Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
simonk schreef:
Ik lees hier al een aantal keer dat T-Mobile, KPN, etc. de leveringen van de 5S wel op orde zouden hebben, maar dat is absoluut niet het geval. De iPhone is altijd al schaars geweest bij de introductie en gaat gepaard met lange levertijden, ook als je binnen 1 minuut na start verkoop hebt besteld. Dat is bij iedere iPhone zo geweest, ieder jaar weer bij iedere provider. Ter indicatie: vorig jaar had ik direct via internet besteld bij de introductie van de iPhone 5, als bestaande klant bij T-Mobile. Alsnog heeft het bijna 6 weken geduurd voor ik mijn toestel kreeg, en ook toen schorde er het een en ander aan de communicatie.
Daar ging het mij persoonlijk niet over. Ik heb ook al in dit topic eerder aangegeven dat ik het geen probleem vind om te wachten. Immers, Vodafone is daarin afhankelijk van Apple. Ik vind het echter wél een probleem als anderen die hetzelfde toestel (kleur etc) via hetzelfde kanaal hebben besteld met ook een abonnementsverlenging, 22 minuten ná mij, al na 2 dagen hun toestel kregen terwijl ik nog geen flauw idee heb wanneer ik een toestel krijg. En dat terwijl Vodafone beweert op bestelvolgorde uit te leveren en je ook lokt om zo snel mogelijk te bestellen omdat je dan 'als eerste' het toestel krijgt. En ik tot twee keer toe telefonisch gehoord heb dat ik bij de eerste levering zou zitten. Ik voel me dus gigantisch misleid door deze actie van Vodafone want er wordt niet waargemaakt wat ze beloven.
 
Dat zie ik niet bij de andere providers hoor. Wel indicatieve wachttijden die tot 3 weken of langer oplopen, maar geen gegoochel met de levervolgorde. Dat is na de verschillende uitingen van VF voor deze actie in mijn ogen een wanprestatie.
 
Wat heeft het voor zin om 's nachts op te blijven om de eerste te zijn om vervolgens te horen dat anderen eerder geleverd krijgen? (En nogmaals, het gaat hier om hetzelfde iPhone-model via hetzelfde verkoopkanaal.)
jkobossen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanx maartje,
 
Ik kreeg alleen maar een doos met daarin de telefoon, had het daar los bij moeten zitten of kan ik vandaag nog een brief verwachten?
 
gr joris
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
*edit moderator* Plaats je bericht altijd maar één keer. Dubbele posts worden verwijderd.
 
Maartje, wat stond er hier precies dubbel? Of was het iets waar je je niet in kon vinden?
Nicolko

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat de telefoon moeilijk leverbaar is heb ik begrip voor. Als je echter online bestelt en daarnaast de chat met een Vodafone medewerker open hebt die tot 3 maal toe bevestigt dat het toestel op voorraad is order nog naloopt zodat het sneller zou gaan... ( chatlog voorhanden) en nu blijkt bij telefonische navraag 3 tot 4 weken levertijd, geeft mij het gevoel dat dit een gevalletje orders binnenslepen is geweest. Heel slecht
Sandertju

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En ook nog steeds geen antwoord op het issue van de orderstatus. Ook bij mij nog steeds het geval, en nog geen vut gehad om de VF klantenservice te bellen...
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik hoorde gisteren van iemand die 2 uur na mij dezelfde telefoon besteld had (telefonisch, ik online) die hem zaterdag binnen had. Kan iemand daar opheldering over geven?
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Kristelvotterlo schreef:
Ik hoorde gisteren van iemand die 2 uur na mij dezelfde telefoon besteld had (telefonisch, ik online) die hem zaterdag binnen had. Kan iemand daar opheldering over geven?
Dat kan goed komen omdat telesales en online een andere voorraad hebben. Iemand die na jou via een ander kanaal bestelt kan het toestel dus inderdaad eerder ontvangen. Daar is Vodafone in dit topic ook redelijk helder over geweest.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Beste kristel dit kan kloppen omdat per kanaal telefonisch en online aparte voorraden hebben
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik vind dat raar, online en telefoon zouden voor mij via dezelfde kanalen moeten gaan, doet het bij concerten ook, ti's 2013..
musta42

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kreeg net ia de telefoon te horen 4 a 6 weken levertijd voor de 16gb Gold besteld op 25oktober om 14;00. Direct geannuleerd nu maar hopen dat ze het geld we'll terugstorten in 2 weken zoals de mevrouw aangaf.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Kristelvotterlo schreef:
Ik vind dat raar, online en telefoon zouden voor mij via dezelfde kanalen moeten gaan, doet het bij concerten ook, ti's 2013..
Dat die kanalen zo gescheiden zijn vind ik ook raar, maar goed ... dat onderscheid heeft Vodafone in ieder geval kenbaar gemaakt.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Klopt is inderdaad raar maarja zoals franklin dat zegt dat was wel helder vanaf het begin ( meschien ook wel het enigste wat helder was)
simonk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Aan de telefoon is mij anders verteld dat online/telesales uit dezelfde voorraad zouden putten uit (ik dacht?) Arnhem. Maar dat kan goed een leugentje zijn geweest om mij over te halen telefonisch te plaatsen in plaats van online.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Aan de telefoon geloof ik al helemaal niets meer.
Volgens mij krijgen die telefonisten hun info van de sprookjesboom van de efteling.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@simonk: Zou niet het eerste leugentje (om bestwil) zijn in deze... en ook niet de laatste vermoed ik.
 
simonk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
franklin schreef:
Dat zie ik niet bij de andere providers hoor. Wel indicatieve wachttijden die tot 3 weken of langer oplopen, maar geen gegoochel met de levervolgorde. Dat is na de verschillende uitingen van VF voor deze actie in mijn ogen een wanprestatie.
 
Ook daarin vergis je je echt. Ook vorig jaar is bij o.a. T-Mobile gebleken dat ordernummers/tijden niet indicatief zijn voor daadwerkelijke levering, ook niet als je corrigeert voor toestelkleur/opslag. Dat is ook niet zo gek, iedere order is anders (nieuwe/bestaande klant, nummerbehoud, etc.), er is waarschijnlijk per order een aantal administratieve stappen dat doorlopen moet worden, en dat zal voor iedere order weer anders zijn. Ik vind het onrealistisch om te verwachten dat een provider echt nummertje voor nummertje orders kan afhandelen. Dat kun je niet verwachten.
 
Waar het fout gaat is het volgende: providers die zwart op wit stellen dat dit wel zo is. Dat doen ze allemaal, waarschijnlijk omdat iedere klant dit wil horen. Alleen tegenwoordig via internet ben je er snel achter dat dit niet de werkelijkheid is. Kom ik weer bij m'n eerdere punt: na jaren ervaringen van iPhone introducties zou een provider toch moeten weten dat dit soort valse info over levervolgorde en levertijd alleen maar geirriteerde klanten oplevert. Het is jammer dat niet een provider het aandurft om transparant te zijn en gewoon eerlijk te zijn naar klanten toe en ze te zeggen wat ze niet willen horen, maar hoe het wel is: je wil als eerste in Nederland een iPhone? Prima, maar het kan een paar weken duren, maar we doen ons best.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Juist Simon! Eerlijkheid! Dat is wat we willen, dat voorkomt al deze ruis en onzin. Hoewel ik het nog steeds verwonderlijk vind dat elk kanaal andere levertijden aangeeft; telefonisch wordt het steeds anders; begin deze week moest ik (als ik woensdag nog niks binnen had) woensdag aan het einde van de dag maar even bellen, gisteren werd tegen me gezegd; 5 - 10 werkdagen, als ik na 14 werkdagen nog niets ontvangen had moest ik maar weer even bellen. Daarna op het forum; 4 weken en nu hoor ik 4 - 6 weken? What's next? In de loop van volgend jaar??? Wees gewoon eerlijk en zeg wat minimaal haalbaar is; beloof geen dingen die je niet waar kunt maken want daar bereik je niks mee.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
simonk schreef:
Ook daarin vergis je je echt. Ook vorig jaar is bij o.a. T-Mobile gebleken dat ordernummers/tijden niet indicatief zijn voor daadwerkelijke levering, ook niet als je corrigeert voor toestelkleur/opslag. Dat is ook niet zo gek, iedere order is anders (nieuwe/bestaande klant, nummerbehoud, etc.), er is waarschijnlijk per order een aantal administratieve stappen dat doorlopen moet worden, en dat zal voor iedere order weer anders zijn. Ik vind het onrealistisch om te verwachten dat een provider echt nummertje voor nummertje orders kan afhandelen. Dat kun je niet verwachten.
 
Waar het fout gaat is het volgende: providers die zwart op wit stellen dat dit wel zo is. Dat doen ze allemaal, waarschijnlijk omdat iedere klant dit wil horen. Alleen tegenwoordig via internet ben je er snel achter dat dit niet de werkelijkheid is. Kom ik weer bij m'n eerdere punt: na jaren ervaringen van iPhone introducties zou een provider toch moeten weten dat dit soort valse info over levervolgorde en levertijd alleen maar geirriteerde klanten oplevert. Het is jammer dat niet een provider het aandurft om transparant te zijn en gewoon eerlijk te zijn naar klanten toe en ze te zeggen wat ze niet willen horen, maar hoe het wel is: je wil als eerste in Nederland een iPhone? Prima, maar het kan een paar weken duren, maar we doen ons best.
Dat het de afgelopen jaren zo ging bij de andere providers heb ik nu weinig aan en dat interesseert me voor de 5s-release eigenlijk ook niet heel veel. 🙂 Ik heb (tot nu toe) nog niet gezien dat die andere providers dit jaar ook goochelen met de volgorde. Ik heb daarnaast ook begrepen dat het soms wel kan voorkomen dat een levering op de verkeerde volgorde komt als ze vrijwel tegelijkertijd binnenkomen, maar in mijn geval is er dus echt iets verkeerd gegaan en dat is (gelukkig) ook bevestigd. Ik ben toch druk bezig geweest op verschillende fora, en dit jaar hoor ik dit nu alleen over Vodafone.
 
Maar dan nog: Vodafone belooft het, maar doet het niet. En dat provider X en Y daarin vorig jaar (en wellicht ook zelfs dit jaar) in gebreke zijn gebleven heeft voor mij verder geen waarde. Het is niet dat ik denk: "Oh, KPN goochelde ook met de volgorde? Nou, dan vind ik het niet erg hoor. Lever maar wanneer je er een keertje aan toekomt, Vodafone, en schrap de belofte die je gedaan hebt maar."
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Het gras is overal groener en al helemaal als je 's nachts opblijft om die 5s te bestellen en andere deze inmiddels hebben en jij niet. Gisteren aan de telefoon bleef zij beweren 5 a 10 werkdagen. Via Twitter werd gezegd dat ik het toestel dinsdag zou hebben. Op het forum staat circa 4 weken voor mensen die vóór 38 oktober hebben besteld.

De communicatie van het telecombedrijf verloopt niet soepel net zoals dat ik 4G abonnement heb sinds 25 oktober op een toestel waar ik GOD mag weten hoelang ik nog op moet wachten. Eenmaal het toestel in bezit ga ik de boel verrekenen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi allemaal,

We hebben tot nu toe via het forum echt ons best gedaan om zoveel mogelijk en zo eerlijk mogelijk te communiceren. Aan levertijden kunnen wij echter niets veranderen want als de toestellen er niet zijn dan kunnen wij deze ook niet leveren. Daarom hebben we (in tegenstelling tot eerdere releases) hier nu wel een indicatie van levertijden doorgegeven. Dat dat niet de informatie is die jullie graag van ons zouden willen horen begrijp ik ook en natuurlijk zouden we jullie ook liever vertellen dat jullie allemaal morgen het toestel in huis hebben, echter zou dat niet fair, niet haalbaar en niet transparant zijn.

Wij zijn er achter de schermen in ieder geval druk mee bezig en zodra wij nieuwe informatie krijgen dan brengen we jullie daarvan op de hoogte!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic