanaf willen want ik vertrouw het voor geen meter.
Help me please!!!

Groet, sonja
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @deurloos ,

Het is inderdaad en rot probleem en zeker wilt niemand dit hebben. Via de volgende link, https://www.vodafone.nl/support/overlast-melden/telefonische-overlast-melden.shtml?cmpid=100136 vindt je meer informatie over wat je er tegen kunt doen! Via die pagina heb je hopelijk je antwoordt kunnen vinden.

Wil je toch meer informatie via het Forum mag je deze hieronder gewoon plaatsen.
deurloos

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Na vanochtend weer door Anoniem gebeld te zijn heb ik weer een formulier ingevuld. Ik ben wel heel benieuwd of de afzender achterhaald kan worden en verwijderd.
In ieder geval dank voor jullie inzet.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @deurloos ,

Geen dank hoor! Hiervoor zijn we actief op het Forum, jij nog in ieder geval succes hiermee.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Neem wel altijd op, al is het maar 1 seconde. Zodra er verbinding tot stand is gekomen staat het gesprek geregistreerd en kunnen mijn collega's zien hoe vaak je gebeld wordt door dat nummer.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
evt aanvuling op @Arina :

Is er sprake van telemarketing?

Wordt u gebeld door een bedrijf dat u iets wil verkopen? Dan is er sprake van telemarketing. Bedrijven bellen ook vaak met een anoniem nummer. Wilt u hiervoor niet meer gebeld worden? Schrijf u dan in bij het Bel-me-niet register.
PeterMucus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na herhaalde klachten ben ik het spuugzat! De SMS spam van vodafoon komt me mn neus uit.
Kennelijk heeft vodafoon een hekel aan haar klanten. Dus doei doei! ik ga wel naar KPN
Beste vodafoon VAL DOOD!

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @PeterMucus ,

Oke, Doei he. 😄
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
😞 nou hoor!

Gaat het hier om reclame uitingen vanuit Vodafone? Deze kunnen via My Vodafone uitgezet worden. Ook kan dit telefonisch aangegeven worden bij de klantenservice.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Blijven we wel even aardig?
We hoeven niet gelijk doei te zeggen we kunnen ook de mensen helpen op het Forum ;).
deurloos

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ik weet niet wat jullie hebben gedaan, maar Anoniem heef niet meer gebeld tot nog toe. Hartelijk dank!
deurloos

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, wat ben ik goed geholpen! Ben gebeld en jullie zujn erachter gekomen wie of wat Anoniem is! Echt geweldig en onwijs bedankt voor de goede service! Ben er nog niet vanaf maar ik maak me nu niet meer druk!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @deurloos ,

Fijn om je vrolijke reactie te horen :)!
Nu maak je je hopelijk inderdaad minder zorgen, anders nog eens contact opnemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic